Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Fordrag om forfangenhed/Græs
Forfatter: 
Dato:  03-04-2014 09:49

Nu er det forår og græsset er begyndt at vokse.

Jeg har i mit daglige arbejde været ude ved de første par heste med tilbagefald af forfangenhed.

 

Her er et godt Webinar/Fordrag om forfangenhed og de risici der er i forhold til græsning.

Det er på engeslk.Hvis der er nogle spørgsmål til emnet så er man vekommen til at kontakte mig. Jeg vil gøre mit bedste for at finde et svar.

Her er linket ;

 

connect.msu.edu/p54omha1ir6/ ?launcher=false&fc...ode=normal

 

Den kommer fra en Amerikansk hjemmeside med meget info om heste.

My Horse University.

 

myhorseuniversity.com/resources/ webcasts/ laminitis?utm_source=Equine+Science+ Update+enews+Mar+2014+ %28FREE%29&utm_cam...dium=email

 

Gode sommer derude !!

Reg. Beslagsmed Craig Buckspan.

12
0
Svar på denne tråd
 
 foredrag
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 23:19
Tusind tak for info, rigtigt pænt af dig at informere om webinar/ foredrag og tilbyde din hjælp ved spørgsmål :) 350 har læst dit indlæg og ikke en siger tak. .. :/

Rigtig god sommer til dig også Craig ;)

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan så ikke se det
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 19:48

Har ikke Adobe og kan ikke læse det første, og andet link forstod jeg ikke andet end hvem der er professor i dit og dat.

 

men jo vi skal passe meget på mht forfangenhed



0
0
Svar på denne tråd
 
 TS........
Forfatter: 
Dato:  20-04-2014 20:46

Tak for info.

 

Jeg kunne ikke åbne første link.

Andet link virkede meget rodet og uforståeligt.(forstod intet)

 

Charlotte, du behøver ikke komme med sure :-/, der kan være en grund til at, ikke alle siger Tak, måske fordi dette indlæg ikke er relevant for dem, mange personer læser alle indlæg, uden at det har betydning for dem, dvs. eks. ingen hest har.

Så synes, ærlig talt det var en mærkelig kommentar at komme med.

Men god sommer til dig også.

 

Tror heller ikke, at det var TS hensigt, dvs. at få Tak for info, vedkommende ville vel bare dele info, hvilket er rigtig dejligt.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan ikke sige
Forfatter: 
Dato:  21-04-2014 02:23

Man kan ikke sige at indlægget ikke har relevans. Ja det er kun 10-15 % der rammes af den karakteristiske forfangenhed, hvor man ikke er i tvivl om symptomerne. Men der er rigtig mange andre heste der rammes af den mildere grad. Her vil min påstand være at 80 % af alle heste der går på græs reagerer i en eller anden grad. Og det ses netop af den opmærksomme smed.

 

Tak til dig Craig, dejligt du deler dine observartioner og link til hestefolkene her på HN.

 

Hvis man vil have noget lettere læseligt materiale , dvs på danske, så findes der er udemærket lille bog omkring forfangenhed, skrevet i samråd med LANDBRUGETS MEDIER


Foderplaner udarbejdes af uvildig hestekonsulent, cand agro

Boots tilpasses og sælges, flere mærker på lager

Hit aktiv stald i Herlev. Ledige staldpladser fra marts/april

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider