Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 hest med skæl
Forfatter: 
Dato:  14-04-2014 20:32

Vi har for 14 dage siden købt en frieser blanding på 3 år...

Han har været meget igennem på hans meget korte liv og er ikke blevet behandlet særlig pænt alle steder og har ikke lært sådan noget som at løfte hove osv.... Så en mulighed som at vaske hami en eller anden shampo er ikke noget vi fx kan gøre...

 

Han har skæl meget skæl- ikke store flager men mange små og jeg er ikke vant til at have en hest med skæl... så jeg ved ikke hvad man gør ved sådan noget...

 

Han fik før korn og en eller anden slags grønpiller( det sted vi har købt ham ) og ja nu får han Struktur e efter anvisning fra hippolyt og det er for mig et dejligt foder som vores pony trives helt fantastisk på.... så han har helt sikkert ikke været dækket ind med noget som helst- på onsdag starter han på en micro vital kur- vi skulle lige have overstået at få ordnet tænder og få lavet en gødningsprøve på ham og den sagde heldigvis kun 100... så nu kan kuren gå igang

 

Hvad har sådan en hest brug for i sit foder som ekstra hjælp til en flot og sund pels/ hud?

 

Vores pony er så flot i pelsen og har aldrig haft de problemer

 

Håber en eller anden har et guldkorn de lige kan komme med så vi kommer af med det problem :-)

 


R.I.P fantastiske Charly-dyr- aldrig vil du blive glemt

 

I might be small- but i'm MIGHTY:-)

 

Hilsen den lykkelige tjener for Bech's Mighty Lad og Silas:-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-04-2014 23:34

Han har ikke lus vel??

 

Ellers ville jeg give ham LinuStar et par måneder, for lige at understøtte den genopbygning han er i


 

 

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frieser
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 06:40

Nope ingen lus :-) Han klør sig heller ikke- men det irriterer mig at han har så meget skæl når vi strigler ham for det er jeg på ingen måde vant til :-)

 

Super jeg tjekker lige ud hvad Linustar er :-)og tusind tak fordi du svarede :-)


R.I.P fantastiske Charly-dyr- aldrig vil du blive glemt

 

I might be small- but i'm MIGHTY:-)

 

Hilsen den lykkelige tjener for Bech's Mighty Lad og Silas:-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 microvital
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 07:58

 

 

Tillykke med den nye hest

 

Jeg ville lige lade Microvital-kuren få chancen, før jeg kastede mig ud i yderligere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Microvital
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 08:28

Hej

tillykke med hesten, jeg vil som Rosenholm også sige, vent lidt med at putte mere i hesten, Microvital gør underværker, det skal bare lige have 2-3 uger til at virke

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-04-2014 12:23

LinuStar er bare gule hørfrø, men rig på Omega 3, som netop er super til huden... Derfor jeg anbefaler dem oveni MicroVital kuren :)

Kisser: Spørg gerne konsulenten ved Hippolyt om ikke det var en ide at tilføre dem en periode :)


 

 

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

1
0
Svar på denne tråd
 
 Frieser
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 19:13

Tusind tak :-)

 

Vi prøver micro vital de næste 14 dage og når vi skal købe mere hippolyt hjem så ryger der en spand linustar med i vognen hvis det ikke har hjulpet endnu med micro vital kuren :-)

 

Nogen har nævnt equimal til mig og en anden siger leinöl er der nogen der ved om det vil have effekt ?

 

Tak fordi i er så søde at hjælpe :-)

 


R.I.P fantastiske Charly-dyr- aldrig vil du blive glemt

 

I might be small- but i'm MIGHTY:-)

 

Hilsen den lykkelige tjener for Bech's Mighty Lad og Silas:-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-04-2014 21:31

Equimal er mere rettet mod ædelyst og godt tarmmiljø.. Linoli er hørfrøolie (ligesom LinuStar består af), så det er vist mest en smagssag om man vil give olien eller frøene der indeholder olien :)


 

 

*Følg drengene på FB: Her *

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider