Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Kombuchasvamp - how to??
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 10:27

Jeg har hørt at kombucha skulle være en særdeles effektiv behandling til heste med astma. Men det lyder umiddelbart temmelig besværligt, så hvordan gør man? Jeg har set at man kan bestille svampen på nettet - hvad gør man når man har fået den hjem? Hvor meget skal hesten have? Hvordan dyrker man selv nye svampe?

Og er der nogen der har gode erfaringer (eller det modsatte..) med denne behandling til heste med astma??


Omne animal post coitum triste est..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa (-:
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 13:55

Det er ikke så svært... Du skal have et startsæt med lidt svamp og 3 dl væske og så kan du gå igang med at brygge. Der er mange der forærer startsæt væk, prøv og søg her på hestenettet i gamle tråde. Du kan få et startsæt og bryggevejledning gratis af mig, jeg bor i Odense, men jeg sender ikke, så det skal afhentes på min adresse. Mht mængde giver jeg ca 3 dl dagligt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kombucha
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 15:12

Ok, så hvis jeg evt. bestiller et startsæt på nettet følger der vejledning med, også i hvordan jeg selv kan dyrke nye svampe? Jeg bor på Sjælland så kan desværre ikke hente en svamp hos dig, men tak for tilbuddet :). Hvad er din erfaring med virkningen af Bryggen?

 


Omne animal post coitum triste est..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja mon ikke...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 21:21

Ja mon ikke der følger en vejledning med, ellers kan du sende mig en besked med din mailadresse, så skal jeg sende en til dig.

Jeg synes det har god effekt, nok på højde med alle de andre produktet man kan købe mod hoste. Tror dog at det svinger fra hest til hest...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kombucha
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 09:35

Tak for hjælpen :). Indtil videre er hesten flyttet på træpiller i en boks med vindue og får hvidløg som udover bare at være sundt og godt for immunforsvaret, også skulle have en gavnlig effekt på vejrtrækningsproblemer, og han hoster ikke :)


Omne animal post coitum triste est..

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrlæger siger ok
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 09:14

Jeg vil lige sige, at der er en FB gruppe for kombucha, der kan du også søge gratis svampe.

 

http://www.kombuchasvampen.dk/

 

Den er også god til mennesker og smager dejlig, samt genial som forbyggende imod tømmermænd.

 

gratis svampe: www.kombucha.dk/adresser/ adresser_list.asp

 

Jeg kender en smådyrsdyrlæge som har brugt det i mange år til hendes astmahest i vinterperioden.

 

Hvis han begyndte at blive forkølet, fik han sat dosis op og blev aldrig forkølet.

Jeg troede, at han kun fik det forbyggende for forkøelse og har aldrig, før han blev aflivet pga alder vidst at han faktisk var astmahest. (og vi fik altså jordet nogle stubmarker i årene).

 

Jeg ved at hun sammen med nogle hestedyrlæget lavede et forsøg på nogle astma heste, med gode resultalter, men det bar bare internt nysgerrighed så det er ikke udgivet og lignende.

 

Men som sagt, hendes hest var et levende bevis på at de virkede. Jeg er stadig rystet over at jeg aldrig vidste han havde været ved at dø af astma.

 

Dyrlægen har også god erfaring med hunde og astma behandlet med kombucha, men katte reager ikke på svampen, som jeg husker det.

 


 

 

Kilden

Heste er en dyr hobby, men billig terapeuter.

 

Opdræt af mikroheste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke besværligt
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 09:42

da jeg startede med min svamp troede jeg også det var besværtligt, men nøj hvor er den nem.. og den laver mange små babyer hele tiden..

 

Mine heste ELSKER det og drikker det gerne.. jeg prøvede fordi den gamle kan hoste, men det hjælper ikke på hende synes jeg ikke.. det eneste der virker hos hende er at holde hende ude.. og så kan hun endda spise hø uden at begynde at hoste..

 

min vallak rallede og virkede træt på et tidspunkt, tror han var ved at blive snottet.. men efter et par dage med kambuchadrik var han frisk igen..så nu får han det forebyggende.. bare fordi...

 

Jeg har babyer hvis det har interesse, men kan ikke sende..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Startsæt
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 14:07

Undskyld, jeg lige låner tråden. Ulla kunne jeg måske få lov at få et startsæt af dig? Min bror bor i Odense, så kunne få ham til at hente det. Jeg har en hest, jeg rigtig gerne vil prøve svampen på :-)

Vh Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 start sæt
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 21:02

er der evt. nogen herinde der har en svamp jeg må overtage??? min produktion gik i vasken da jeg var væk fra den i længere tid.

 

Jeg er fra norsjælland og kommer self. gerne og henter inden for rimelighedens grænser

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lone...
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 21:50

Jeg har sendt dig en besked (:

0
0
Svar på denne tråd
 
 Catarina isheste
Forfatter: 
Dato:  29-10-2014 19:36

Jeg har svampe til afhentning i 2800 Kgs. Lyngby, jeg har sendt dig en privat besked.

 


www.dyretaxi.dk

 

 

 
0
0
Svar på denne tråd
 
 Afprøver det nu
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 20:01

Jeg hentede en "baby" ude ved Lene i sidste uge. Det var tiltænkt til mine heste, men da jeg selv sidder med snot til op over begge øre lige nu siger jeg bare skål!

 

Det smager rigtig godt. Dog bedst, når det har stået lidt længere tid.

 

Så er spændt på om det hjælper på mit snot!

 

Og tak Lene for babyen:-)


Wrap og hø sælges.

Dejlig kat. 1 kåret stævnepony sælges

Opstaldning tilbydes imellem Viborg og Kjellerup. se mere på

staldlauenborg.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 velbekomme
Forfatter: 
Dato:  30-10-2014 22:18
He he lauenborg det var så lidt. Her har mine unger ig drukket så hesten næsten ikke fik noget.. skal lave en ny blanding i morgen og kommer vist på vognen. .;-)

Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Konbucha hjælp:_)
Forfatter: 
Dato:  05-02-2015 19:55

Hej alle

Vi har en ældre pony som hver vinter står med snot og hoste, har hørt så godt om denne svamp og håber den kan hjælpe os og pony:-)

Vi bor i lige udenfor Slagelse, er der nogen derude som har en svamp vi må få?

Og så vil jeg da lige høre de mere erfarne i denne svamp, er det bare kogende vand over? og skal den så stå lidt før man kan bruge det eller er det bare til at bruge med det samme? skal man tilsætte andet og til sidst har jeg hørt man skal starte med ca 1 dl og så gå opp til ca 3 dl efter et par dage( vores er en 2 er pony)

 

Håber i kan hjælpe:-)

 

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  05-02-2015 22:31

hvad opbevare i jeres svampe i, når i brygger på dem?


Carina Overgaard... Militaryrytter

 

Change the voices, in your head
Make them like you, instead

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine svampe
Forfatter: 
Dato:  06-02-2015 13:19

Billede

 

Her er mit lille bryggeri.

De står i køkkenet og pynter faktisk lidt i "landstilen"

 

De var tiltænkt hestene, men da jeg kom hjem med den først svamp, så var hesten holdt på med at hoste. Han havde fået lidt rød solhat og det virkede.

 

Så jeg drikker det selv. Eksperimenterer rigtig meget med forskellige the varianter og favoritten er tyrkisk æble!

 

Jeg smider svampen med lidt gammel væske over i en lerkrukke imens theen køler. Så står de bare i glassene i den tid de skal.

 

Der går ca 7 dage så er drikken klar. Men bliver den meget ældre så smager den surt som eddike. Så man skal lige fange den på det rette tidspunkt. Så smager det som cider:-) mums!

 


 

Smuk prinsesse pony sælges.

Opstaldning tilbydes

staldlauenborg.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Babysvamp
Forfatter: 
Dato:  07-02-2015 18:51

Hejsa

 

jeg bor i Nordsjælland - Kokkedal

er der en herinde, der har en baby jeg må overtage?

Kører gerne efter den :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider