Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Liner erfaringer søges
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 05:30

Den nye hest i stalden mangler dækkener og er derfor på kig efter nye(brugte). Jeg har nu kig på liner sytemet og syntes det er lidt smart. Spørgmålet er nu hvilke dækkenmærker/modeller kan bruges?

 

Jeg håbr nogle kan hjælpe, så den lille hest kan få ordeligt tøj på igen.

 

Mvh.

Sandra C

 


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

7 års allround Trakhner hoppe sælges, byd evt. byt med kat. 1 vallak

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 09:59

Jeg har kun erfaring med Horsewares linersystem, men det fungerer til gengæld til UG

Og det bedste er at man kan bruge linerne under andre dækkener, så længe der er stropper til halesnor, de rykker sig ingen steder


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

1
0
Svar på denne tråd
 
 liner erfaringer
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 11:40

Horseware var også min ide men gælder det alle deres dækken modeller såsom f.eks. mio og amigo og modeller herunder? Hvor skal ringene sidde henne på regndækkenet (oppe/nede) hvis alle mærker bude kunne bruges.

Syntes det er lidt svært at se ud fra hvilke modeller der kan bruges med mindre at det står gemt og skrevet med meget småt i teksten.

 

Mvh.

Sandra C

 


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

7 års allround Trakhner hoppe sælges, byd evt. byt med kat. 1 vallak

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Link til Horsewear
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 13:22

www.horseware.com/products/aw14/ forhorses/turnouts/rambo- turnouts.html

 

Håber det virker. De har to slags liners. Alm. og til Optimo med stor skulderslis.

De alm. liners kan sagtens bruges under de fleste af Horsewear, også fx. Wug- modellerne (halvhøj hals). De har velcro luk på bringen, og så er de kun sat fast i ringen til den tværgående halestrop. Jeg har intet problem med fx. alm. 100 gr. liner under et heavy wug, hvor det kun sættes fast bag.

Liners sættes normalt fast både ved hals og bag.

Det er super nemt.

 


Vårbyghalm i småballer ca. 12. kg.

10 stk. 100 kr. - 4470 Gl. Svebølle

1
0
Svar på denne tråd
 
 Premierequine
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 13:44

Jeg har premierequine Buster trio dækkenet med linere. Det er rigtig godt. Dog er det første gang med et linersystem og selv om det ligger rigtig godt, er smart, giver super fleksibilitet og er nemt at arbejde med, så synes jeg altså at det er lettere med dækkener i forskellige tykkelser, hvor man kun har et lag at tage af og på.

 

Men linersystem er jo rigtig meget billigere end enkelt dækkener i forskellige tykkelser og det fungerer jo godt.

 

Du du kan kigge her www.premierequine.co.uk/ PBSCCatalog.asp?CatID=2013326

 

skulle jeg købe i dag, ville jeg nok vælge titan azor dækkenet, da linerne her også har skulderslids. Det har dem til Buster serien ikke. Men man kan bare købe titan linere, da de også passer til Buster.

 

Det er nok lidt småt med brugte PE dækkener på det danske marked. Tilgengæld synes jeg man får rigtig meget for pengene, når man køber fra ny.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Liner erfaringer
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 06:28

Mange tak for alle jeres svar.

Har nu kigget på alle jeres links og mange tak for det. Hvor er det bare læk´re dækkener men pt. også for dyre (rambo)

Jeg har lidt svært ved at forstå Denier tallet. Har altid hørt at under 1000 Denier skal man ikke købe da de ikke kan holde til noget men er det nu også rigtig? Jeg vil ellers gerne kigge mere på regndækkener alene, og som jeg kan læse ud fra jeres erfaringer behøves der ikke at være halsvelcro på for at det sidder ordenligt.

Dog skal ringene sidde i samme højde på regn og liner for at passe sammen.

 

Pærevelling: Åhh de er smarte de dækkener men som jeg kan se er der fleece i og det siger mine erfaringer at jeg bliver træt af. ÆV

 


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

7 års allround Trakhner hoppe sælges, byd evt. byt med kat. 1 vallak

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Premier equine
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 08:50

Der er ikke fleece i selve dækkenet. Der er kun på den der lille støttefidus, der sørger for at dækkenet ikke trykker dem i nakken.

Jeg ville heller aldrig vælge et dækken med fleece inderside, min erfaring er også at de sidder dårligt.

 

Det er nogle fantastisk lækre dækkener og jeg er indtil videre yderst imponeret over holdbarheden. Har unghest, der går i en god flok af andre ungheste og en masse andre legesyge vallakker. Indtil videre ikke en skræmme på hverken mit 40 g eller Buster trio 100 g dækkenet.

Amigo regndækkenet derimod, der er allerede et mini hul i og det har han haft på max 5 gange.

 

Mht. denier så er det balistic nylon med så højt denier tal, der skulle være båd mest holdbart og mest vandtæt. Derfor jeg har valgt PE.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 weatherbeeta
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 09:39

Jeg er glad for mit weatherbeeta dækken med linere. Det kører på anden sæson nu.

Jeg kan normalt godt lide rambo, men de ligger ikke ret godt fortil på min nuværende hest. Derfor var jeg meget interesseret da de lavede optimo, med de lange skulderslidser, men efter at have set andre heste have optimo dækkenet på, kan jeg slet ikke se effekten af skulderslidsen, som sidder midt på maven i stedet for på skulderen!


Nina

 

Trænger din hest til forkælelse, præsterer den ikke optimalt eller ønsker du at få den tjekket igennem?

www.facebook.com/pages/Hestens- afbalancering/ 717595154927088?ref=hl

Kører ud fra Kolding

0
0
Svar på denne tråd
 
 liner erfaringer
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 14:10

Jeg er nok lidt nervøs for at bestille i UK når jeg ikke helt kender mærket (bruger Rhino og Weather Beta) og WB sidder som skabt til de andre heste. Heldigvis kan to af hestene mixe dækkener så her er der lidt at finde ud af med størrelser.

Nina: Kan du linke til WB liner og ved du om de kan gå med andre regndækkener? Jeg har lidt svært at finde dem via google.

 

Mvh

Sandra C


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

7 års allround Trakhner hoppe sælges, byd evt. byt med kat. 1 vallak

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nethesten.dk
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 17:04

Nethesten fører også PE. Så du behøver ikke at købe fra England. Men det er billigere at gøre det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 underdækken
Forfatter: 
Dato:  28-11-2014 09:55

Jeg har selv fået 200 g liner fra WB ifm. køb af yderdækken.

Desværre har jeg ikke kunnet finde dem som standardsortiment ved nogle butikker herhjemme, det er som om de køber et parti hjem ind i mellem, sælger dem og så kan der gå lang tid inden der igen bliver købt et lignende parti hjem.

Har lidt samme oplevelse med alle WB dækkener, at det er ret tilfældigt hvad der forhandles herhjemme

Tika har lige nu WB underdækken i 300 g, men de har ikke 100 eller 200 gram


Nina

 

Trænger din hest til forkælelse, præsterer den ikke optimalt eller ønsker du at få den tjekket igennem?

www.facebook.com/pages/Hestens- afbalancering/ 717595154927088?ref=hl

Kører ud fra Kolding

0
0
Svar på denne tråd
 
 Liner erfaring/underdækken
Forfatter: 
Dato:  30-11-2014 21:37

Jeg har lige her i aften bestilt et Premier Equine (PE)

Titan Azor Complete vinterdækken med 350 gram liner og desuden også købt 100 og 200 gram liner ved siden af og har sparet 40 %

svarende til ca. 1500 kr. pga. black friday tilbud på

www.premierequine.co.uk/ PBSCCatalog.asp?CatID=2013326

 

Tilbuddet gælder også andre dækkener, halsdækkener m.m.

 

Jeg købte for få mdr. siden et Buster Titan 40 ballistisk 1840 denier regndækken, hvor der også kan benyttes Buster Trio linere og Azor linere samt selvfølgelig halsdækkener. Jeg er meget tilfreds med dækkenet og glæder mig til mit nye dækken.

 

Ellers har jeg også gode erfaringer med Tika Rideudstyrs Rocky4horses dækken med liner samt Catago 3 i 1 triple dækken.

 

Med venlig hilsen

Britt

1
0
Svar på denne tråd
 
 PE dækken
Forfatter: 
Dato:  01-12-2014 10:25

Jeg har også lige været inde og benytte mig af at PE har 40% på alt. Der røg et 300 g dækken, der passer til mine linere (hvis det nogensinde bliver så koldt at der skal mere end 300 g på) og så lige 3 sadel underlag i kurven.

 

Det et er gode ting de har og med 40% så er det godt nok også billigt.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider