Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Foder før/efter arbejde?
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 10:31

Jeg sad lige og tænkte over, om I tænker på, hvornår jeres hest spiser i forhold til, hvornår I tager dem ud for at arbejde?

Min pony fx står på en nedbidt græsfold, og jeg giver ham altid hø inden jeg forlanger noget af ham. For selvom han ikke sulter på den fold han står på nu, er han jo heller ikke "mæt".

Foder/vitaminer vil jeg ikke give ham før efter arbejde, har en eller anden skør tanke oppe i mit hoved at han "sveder" vitaminerne ud xD

Min unghest står på græs, men som oftest giver jeg også hende lov til at gumle lidt hø inden jeg arbejder med hende. Dog er det arbejde jeg forlanger af hende ikke fysisk krævende, der skal hun kun bruge øverste etage

Hvad med jer, tænker I over hvad jeres hest får, og hvornår i forhold til hvornår I træner dem?

Hvorfor/hvorfor ikke?


Konikponyen Masca Z Nadziei

og

Frieserpigen Jackie af Birkely!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder før ridning
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 10:39

Når jeg tager min hest ind fra fold, så giver jeg ham altid noget kraftfoder, inden jeg skal ride, og som regel får han også lige lov at få lidt wrap.

 

Han skal dog helst ikke ha' alt for meget wrap inden ridning, for så bliver han bare alt for "tung i røven" og "prutter" hele tiden .... ;-)

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 11:51

Man bør sørge for at hesten har fibre i maven (grovfoder) inden den skal arbejde, hvor den kommer så meget i bevægelse at mavesyren skvulper rundt i mavesækken, da grovfoderet vil have lagt den nødvendige hinde på mavevæggen og derfor vil syren ikke ætse derpå

 

Min får altid lov til at spise lidt grovfoder inden arbejde, også selvom han har fri adgang til det i løsdrift og så får han en smule af sit foder inden og resten efter :)


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hø før ridning
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 12:13

Min får også altid lov til at gumle lidt hø eller wrap mens jeg børster, hvis det er længe siden, de har spist det hø de får på folden. Hun går på jordfold med adgang til halm ad libitum, og får morgenhø på folden.

 

Birgitte


0
0
Svar på denne tråd
 
 kghczhmnvcc
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 08:19
Min får lucerne mens han bliver børstet og nogle gange lidt hø også, hvis jeg er for længe om at strigle ham ;)

Det er vigtigt med grovfoder i maven inden træning..
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider