Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

min hest prutter konstant
Forfatter:  lancöme (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-08-2012 09:57

ja som sagt har jeg en lille hoppe som konstant prutter... hun står nærmest ikke 15 min uden at lufte en lille vind

jeg har ikke hørt så meget luft i maven indtil nu, og hun har aldrig haft problemer med maven, og det er ligemeget om hun går på græs eller spiser 3 gange daglig.

håber da at nogen kloge her kan give mig lidt input om hvad det kunne være eller jeg bare skal fortsætte med at smile over alle de lyde der kommer ud af hende

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter:  Sportsbolle (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-08-2012 10:13

jeg er med på en "lytter" da jeg også ejer en lidt "støjende" ridedyr

Men bortset fra prutterne funger han fint, og pærene er fine og faste. men hest foderes 2 gange dagligt og ellers ståfoder ad lib.

og ved distancestævne hvor hesten kontroleres før og efter ridtet, har dyrlægen kun en kommetar, Nå! hans mave fungere da fint !!!!!

Men hvorfor han prutter så meget ved jeg ikke. jeg har kun ejet han i ½ år, og kender ikke hans fortid...

:O)

0
0
Svar på denne tråd

Vi fiser også
Forfatter:  Bossemor (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-08-2012 10:39

Jeg kan dog konstatere at det tiltager i takt med græsindtag.Hvis hun har fri adgang til græs, lyder hun næsten som en knallert

Der falder lidt ro over fiseriet, hvis jeg giver hende Askhims urter til mave/tarm når hun har adgagn til græs, men det fjerner det ikke helt.

Ligeledes skal kun gøde oftere, når hun får græs og det samme er iøvrigt tilfældet når hun står på halmbund. Ret irriterende, når man rider.

Har på et tidspunkt spurgt dyrlægen om det betyder noget og han svarede da også at det kun var et tegn på at maven fungerer fint.

For os virker det bedst med træpillebund og fold med meget begrænset græs og god adgang til hø/ tørt wrap, så får vi ikke helt så mange 'sjove' bemærkninger

Hun fodres med Horslux plus.

0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Dato:  23-08-2012 11:09

for jeres indlæg, så er der i det mindste ikke noget galt med hende

i stalden kan jeg altid høre min hest... ikke på vrinsk men på tarmlydene

0
0
Svar på denne tråd

pruttelyde
Forfatter:  Jette-Stald Møllegården (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-08-2012 21:49

Jeg har så ikke helt samme holdning, det er jo fint at give urter, men det er kun symptom behandling.

Jeg ville under alle omstændigheder få hesten undersøgt, en hest der har mave/tarm problemer i form af formeget luft har næsten altid en gæring, det er ikke sundt i det lang løb og kan udvikle sig til andre og større problemer.

Jeg er selv stor fortaler for urter og bruger gerne urter, dog ikke færdigblandinger, men jeg undersøger og tester altid hver enkelt

individ.

hver hest, sin problematik, sin urteblandig

jette

0
0
Svar på denne tråd

vi laver da bare en klub ;)
Forfatter:  vipse (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  24-08-2012 10:28

jeg har også een af dem med en yderst aktiv tarmaktivitet, især når han bliver redet fiser han og så også når jeg renser venstre bagben (spørg ikke hvorfor det kun er venstre) og skal hilse at sige de altså ikke altid lugter lige godt, vi griner af det og hesten stortrives, så mener ikke der er den store grund til bekymring ;)

V

Kombisadel, Wintec 500 CAIR, 17", sort, helt ny brugt max 5 gange- kvittering fra 24/12-08 haves

Pris 2000,-

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter:  KKN (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  24-08-2012 15:59

Lige et hurtigt spørgsmål til jer med de pruttende heste, har I tjekket for orm?? :)

Kig mig dyyybt i øjnene.. Hvilket øje ser ud til at være mest ligeglad?? :-D

Passier Grand Gilbert Dressursadel og Königs Grandgester Ridestøvler sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Luft fra bagudgangen
Forfatter:  Vejleholm (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  24-08-2012 18:04

Min tinker lukker også meget luft ud fra bagudgangen, men ellers er den sund og frisk.

Jeg får tjekket orm på den 1-2 gange årligt, men derfor prutter den alligevel.

Med ponyerne

Gazella & Zarmora

0
0
Svar på denne tråd

orm.....
Forfatter:  Hestene (Skriv besked)
Dato:  24-08-2012 20:20

Orm har ingen betydning her. Får tjekket 3 gange om året.

Min min hest har GÆRINGS mave, udspilet. Det er især slemt, nu de er begyndt at æde toilet-græsset, så er der også kokasse-diarre.

Det er det samme hvert år. Min burde nok ikke stå på græs, men jordfold ville kede mig selv voldsomt, så sålænge de ikke bliver syge, men bare fiser, kan det gå.

Men brug gærkultur. :)

0
0
Svar på denne tråd

ormecheck
Forfatter:  Bossemor (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  26-08-2012 12:32

Min får også checket orm jævnligt og jeg er ikke i tvivl om at det har sammenhæng med græsset.

0
0
Svar på denne tråd

min hoppe
Dato:  27-08-2012 08:47

prutter uanset græs eller ej, det er absolut det samme... jeg vil have hende tjekket , for at være helt sikker. hun bliver som alle andre heste tjekket og behandlet for orm 2 gange årligt så der er ingen samhæng i det.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo