Hej Ænder 
Jeg har vist brug for et lille råd... Min nye låne-hest er den smukkeste og dejligste man kunne forestille sig!
Der er bare en lille hurdle vi skal ha fundet ud af... De står i løsdrift, og nu når vinteren nærmer sig vil jeg jo gerne ha lagt lidt madras i boksene, sådan som jeg plejer. Jeg har altid strøet med halm, og det er gået helt fint, men med ham her den nye er det ret svært, da han simpelthen æder det hele i løbet af ingen tid.
Det er der måske ikke så meget at sige til med halmen, da det er ret lækker halm med rimelig meget græs i... Men han skal jo heller ikke gå hen og blive vommet af det, så det måtte jo standses... 
Jeg har så skiftet over til tørvestrø, også fordi han har lidt med luftvejene, og det er jo super til den slags.. Nu har han så bare fået den ide at tørvestrøelsen (som er næsten det samme som ugødet spagnum) måske også kan spises
... Det er ikke i de større mængder han gør det, men i dag da jeg havde strøet lige inden fodringstid sku han da lige gumle lidt på det... Han fik da en to-tre mundfulde inden jeg fik givet ham foder, som han så heldigvis syntes var bedre.
Han er altså ikke underernæret eller sulten, han får fast sit fuldfoder som er fyldt med fiber og et tilskudsfoder med lidt ekstra energi i, og så får de Grass Oil fra Equsana om aftenen i stedet for hø..
Men sker der noget ved de der mundfulde? Hans mave fungerer fint, men hvad hvis han får lyst til at æde mere af det?? Nogen der har oplevet det her eller noget lignende?