Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Loppefrøskaller, hvilke kan i anbefale?
Forfatter: 
Dato:  14-04-2014 01:15

Min har tendens til løs mave og jeg vil derfor forsøge mig med loppefrøskaller. Men der godt nok mange forskellige mærker, til meget forskellige priser. Så derfor vil jeg høre hvilken mærke i køber og har gode erfaringer med.

 

Stine


Med de to skønne heste, Prinsessen Isabella og Dronningen Senta. Hvad mere kan man forlange.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hele loppefrø
Forfatter: 
Dato:  14-04-2014 08:47

Jeg bruger disse hele loppefrø:

 

kinnerup-hesteartikler.dk/shop/hest- vitaminer-diverse/loppefroe-5- kg.aspx

 

Jeg har en pony med tendens til løs mave, og jeg har haft rigtig god effekt ved brug af disse loppefrø.

 

Min pony er meget kræsen, men han spiser disse frø uden problemer.

 

Hilsen

 

Kathrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 00:13

Hele loppefrø skulle efter sigende være mindre effektive end skallerne - men jeg har ingen erfaring, whatsoever. Giver selv loppefrø for første gang, i år. (Og de er ikke populære ;D )


Bissen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu er mine
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 07:43

absolut ikke kræsne så de får de helt almindelige fra Daminoshop - men ellers har selvsamme shop jo nogle som er coatet i bukkehornsfrø - og det skulle være guf for heste (y)

 

En god bekendts kræsne damer spiser de coatede uden brok og ballade men vil ikke røre ved de almindelige.

 

(Jeg har hidtil kun fundet en ting som den ene af mine ikke gad æde så hvad ved jeg )


/Trine T =)

 

- Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony!


What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

0
0
Svar på denne tråd
 
 loppefrøskaller
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 20:46

Takker for jeres indput. Jeg har efter søgen på nettet også læst mig frem til at skallerne er bedst, da det er selv skallen som giver virkningen. Da det hastede lidt med at komme igang med dem, måtte jeg købe det mærke jeg lettest kunne få fat i og det var fra Blue hors. Men min hest er desværre meget kræsen og skeptisk når der kommer nye ting i krybben. Så loppefrøskallerne bliver ikke spist, end ikke smage dem vil hun. Håber hun vænner sig til snarest, så vi kan se om det har den ønskede effekt.

 

Stine


Med de to skønne heste, Prinsessen Isabella og Dronningen Senta. Hvad mere kan man forlange.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blue horse
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 20:52

Der er kommet en ny da BH med bedre smag :) den ville jeg nok prøve :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 loppefrøskaller
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 20:56

Ja den har jeg set på også. Men er ikke så vild med at der er så meget sukker i, men det er jo det som får den til at smage godt. Men den er da en mulighed hvis damen fortsat nægter at spise det.

 

Stine


Med de to skønne heste, Prinsessen Isabella og Dronningen Senta. Hvad mere kan man forlange.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Equiforce Psyllium
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 09:08

Hejsa,

 

Hvad med loppefrøskaller i pulverform - det bliver da svært at sortere fra!

 

Jeg giver det forebyggende mod sandkolik til heste på vinter-jordfold. Jeg har før brugt hele frø, men i år har jeg brugt Equiforce Psyllium, som netop kun er skaller. Jeg var dog lidt overrasket over, at det var skaller i netop pulverform! Efter forhandlerens udsagn skulle pulveret være mere effektivt end hele skaller. Hmm ... ok, vi gav det et forsøg. I starten havde vi lidt vanskeligheder med at udfodre det. Jeg gav det i tørt foder, for at det ikke skulle begynde at "slime" for tidligt. Men så blev det til gengæld klistret i munden på hestene og de stod længe efter spisning og forsøgte at rense deres munde for det klister. Men nu hælder jeg lige en 2-3 dl. vand ved og rører rundt lige inden servering, - og nu ryger det ned uden at sidde fast i tænderne.

 

Det skal lige siges, at mine heste slet ikke er kræsne og at de spiser deres mad straks de får det. Forhandleren sagde, at foderet med pulveret i ikke måtte stå for længe med vand i (f.eks. i flere timer), da det så begynder at gære.

 

Held og lykke med det.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider