Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Vinterpels mangler
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 14:53

Min Pony har endnu ikke sat vinterpels. De to vintre jeg har haft ham har han sat en lidt tykkere pels end om sommeren, men er generelt lidt en frossenpind der én sæson har måttet gå med dækken. (iskold stald)

 

Denne sommer har han så anlagt en lidt lang og mat pels, hvilket jeg tror skyldes orm. (ormetal på 3450 )

 

Ormene er han i behandling for (allerede behandlet én gang og skal tjekkes igen) men kan det være det som gør at han ikke fælder? Jeg går jo her og bliver bekymret og tænker hvad jeg ellers kan skrue på?

 

Han fodres med horselux easy og hø, samt lidt grøntpiller. Vi er skiftet fra equsana pleasure vit, da vi skiftede "opstaldning" for to måneder siden.

 

Jeg håber I har en mulig forklaring eller råd eller etellerandet.. Jeg overvejer at høre dr. dyr, men jeg ville lige høre jer først da han ellers virker glad og veloplagt. (på trods af evt orm)


Rikke

 

lykkeligt ejet af den lækre Tykke, aka Ponytauros Rex

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forresten
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 15:31

Forresten : Han er en fjordheste/araberblanding på 1.45, 12 år gammel og har aldrig været redet, kun lige gjort ryttervant.


Rikke

 

lykkeligt ejet af den lækre Tykke, aka Ponytauros Rex

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 18:15

 

Nogle heste sætter den største bamsepels, imens andre kan holde varmen fint med en bette smule mere pels end sommerpels.

 

Derfor, så længe du giver hesten de optimale forhold for at holde varmen: hø/wrap på folden, læ og orden i ormene så er der ikke meget mere og gøre. Nogen giver en kur med b vitamin.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 vinterpels
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 10:45

Jeg er ikke bekymret for at han sætter for lidt pels, men han har slet ikke sat nogen pels, altså han har ikke fældet i år..

 

Burde jeg have dr. dyr inde over? Synes alligevel det er lidt graverende at han ikke skifter pels..


Rikke

 

lykkeligt ejet af den lækre Tykke, aka Ponytauros Rex

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 11:10

 

Hvor gammel er hesten? Lige det med pels der ikke vil fra eller til, er cushings i baghovedet, det kan der stadig tests gratis til, ind til måneden er slut.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-10-2014 12:45

Han er 12


Rikke

 

lykkeligt ejet af den lækre Tykke, aka Ponytauros Rex

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider