Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 St. Hippolyt Energitikum
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 14:10
Hej Jeg håber der sidder nogle fodrer eksperter der ude som vil prøve at hjælpe mig. Min dv hoppe bliver fodrer med St.hippolyt struktur Energitikum eller som nogen kalde det Struktur E. Jeg er rigtig glad for dette fodrer og min hest funger rigtig godt på det. Hun får 2 kg dagligt sammen med lidt lucerne. Og selvfølgelig wrap. Mit spørgsmål er nu kan man selv blande et fodrer som minder om dette. Jeg Sys det er dyrt 290 kr for 20 kg så er det muligt at blande noget der minder om og kan man få en urte blanding så hun stadig får alt det gode der fra.
Jeg vil ikke skifte fodrer for en hver pris og derfor Heller ikke gå på kompromis, da det er vigtig for mig at hu får alle de gode ting og funger. Da hun står hjemme hos mig selv er det ikke noget problem at blande fodreret.

Håber nogen har et godt bud på et billiger alternativ 😊
0
0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddd
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 15:25

Sæt mængden ned?


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 struktur E
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 16:40

Hej

 

Jeg synes at det lyder af lidt meget at fodre med 2 kg struktur E

iflg www.pferdefuttershop.de/ index.php?cat=St.Hippo...rt=00400GS

 

skal de have mellem 1-1½ kg dagligt

 

jeg har fået lagt foderplan til min store vallak på Equiguard og han skal have 1,2 kg dagligt - hvis jeg valgte Struktur E så er det samme mængde - han bliver dog ikke redet så voldsomt meget. (ca 1 time 4-5 gange om ugen i skoven med 10-15 min trav)

 

Ellers så øg mængden af stråfoder

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 17:19

2 kg er rigtig meget, medmindre hesten vejer 8-900 kg og er i hård træning?

 

Min 4 års DV på 171 og 550 kg får pt 1 kg sammen med lidt andet, han sættes langsomt op til max 1,5 kg henover det næste halve år hvor hans træning intensiveres :)


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 18:32
Tak jeg kunne godt sætte hende 500-800 g ned men det er jo stadig et dyrt fodrer.

Jeanette hvad giver du ved siden af?
Og er det ikke muligt at blande selv i samme kvalitet?
0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 21:13

Vi spare lidt på foderet til vores - dog er min konkurrencehest i dressur så hun skal have noget god energi.

 

Men hun får - ifølge foderplan jeg fik lagt hos Hippolyt (y)

 

Om dagen:

 

1000 gram Natur Musli

600 gram Struktur E

1200 gram havre

200 gram lucerne

Olie

 

Så hvis du giver havre ved siden af kan du spare lidt på Struktur E'en (ellers kan du overveje Natur Musli i stedet, mener det er lidt billigere) Dog ville jeg ikke begynde at fodre med en masse havre medmindre hesten har brug for det arbejdsmæssigt :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 23:31

Han får Hippolyt Performance Fibre HP og Linustar :)

Jeg syntes ikke det er så dyrt at fodre med.... Man kan jo sagtens blande noget vitaminprodukt med div tilskudsprodukter, men jeg har valgt dette fordi det fungerer og han kan bruge både fedt/energien fra disse produkter :)


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget foder
Forfatter: 
Dato:  03-10-2014 00:16

Jeg synes også at 2 kg lyder af meget?

Min unghest (frieser) fik 1,3 kg da hun fik Struktur E.

Har dog desværre grundet sparsom pengepung sat hende på Naturmülien i stedet. Det fungerer hun også super fint på, og da får hun 800g for at være dækket ind. Det koster 229 for en sæk på 20 kg, det synes jeg ikke er dyrt :)

 

Desværre koster kvalitet, til gengæld virker det bare :)


Konikponyen Masca Z Nadziei

og

Frieserpigen Jackie af Birkely!

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider