Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Klæg bider igennem insektdækkenet
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 12:32

Min gamle hest går med et ganske almindeligt insektdækken fra Horze, men det er ikke rigtig godt nok til at modstå bid fra de store klæg. De store klæg sætter sig på bagparten og det lykkes jævnligt nogle af dem at arbejde deres kæber igennem de fine masker i dækkenet og bide min stakkels hest. Jeg er derfor på udkig efter et bedre dækken, men hvilket? Jeg vil have et dækken der er fint nok i maskerne til at klægene ikke kan bide igennem, men samtidig også stærkt og med god pasform - et der bliver sidende uden at glide tilbage eller til siden. Mit nuværende dækken sidder ikke altid lige godt efter en rulletur, men absolut til at leve med, hvis bare det kunne modstå klægene. Jeg vil gerne høre hvilke insektdækkener klægene ikke kan bide igennem - skal jeg have fat i et eksemdækken i stedet for eller hvad er Jeres erfaringer?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tør ikke sige
Forfatter: 
Dato:  18-07-2014 16:32

om klægene kan bide igennem, men Horsewears Rambo Flybuster sidder godt - og bliver ved med det. Det er dog ikke tykt nok til myg o.lign. Der kan desuden sættes en lille regnliner under, og den sidder også godt.


0
0
Svar på denne tråd
 
 WeatherBeeta
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 22:51

Jeg har WeatherBeeta Shield Combo, som er et kombineret insekt og eksemdækken. Min eksemhest får kæmpe buler af klægbid. Hun har haft dæknet i en uge nu og ingen buler. Så for hende virker det. Det ligger også godt og kører ikke rundt, men på den ene hest bliver det trukket lidt tilbage, men ikke på den anden.


Hilsen

Anita





 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foreløbig løsning
Forfatter: 
Dato:  24-07-2014 16:09

Tak for Jeres svar. Rambo dækkenet vil jeg ikke investere i før der er nogen der kan bekræfte at det virker mod klæg - Weather Beeta lyder lovende, og skal da overvejes. Jeg vil imidlertid lige skrive hvad jeg foreløbig har gjort for at komme problemet til livs, efter forslag fra en god veninde: Jeg har syet et gammelt tyndt lagen indvendigt i insektdækkenet, således at det dækker ryg og bagpart, for at undgå at klægene kan få fat - og det ser ud til at virke :-) Så indtil videre har jeg sparet udgiften til et nyt insekt/eksemdækken og min hest er fri for at blive spist. Som bonus bliver pelsen ikke "uglet", som den tidligere godt kunne blive af at dækkenet, fordi det ligesom blev fanget i pelsen og trukket bagud.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider