Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Net til store wrapballer
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 14:51

En af mine heste er lidt af en grovæder. Jeg har tænkt på, at jeg her til vinter, vil pakke wrapballen på folden ind i et net med små masker. Men hvor kan man købe de net? Og hvad når hestene har spist af wrappen, så bliver nettet vel alt for stort og passer ikke længere til wrapballen?

 

 

Vh Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 16:05

Bliv klogere her: http://www.slowfeeding.com


 

 

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 ******
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 21:03

Tak for linket :-)

 

Men jeg vil stadig gerne vide hvordan det fungere i praksis. Altså hvad sker der når hele ballen er pakket ind, og hestene har spist noget af det. Vil nettet så ikke sidde i folder/klumper og gøre det alt for besværligt for hestene?

 

Hvad er jeres erfaringer?

 

 

Vh Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 stramme op?
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 21:31

Måske kan man selv efterhånden vha snor stramme nettet op/lave det mindre. Godtnok første gang, jeg har set et firma, der fraråder, at man køber/bruger nogle af deres produkter som de gør med nettene til at putte over rundballer . Og heller ikke nemt, når hestesko heller ikke må komme i nærheden af nettene. Jeg kunne selv overveje den, der hedder optimal, men jeg tror min terroristvallak vil bide den i stykker. Ville måske fungere til hans storesøster, men han har adgang til hendes boks i dagtimerne om vinteren.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Dette er self.
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 20:42

ikke hvad du efterspurgte, men prøv at google HØKLOKKE...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi bruger...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 12:33

... de stor net til bigballer.

 

De løftes op og kommer i et høstativ, så wrappen - og nettet - ikke ligger på jorden. Det hele bindes op, så selv hvis hestene får hevet et tomt net ud mens de venter på nyt hø, kommer det ikke ned på jorden.

 

Der er ingen af hestene på de pågældende folde der har sko på - det er føl og ungheste (og Baloo). Men nettet er uden for deres ben-rækkevidde, så sko burde ikke være et problem.

 

Eneste problem vi har haft er med en af unghestene der har siddet fast med karabinhagen fra sin grime - hun kom heldigvis løs igen uden skader. Jeg håber at vi snart finder flere grimer af den slags Baloo står med - uden karabinhage (nogen der ved hvor de kan købes??)

 

Føllene står med halsrem, så der er ikke noget der kan sidde fast hos dem!

 


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 wrap net
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 23:22

www.ebay.co.uk/itm/LARGE-NON- PLASTIC-CORD-HAYLAGE-NET-small-hole- HAYNET-HORSEHAGE-CHOOSE-COLOUR-/ 380950864027?pt=UK_Hor...58b270e09b

 

Man har også før kunnet købe dem hos shires , men sidst jeg søgte på shires kunne jeg ikke finde deres hjemmeside


Bent


Welsh Cob avler


www.kildegaardstud.com

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider