Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kløende hest...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 17:26

... SUK - jeg synes ellers jeg har en hel del erfaring med div. små- og store skavanker på de kære pelsdyr - men nu er jeg altså kommet lidt til kort

 

Min "gamle" hoppe (årgang 1998) er begyndt at klø i VILDSKAB! Primært undersiden af halsen og lidt i hovedet - manen ser ud til at gå fri...

 

So far er der vasket i mediscrup som plejer at virke 10-4, der er vasket i saltvand - som plejer at virke hvis hun har kløet halen, der er støvsuget og der er tjekket for lus - ingen kravl...

 

Der er ikke sket ændringer i foderet, miljø, træning eller andet og hun er fuldt ud tilpas bortset fra at hun klør som en vild ...

 

SÅ - inden dr. dyr må på banen vil jeg lige høre herinde om der er nogen der har et godt råd...

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 20:33

Kan det være svamp?


♥ Damm ♥

-en engel i forklædning

Hvad du ikke dør af, gør dig stærkere!

-i så fald må jeg være rigtig stærk!
Verdens bedste pony; Thorsen!
-jeg var bare heldig!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svamp...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 21:26

...hmmm, det har jeg faktisk ikke overvejet - altså pels og hud ser fin ud, bortset fra de par steder hvor hun har skrabet huden lidt i "smadder" (ca på størrelsen med en 20´er).

 

Umiddelbart ligner det heller ikke ringorm eller eksem...

 

Svamp - nogen råd mod det? Det er da forsøget værd at prøve...

 

I "gamle dage" kunne man få noget der hed VirkonS der slog alt ihjel nærmest - er det stadig til at opdrive nogen steder?

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 kløe.. uff
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 21:31

Det er da bare irriterende med det kløe! Har selv en pony der klør sig vildt.. Dyrlægen mener det kan være sommereksem..Det er øv.. nå men i min søgning efter behandling er der flere der har anbefalet at duppe med atamon som skulle virke mod svamp... Har ikke selv prøvet det men det er da et billigt og uskadeligt råd at følge...

Håber du løser problemet..


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Duftafhest...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 21:46

...ja, jeg får også så ondt af hende når hun går helt i selvsving

 

Meeeen for at jeg kyler 1500-2000 kr. afsted efter dr. dyr, der skal hun altså være tættere på at kratte af - onde onde mig

 

Atamon skal ihvertfald forsøges - og så overvejer jeg at pelse hende i de områder hun har kløet så jeg kan få et ordentligt kig på huden inde under bamsepelsen.

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 21:56

Sveder hun mon??


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeanette...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 22:10

Godt forslag - men løsdriftsdullen sveder aldrig, så det kan heller ikke være det...synes altså det er mystisk!

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 22:16

Står selv med samme problem, min pony klør sig også helt vildt, starter med VirkonS imorgen, det kan købes ved DLG (land og fritid) :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billede...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 22:25

...af mysteriehesten...

 

Billede

 

Kan ikke lade være med at tænke om det kan være noget aldersrelateret?

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bonz...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 22:27

Ej hvor godt - så må jeg prøve at opsnuse en DLG Var helt bange for at det var udgået for min land og fritid havde det ikke...?

 

Ved du hvorfor din klør - eller er det også "udefineret"?

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tør hud?
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 22:59

Kan hun have tør hud? Det kan også være skab.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det er svamp
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 01:05

så kunne Imaverol evt være løsningen. Fåes på apoteket.

Mvh. C

1
0
Svar på denne tråd
 
 Imaverol
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 07:00

Min første tanke er også Imaverol. En lille flaske koster 100kr. og det er m-e-g-e-t drøjt i brug.

 

Hvis det er svamp, så vil allerede første behandling få hesten til at holde op med at klø sig (der er udførlig brugsanvisning i pakken).

 

Min islænder kløede sig i panden sidste efterår og jeg havde lidt Imaverol stående, så han fik en pletvask en uge med tre dage imellem. Kløen forsvandt (y)


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vidste...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2014 15:25

...HN kunne hjælpe!

 

VirkonS opsporet, så imorgen ryger pelsen i området - og så håber jeg det virker... Ellers er Imaverol næste skridt...

 

1000 tak for hjælpen allesammen - og fortsæt endelig med de gode råd!

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan går det?
Forfatter: 
Dato:  03-11-2014 20:31
Hvordan går det nu?

har nemlig en med det samme problem, og skal lige finde ud af hvad jeg skal gøre med ham. Han klør og klør, har lige klippet ham, men det virker ikke som om at det er nok.

mvh


Julle




DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-11-2014 22:58

det kunne også bare være tør hud

prøvede det for nogle år tilbage. Min dyrlæge var ude og gav hende noget for sommereskem. det forsvandt bare ikke selv henne i november

så rent tilfældigt kom jeg til at snakke med en som havde en veninde som havde været det samme igennem. Og her var det nemlig "bare " tør hud

så jeg begyndte at give mine lidt madolie i deres foder hver dag, og i løbet af små 14 dage var hendes kløen totalt væk.

 

det kom bare ud af ingen ting. havde haft hende i over 1 år dengang. Har prøvet det for et par år siden. her begyndte de også at klø sig. Igen madolie i foderet og små 14 dage så var det væk



0
0
Svar på denne tråd
 
 Shame on me...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 15:31

...jeg VILLE have opdateret for længst - meeen suk - arbejdet skal jo passes

 

Nå, men jeg fik jo fat i VirkonS - fik læst på pakken og gik i kyllingemode - for det er dælme da noget giftigt stads Det har min demenshjerne lykkeligt glemt alt om fra sidst jeg brugte det...

 

Ergo blev kløpinden jo så ikke vasket i det (hun har haft et par tilfælde af nældefeber i sine unge år, så er lidt hys med at tage chancer...)!

 

Men men - inden jeg dagen efter kunne få fat i Atamon, Iobac eller andet "vaskemiddel" begyndte hun at STORFÆLDE! Aldrig i de 11 år jeg har haft hende har hun fældet på dette tidspunkt af året - og sommerpelsen har hun smidt for længst...

 

Så om det skyldes det usædvanligt varme vejr, alder eller noget helt 3. - ja så er fakta at hun stoppede promte med at klø da pelsen begyndte at ryge

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider