Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Energiforladt hest
Forfatter: 
Dato:  10-08-2014 23:13

 

Jeg har en fjordvallak på 7 år, jeg er ved at ride op igen efter et sygdomsforløb, men han mangler energi. Tænker jeg vil give ham et tilskud i foderet, hvad kan i anbefale?

Han får ca 7 kg hø i døgnet, 500 g Safe and Sound og vitaminer. Han er på skrump, så det må ikke indeholde for meget sukker. Han har før fået lidt havre, hvilket gjorde en stor forskel, men ville gerne finde noget mindre sukkerholdigt :-)


 

mvh freja

-hjalte følsbjerg-

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sort Havre
Forfatter: 
Dato:  10-08-2014 23:34

Prøv evt. at supplere med lidt sort havre. Det er der ikke så meget stivelse i.

 

Du kan evt. også prøve at skifte til Equisanas Cool Performance. Den kører jeg med p.t. :-).

 

Safe & Sound er jo lavet til forfangne heste og giver absolut ikke nogen energi.

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 10:41

Min gamle vallak var også meget energiforladt efter sygdomsforløb.. Jeg valgte og få taget en blodprøve og den viste hans blodprocent var for lav og måtte derfor have en jernkur.. Efter kuren var han sig selv igen.. ;-)

 

Så jeg ville som det første få taget en blodprøve og få tjekket om alle tallene er som de skal være.. Ud fra den, ved du så hvor du skal sætte ind.. Om den skal have et eller anden form for supplement eller om du kan supplere med noget mere energirigt foder..

0
0
Svar på denne tråd
 
 hdbabfjbdj
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 12:17

Lise - Han har været let forfangen, derfor er han på Safe and Sound. Men sort havre kunne da være en mulighed :-)

 

Ditte - Fik taget blodprøve for ca 2 måneder siden, da vi troede han havde EMS (den viste negativ) og samtidig tjekkede dyrlægen om han manglede noget og det gjorde han ikke...


 

mvh freja

-hjalte følsbjerg-

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 13:55

Struktur E fra Hippolyt (y)

 

Der udover ville jeg nu begynde at give en hel kur med MicroVital fra Hippolyt. Overvej også en B vitamin kur her når vi når ind omkring September.

 

Er hesten tjekket for orm (også bændel)?


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 fiberpiller
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 15:26

er en god kilde til mere energi, og så er de lavt på sukker og stivelse


Horselux forhandler i roskilde/kbh

www.minimule.dk - udstyr til de mindste, samt salg af foder.

 

6/7-06 - Min elskede ven igennem 12 år - Jeg sa ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang hyp
Forfatter: 
Dato:  11-08-2014 21:02

min hyp var også energiforladt men jeg gav ham så en b-vitamin kur før sommerferien og igen nu han er kommet på stald og hov jeg har en hest der næsten har for meget energi

 

Men hellere det end en der skal gåes til hele tiden

 

Han er en dv på 165

0
0
Svar på denne tråd
 
 Horse First
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 08:05

Jeg ville give ham en kur med Back to form efterfulgt af B-Well. Så skal du bare se løjer!!

 

Mvh

Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 diverse tilskud
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 08:34

jeg er tilhænger af der tages en blodprøve. sådan en koster ikke ret meget for alm basale værdier.

 

Man kan hurgigt købe sig fattig i diverse tilskud, og hvorfor bruger tiden hvis dyret fejler noget helt andet, eller slet ikke fejler noget men bare er til den lade side fra naturen af ?

 

 

Karina

0
1
Svar på denne tråd
 
 Ksndiksld
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 15:24

Han har fået taget blodprøve og testet for diverse ting, blandt andet også bændelorm.. Han fejler intet. Jeg ringede til brogaarden

, som anbefalede mig deres Suregrow, så det købte jeg idag og så må jeg se om det gør en forskel :-)


 

mvh freja

-hjalte følsbjerg-

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zink hjalp
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 08:05

Min hest var meget energiforladt og det viste sig, at den havde zink mangel som i første omgang blev overset af dyrlægen. Der bliver ikke altid målt på mineraler når der tages standard blodprøver! Jeg fik også at vide at alle prøver var normale lige indtil vi også fik målt på mineralerne. En meget kvik foderkonsulent fra Hippolyt har hjulpet os på sporet,

og vi er nu igang med microvital og zink kur. Det hjælper dag for dag, og jeg har nu efter 3 uger nu en helt anden og frisk hest :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dækket ind
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 17:08

Hvis han ellers er dækket ind i foderplanen og "bare" skal have lidt hjælp til at komme ovewnpå igen, så kunne Kompeet Boost måske være en god idé

 

"Denne specialudgave af Kompeet giver hesten et ekstra løft, når den skal præstere ud over det sædvanlige eller restituere efter sygdom.

 

Kompeet Boost er bl.a. tilsat urter, solbær, honning og elektrolytter, som sætter fart på virkningen og giver dig mærkbare resultater i løbet af få dage.

 

Dosering

Kompeet Boost doseres efter behov direkte ovenpå andet foder eller blandes med andre fodermidler."

 

www.wpets.dk/da/tilskud/168-kompeet- boost.html

 


StrongStep - for stærke og modstandsdygtige hove

 

Fotograf Heidi Glisborg

* stort arkiv med stævnebilleder * studiefotos af heste

 

www.wpets.dk

Kvalitetsudstyr til hest & hund

 

http://www.fuldblodsaraber.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider