Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Eggersmann senior musli
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 22:20

Hej alle

 

er er der nogen herinde der har erfaring med eggersmann senior musli? Kan ik finde noget på hvad det sådan indeholder, her tænker jeg mest sukker og stivelse? Passer det med den er dækket ind ved de 200 g de skriver de skal ha ved vedligehold.

 

Er er der nogen senior produkter eller andet foder i har god erfaring med til ældre heste der er for tynde.. Syntes det er en jungle af produkter at vælge imellem.

 

 

Det et drejer sig om foder til en 29 årig dv vallak der er for tynd pt, ja er faktisk det næsten evige problem han blir for tynd om vinteren. Har før kunne holde han pæn på 1,5 kg fiberpiller, 0,500 g grøntpiller, sojaskrå, vitaminer, 400 g grønthø og 200 g lucerne og alt det hø han kunne spise i boks, men har desvære tabt sig pga manglede græs her tid sidst så denne foderplan gir ham ik rigtig nok, så har tilført 500 g linamix med gode resultater men han mangler stadig noget.. Så what to do? Mangler gode råd og erfraringer

 

det skal lige siges at han også har tidens til tynd mave, spiserørsforstoppelse og er små spisende så mere stråfoder er ik en løsning for han gider simpelhen ik spise andet end hvis mængde så læner han bare resten

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke lige kendskab men...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 23:03

et god ting at skifte ud er lucerne. prøv o-gras som er beregnet til ældre heste. lucerne kan nemlig godt være meget hård ved nyrerne jo ældre hesten er.

 

jeg bruger godt nok selv eggersmann men det er så bare til hobbyheste, da mine ikke er så gamle endnu

men har selv kigget på mühldorfer. meget af deres foder ser godt ud

 

nu køber jeg alt mit foder hos zooplus

www.zooplus.de/shop/pferde/ pferdefutter/senioren_futter

 

her er flere slags seniorfoder til samme pris

desuden er der

www.landogfritid.dk/Hesteblandinger/ Equsana_Senior/V401276

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg mener
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 06:09

Jeg mener at senior fra Eggersmann har et ret højt indhold af sukker og stivelse. Indeholder 30 % majs og 37 % byg.

Men det er jo også letomsættelige energikilder.

 

De 200 g er pr 100kg legemsvægt. Dvs en hest på 500 kg skal have 1 kg ved vedligehold.


Opstaldnig tilbydes ved 7321 Gadbjerg i lille lækker privat stald. Mange foldtimer m. læskur og fri wrap.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eggersmann
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 21:44

Ja ved godt han skal ha 1 kg pr dag men er os meget lidt i forhold til mange andre senior produkter.. ?

 

Slet ik nogen der bare har erfaring med eggersmann, om det kommer til at passe i foderplan eller de kommer til at mangle noget nu det er et tysk foder?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg bruger det
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 00:46
Jeg bruger det og er rigtig godt tilfreds og min gamle får 1,5 kg og det fungere fint, super godt foder.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 der er kommet
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 01:49

www.zooplus.dk/shop/hest/hestefoder/ stephans_muehle/463619

 

det er et nyt mærke på zooplus - den er dog billigst på den tyske side



0
0
Svar på denne tråd
 
 det der er
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 10:23
Det der er godt ved Eggersmann er at hesten ikke skal have så store mængder som andre mærker for at være dækket ind og derfor også billigt at fodre med:-)

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 12:01

 

www.eggersmann.dk/432_/ emh_senior_muesli.html

 

Der er meget stivelse i og det er der af en eller anden grund i det meste senior foder.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Danish Agro
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 12:45

Vi er begyndt at fodre vores 2 gamle drenge med Hercules FiberMix Senior, det opfylder alle krav; det er lavt i sukker 5,5%, lavt i stivelse 15,8% og lavt i pris 8,40 kr/dag til hest på 500 kg.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  24-01-2015 14:59

Charlotte så er den fuldt ud dækket med alle mineraler og vitaminer mm. altså den skal ikke have andet end stråfoder ved siden af?

Det jeg godt kan lide ved Eggersmann er at der er mange gode næringsstoffer i, og det er lækkert müsli foder, men det er der jo også mange andre der er selvfølgelig.

Mine gamle hest på 28 år ser super ud på det.

 


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider