Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Taber skoen hele tiden
Forfatter:  pia 1 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-08-2012 22:02

Hej alle!

Min hest har nu tabt ve forsko 3 gange på knap tre uger Meget belastende da den næsten lige er rengående efter hovledsbetændelse i begge forhove.... Nu har han klokker på, men de røg af på folden, så nu står han igen uden ene forsko....Hvad kan jeg gøre??? Hoven bliver jo mere og mere skadet uden sko og frygter han bliver halt igen. Nogle fif??

Hilsen Pia

Har en dejlig frieser dreng på 7 år. Han er sød, smuk og rolig. Han elsker at spise....så det med at ride dressur keder ham!

Tidl. hest Mille, en smuk oldenborg; frisk, og energisk - rigtig dame.

0
0
Svar på denne tråd

Boots...
Forfatter:  k A (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  25-08-2012 22:21

Jeg har med stor succes brugt Equine fushion boots OVENPÅ alm sko til min hvide hest, der er verdensmester i aftrådte sko - det er en STOR succes

Klokker hjælper ikke en disse.....

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddddd
Forfatter:  Sandra ♥Cashew♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  26-08-2012 00:14

Hvorfor taber den skoene?

Er det for dårligt horn? Flækker hovene? Træder den skoene af?

Hvis den flækker hovene/og eller har dårligt horn kan jeg anbefale dig en kur på 6 mdr med Havens Equiforce Foot biotin, det eneste der har hjulpet på min hests hove (y)

Er det fordi den konstnat træder dem af vil jeg anbefale dig en kiropraktor.

Et sidste tip; Skift evt smed

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

boots ???
Forfatter:  Ester (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-08-2012 08:50

Jeg har samme problem med min ene hest. Han mister skoene fordi der har været så vådt i sommer.Hvis du har din hest ude 24 timer i døgnet nu, så kan det faktisk hjælpe at lade den stå inde om natten i en periode så hovene tørrer helt en gang i døgnet.

Du som bruger Equine fushon boot OVENPÅ alm. sko ... er det når du rider eller når du har hesten ude?

0
0
Svar på denne tråd

taber sko
Forfatter:  betina 4 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-08-2012 10:42

Jeg har haft samme problem med min ikke pga dårlige hove ,men når han leger med sine fold kammerater, han er rimelig stort gående og det giver mange tabte sko når der går lege barn i ham, men det er slut, jeg lakker hans hove 1 gang om ugen med hovlak og han har ikke 7,9,13 tabt en sko i 9md, det er da en billig løsning hvis det virker.

( i gamle dage lakkede smeden altid hestenes hove efter skoning)

Hvad end du tror du kan eller ikke kan så har du ret

0
0
Svar på denne tråd

Det er mig
Forfatter:  k A (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-08-2012 10:52

der bruger equine fushion boots OVENPÅ jernsko

Min hest træder ikke sine sko af under ridning, så der bruger jeg dem ikke. Men til gengæld, så træder han ofte sine sko af under foldophold, hvis der er mudret og blødt. Han er en aktiv og kortbygget hest, og når han så får et af sine glædesudbrud og fyrer nogle gevaldige bukekspring af - ja, så koster kombinationen af kort bygning, hurtige og indundergribne bagben samt blødt underlag altså forskoene

Når han har boots på på folden er problemet løst. Han har gået med dem i halve meter sne, blød dyb mudder, ja nærmest alle slags bundforhold. Han har udført adskellige tests i markræs og buk og badut men indtil videre har både sko og boots siddet perfekt trods hans udskejelser

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo