Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Fyldfoder eller hvad....
Forfatter: 
Dato:  01-10-2014 12:47

Da min hest står med en gaffelsbåndsskade og derfor ikke må blive for rund eller få for meget energi.

 

Det er gået fint her henover sommeren, hvor der har været græs, men nu hvor hun er dømt sygefold, er hun blevet for tynd.

 

Hun får hø, alt hvad hun gider æde, fuldfoder fra NAG, proff ca. 1 kg om dagen fordelt på 3 måltider.

 

Vil gerne give hende noget, så hun ikke bliver for tynd, men hun må endelige ikke få mere energi, da hun kan exploder lige op i luften.

 

Roepiller og mash spiser damen ikke - det er noget snask

 

Nogle gode forslag?


mvh


Julle




DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-10-2014 14:35

Linustar, gule hørfrø


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

1
0
Svar på denne tråd
 
 Foder...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2014 22:23

Måske lucerne med olie? Eller en god müsli med lavt stivelses og sukker indhold.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Olie...
Forfatter: 
Dato:  01-10-2014 23:00

Rapsolie fra Netto. Billige kalorier:)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Olie.....
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 10:13

Jeg ville også tilføre noget olie - dog ikke olier fra supermarkeder, da hesten ikke har en galdeblære og derfor ikke kan omsætte olien korrekt - noget med lecitin så vidt jeg husker.

 

Samtidig ville jeg tilføre noget lucerne m/olie. Jeg selv bruger Horselux lucerne og Havens Olie m/E-vitaminer (klart en af de bedste jeg har prøvet)

 

Du skal dog lige være opmærksom på at olie jo også giver energi (dog "rolig" energi) - så du må jo prøve dig frem hvor meget din hest kan tåle inden den får en ophobing og hopper rundt:)

 

Ellers på med et dækken, ved godt det er lidt øv når nu hesten "bare" skal gå rundt på en mark, men min egen som også står med gaffelbåndskader får senere på året dækken på såfremt hun begynder at tabe sig - hun er en total slimline model der trods hø ad lib osv. har svær ved at holde vægten (specielt under ridning). Så tror faktisk ikke jeg slipper for dæknet trods hun leger markbums:)

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres...
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 12:15

Tak for jeres bud

 

Det er altid rart med andre øjne på sagen.

 

Hesten får dækken på, da hun står på en lille sygefold, og kan derfor ikke bevæge sig for at holde varmen. Det er lidt øv at være nød til at give dækken på, da hesten hader at få dækken på.....

 

Må lige en tur omkring foderstoffen og få handlet lidt ind


mvh


Julle




DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider