Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Gaffelbåndsskade og cortaflex
Forfatter: 
Dato:  30-08-2014 23:05

Kan Cortaflex have en positiv indvirkning på en gaffelsbåndsskade?


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spurgte dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 14:02

Nu står min hest også med en gaffelsbåndsskade

Ved sidste besøg hos dyrlægen, spurgte jeg om der var noget tilskud jeg kunne give og som også ville hjælpe, svaret var næææ, men han havde da forskellige ting jeg kunne købe og prøve

 

Så jeg holder mig til sygefold og masser af hø, tilsat en stor portion tålmodighed......


mvh


Julle




DIN hest - DIT ansvar !!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved ikke,
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 20:17

om man kan få effekt på det af Cortaflex, men - det kan laserterapi.

 

Mange dyrlæger og kiropraktorer har det efterhånden.

Prøv at søge og spørge dit lidt frem, jo før jo bedre effekt.

God bedring, og husk tålmodighed..


0
0
Svar på denne tråd
 
 gaffelbåndskade
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 12:56

Min hest have for år tilbage også en gaffelbåndskade - det tager rigtig lang tid .

 

Men der er noget du kan gøre. Min hest var klar efter "kun" 5 måneder efter en kraftig skade i gaffelbåndet, dyrlægen havde sagt 7 måneder mindst.

 

En sene er meget lang tid med at hele, da der er dårligt blodomløb ved senen. Men ved at sørge for den er varm, går det lidt hurtigere.

 

Noget som er effektivt er grødomslag. Du tager noget korn (hel) og hælder der over med varmt vand, så det er gennemvarm (kornet skal ikke være varmere end du selv kan holde ud at rører ved det), dette putter du i en frysepose som gøres flad (husk knude ), og sættes på hestens ben med en bandage. Hverdag, gerne flere gange. Kornet kan snilt genbruges. (det fungere fint med at have en gammel elkedel i stalden.)

 

Ellers får du fat på et stykke lammeskind som du vikler om benet på hesten med en banadage, som den står med, når du ikke giver grødomslag, igen for at give det varme.

 

Heste må IKKE løbe, men du kan trække små turer med den, for det giver også blodomløb til senen.

 

Jeg løber en del, og er pt, sat ud af spillet pga en seneskade i min fod. noget af det som virkelig hjælper er at vikle føder ind i en varmepude - så jeg har også prøvet det på egen krop, varme virker på en seneskade.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 gaffelbåndskade
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 16:57

Umiddelbart nej.

 

Jeg havde en vallak med gaffelbåndskade i tilhæftningen på bagben. Jeg forsøgte netop med cortaflex, men også laser, back on track gamasher og ringsko. Der var ingen af tingene, der havde hjulpet nok til at han kunne redes. Primært fordi hans benstilling også var træls. MEN! Hvis jeg en dag stod i samme situation, ville jeg ikke ofre penge på cortaflexen. Jeg filmede trav før og efter cortaflex og direkte ingen forskel. Så nej! Jeg ville hellere ofre penge på nogle back on track gamasher. Min fik vand i benene når han ikke stod med dem om natten. Det er mit bedste råd.

 

Held og lykke med det! Den bedste behandling er tålmodighed.



Stine Kjær

Med hesten Mack Aunsbjerg

0
0
Svar på denne tråd
 
 cortaflex
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 23:21

Cortaflex er fordi vi har 1,5 bøtte stående, så kunne det lige så godt bruges.

 

Vi har snakket om at give hesten BOT på når vi er i stalden, har kun mulighed for at hesten har dem på når vi selv er der.

 


Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider