|
|
| Vanrøgt af 5 heste |
|
|
DER ER VARSLET LOVLIG DEMONSTRATION TIL KAMP FOR EN ÆNDRING AF DYREVÆRNSLOVEN OG FOR BEDRE DYREVELFÆRD. DET KOMMER I FORBINDELSE MED VANRØGTSSAGEN I FARSØ HVOR 5 HESTE STÅR UDEN MAD OG VAND, OG HVOR MINDST 1 AF HESTENE ER VURDERET AF DYRLÆGER TIL AT VÆRE MELLEM 0-1 PÅ HULDSKALAEN. DEMONSTRATIONEN ER ONSDAG DEN 8. AUGUST 2012 KL. 11.00 PÅ HOVEDVEJ 533 (VIBORGVEJ). VI STARTER VED RASTEPLADSEN LIGE UDENFOR GEDSTED. EVT. SPØRGSMÅL KAN STILLES ENTEN HER ELLER PÅ FACEBOOK UNDER GRUPPEN: VANRØGTEDE HESTE I FARSØ - ANMELDT AF HELLE ANDERSEN. MØD OP, LAD OS KÆMPE SAMMEN FOR DISSE STAKKELS HESTE, OG FOR FREMTIDIGE SAGER.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glemte at nævne |
|
|
at BT, Nordjyske, TV2 og DR vil være der til at dække begivenheden...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wwwwwwww |
|
|
SUPER god ide. Og tak til jer der har fået sat det i gang. Jeg møder naturligvis op. Vi ses
Helt ny mulighed for at få fantastisk lækkert svinekød, gratis leveret direkte til din hoveddør - uanset hvor du bor. www.halv-gris.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wwwwwwww |
|
|
På forsiden står der at tråden ligger under arrangementer (stavet) Det tror jeg i skal rette, så folk kan finde tråden.
Helt ny mulighed for at få fantastisk lækkert svinekød, gratis leveret direkte til din hoveddør - uanset hvor du bor. www.halv-gris.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| super super |
|
|
at du kommer... du kan ringe til mig på 30484181 hvis der er nogle spørgsmål.. jeg ved at flere kommer i ridetøj, men det er selvfølgelig valgfrit.. nogle tager et banner med, men bare kom og tag så mange med som muligt... håber vi får hestene fri i morgen. Nyt hesteliv har en stald klar til dem.. Det er HN der har oprettet det som en nyhed og linket går til denne tråd..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fantastisk |
|
|
intiativ, jeg håber der kommer rigtig mange så der bliver skabt en masse omtale. Hvis ikke jeg boede i den anden ende af landet var jeg helt sikkert mødt op. Håber de stakkels heste bliver hjulpet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg håber for jer, at i med pressedækningen kan få råbt nogen af de toneangivende op, for der kunne sagtens være behov for en lovændring af dette område, der befinder sig lidt i en lovmæssig gråzone faktisk. Mvh Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja, jeg håber |
|
|
også vi kan råbe myndighederne op. Jeg håber også at rigtig mange møder frem og støtter sagen. Det er ufattelig vigtigt at vi er mange på banen.. Nyt Hesteliv´s stifter Janne kommer også derop samt en af hendes livreddere fra området. Nordjysk dyreredning, Sysser kommer også. Og så kommer vi almindelige hesteelskere jo forhåbentlig i massevis...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej - det deltager |
|
|
jeg ikke i; havde I opstartet en lovlig indsamling til at dyrlægen kunne slå samtlige dyr ned så måske. Nyt heste liv ikke noget jeg vil støtte.
MVH Janni Velgående 3 års DV vallak efter Mon-Ami x sælges, 168 cm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jjjooovvvvvv |
|
|
nogle fra sjælland der er i bil vil gerne give til benzin... 
tarzan min smukke shetter.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har i varslet |
|
|
nogle politikere ?? Inviter dem til Debat om dyrevelfærd. Og så havde det været en god ide at varsle det i lidt bedre tid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| qwerty |
|
|
Hej især janni
Nyt hesteliv kender jeg ikke. Hvad er problemet med dem? Jeg bliver jo nysgerrig når du skriver sådan
Kh Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dhdjsjkd |
|
|
Jeg er også nysgerrig vedr. Nyt Hesteliv. Hvad er det for noget?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| se TV2 nord |
|
|
:-) Med Venlig Hilsen Hanne 
Hestetrailer sælges Humbaur Singel fra 2005
Aalborg · Nordjylland
...................................
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tjaa Nyt hesteliv vil jeg heller ikke støtte. Det blev da ikke den helt store demonstration, 30 mennesker i alt og et banner hvor Danmark er stavet forkert.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi kunne godt have brugt flere |
|
|
...desværre kom der ikke alle de mennesker der havde lovet det...men forhåbentligt bliver vi flere næste gang...måske du selv (Pjevs 1) kan hjælpe med et eller andet  ...for at sidde her og sige tsk tsk hjælper ikke nogen. ...jeg husker dengang der skulle være Rodeo i Danmark...der startede vi også i "det små", men endte op i en fin Demo ovre på borgen  ...tænk...at det virkeligt kan hjælpe noget i det lange løb...hvis bare vi står sammen og hjælpes ad ...så skal vi nok få ædt den elefant...selvom det tager tid 
Aalborg · Nordjylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med dyrene? |
|
|
Står de stadig som på billederne? Det er da dybt forkasteligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalala |
|
|
ÆRGELIGT!! at der ikke var mere tilslutning til demonstrationen... Havde jeg boet i området (bor på Amager, så desværre aaalt for langt at køre på en hverdagsaften) havde jeg klart mødt op og vist min støtte. Forstår ikke folks holdning til Nyt Hesteliv i forbindelse med den her demonstration - man kan vel godt møde op og vise politikerne mm hvad man mener om den nuværende dyreværnslov UDEN at man føler man støtter NH??? Hvis ikke man kan skelne de to ting ad i den her sag, så står det da skidt til med folks sympati 
Lewitzer - den hemmelige race i DK 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| de har fået vand og mad...siges der |
|
|
...men det gør dem jo desværre ikke raske  ...politiets frist på 8 dage udløb idag. ...desværre kunne vi ikke få fat i politichefen. ...men det stopper ikke her...vi er lige begyndt...så støt op hvis I kan 
Aalborg · Nordjylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine ♥Bella♥ ...nemlig :) |
|
|
...sådan ser jeg også på det...jeg kender ikke NH, men det skal ikke stoppe mig i kampen for et bedre dyreliv for både heste og hunde m.m. Vi har i flere år råbt på et Dyrepoliti...og nu synes jeg at det er på tide vi får gjort alvor ud af den sag ...nu er "NOK" nok Dyreplageri vil altid forekomme...desværre ...men det er dybt frustrerende at der ikke bliver gjort noget ved det, når man opdager div. hvalpefabrikker der avler på syge avlshunde, samt det kummerlige liv de stakkels avlshunde lever under. ...hesteejere der ikke længere har råd/tid/lyst til at give deres hest et værdigt liv/død...nu må det stoppe.
Aalborg · Nordjylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyrepoliti |
|
|
jeg forstår ikke helt hvorfor dyrepoliti hives frem hver gang der er sager som denne. Et dyrepoliti kan jo ikke gøre noget som helst som det ordinære politi ikke kan -de kan osse kun handle indenfor gældende lovgivning og med de ressourcer man har til rådighed. Så istedet for at kaste en kæmpe bunke penge efter et helt nyt politikorps som enten alligevel skal bestå af "almindelige" betjente, eller som kun vil have begrænsede beføjelser til at gøre noget, hvorfor så ikke kaste de penge efter vores ordinære politi, så de kan benytte de "dyrebetjente" som allerede ER uddannede til at tage sig af dyreværnssager, det kommer vi nok længere med. -og så kunne man jo kigge på om der skal ske en ændring af dyreværnsloven så det bliver nemmere at straffe de tumper der "glemmer" at fodre de dyr de har anskaffet sig og hvad vi nu ellers ser af sager. Men nej, heller ingen støtte til denne form for demo herfra (det er jo så osse for sent nu) -skal jeg støtte, så skal der altså være en mere klar udmelding om hvad man vil opnå og hvordan. Og nyt hesteliv vil jeg godt nok helst heller ikke sættes i forbindelse med -helst som jeg ikke ville støtte en demo organiseret af PETA e.l.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har i fodret hestene?? |
|
|
For mig lyder det som om I bare snakker og vader rundt med bannere??? Er der nogen, der har sørget for, at hestene får mad og vand?? Jeg vil gerne sponsere et par baller wrap - men jeg bor for langt væk. Gør I noget for hestene? I kan sende mig regningen for 2 minibig wrap, altså når hestene har fået dem.....Hvis altså der er nogen, der vil gøre noget....Og undskyldningen: hvis man gør noget, så slipper ejeren for tiltale, for så mangler de ikke noget...den køber jeg ikke! Så gør noget!
Jeg vil gerne høre fra dig, hvis du kender noget til Tannies fortid...Hun er født i 2004, er brunbroget og 152 i stg. Du kan se billeder af hende på min præsentation og på www.pilegaardens-ridehal.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er skuffet |
|
|
over nogle af de kommentarer der dukker op i denne tråd.. Fatter ikke nogle ikke bare passer sig selv i stedet for at kritisere... Vi gør faktisk noget for at få de heste fri... Vi står faktisk ikke bare med bannere og snakker og vader rundt... Ja, måske der var en stavefejl i den ene banner, og hvad så?? Personen der lavede banneren er ordblind, men mødte trods alt op og havde som den eneste noget med vi kunne bruge. Nyt Hesteliv mødte op 2 mand, Nordjysk Dyreredning mødte op.... men sjovt nok, er der nogen der skal høvle ned på foreninger og deslige i stedet for at koncentrere sig om sagens kerne... Ja, hestene har vand og foder og halm... Og med hensyn til Nyt Hesteliv....... jeg ved ikke hvad i har imod dem, men de er de eneste der kæmper for disse heste... I gør sgu ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klap på skulderen |
|
|
til Helle100 og de andre der rent faktisk forsøger at gøre noget, godt arbejde : ) Forstår ikke der er nogen der kan være imod at I forsøger at forbedre dyrevelfærdet? Hvad er det der gør at nogen er imod Nyt hesteliv? I forklare ikke hvorfor? De gør i det mindste noget. En ting der tit har undret mig, er at de samme folk igen og igen kan få lov at holde dyr, når de allerede har vist flere gange at de ikke formår at passe dem?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er der nogen.. |
|
|
der ved om manden vil sælge.. Jeg ved godt at man dybest set støtte hans foretagende.. Men jeg har en lille slat penge, som jeg gerne vil ofre på en af hans heste, hvis der er en vallak imellem (hingst kan gå).. Jeg syntes det er godt at der er nogen der gør noget og ikke bare vender ryggen til..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
ROSA ?Tinker Fjordhest? At jeg ikke under nogle omstændigheder vil støtte Nyt Hesteliv er en ting, derfor mener jeg nok, at jeg har prøvet at gøre noget. Jeg har tilbudt at tage alle hestene ind og tage de omkostninger der medfølger. Jeg har tilbudt penge hvis andre er interesseret i at frikøbe dem og til hjælp til dyrlæge, smed mm. Men folk mener ikke man skal støtte manden, der har hestene. Der er ingen af os der ved hvorfor de heste ser sådan ud, er manden syg fysisk eller psykisk, er det penge der er problemet eller er hans verden ramlet sammen, måske er det ligegyldighed. Det kan ingen af os svare på, alle råber bare mishandling. I stedet for bare at angribe, så kunne man måske hjælpe manden på rette køl, måske ønsker han slet ikke at beholde de heste i længden. Men man opnår ikke noget konstruktivt ved blot at råbe ud i medierne og anklage. Det er de færreste der bliver anklaget, der er samarbejdsvillige. Jeg ved godt at man ikke kan redde alle verdens dyr, men for de 5 heste er der en mulighed, for at ændre deres liv og det er da en start. En anden ting er, at kredsdyrlæge og politi har sagt god for hestene nu, de får vand og mad, så må vi jo også stole på de gør deres arbejde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pjevs 1 |
|
|
Ang. NH, kan jeg ikke udtale mig om, men som Helle sagde, de var der for at hjælpe, det er nok for mig. Du har tilbudt at tage alle hestene ind, det er supert og det er der mange andre der også har tilbudt...skønt, men det er aldrig set før at en privatperson kan få overdraget heste der er fjernet. Nej, man skal ikke støtte manden med penge, det gavner ikke resten af landets lidende dyr. Der er ingen der angriber "manden", han har fået tilbud om hjælp men vil ikke have hjælp. Hvis du ser TV2 NORD, ville du også kunne se at det du foreslår, lige nøjagtigt er det der bliver foreslået...altså tilbud om at han slipper for både regninger, politi og demonstranter, han slipper for at have alt døjet og udgifterne, altså...på en pæn, stille og sober måde. ...han er ikke samarbejdsvillig. Kredsdyrlægen og politiet overholder ikke deres egen frist på de 8 dage, så der halter det. Nogle betjente er egnet til at vurderer lidende dyr, men langtfra alle. Derfor ville det være ønskeligt at der var uddannede betjente der kunne varetager div. sager og gerne ens over hele landet. Det er jo ikke ok, når det fynske politi ikke vurderer på samme måde som politiet i nordjylland. Loven skal da være lige for alle. ...vi er ikke alle enige om hvad der er bedst at gøre og hvordan det skal gøres, men i den sidste ende er vi sikkert enige om at dyrevelfærden ligger os meget på sinde.
Aalborg · Nordjylland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er dejligt |
|
|
at så mange tilbyder at tage hestene og tage de udgifter og problemer der nu følger med... manden vil under ingen omstændigheder hverken sælge (uanset pris) eller blot give dem ud for en periode indtil han får styr på sin stald og sit liv... han er en stædig satan og er hverken til at hugge eller stikke i... jeg ved at en lokal meget velanset borger har været ude hos ham i dag, og tilbudt ham gratis at opstalde hestene og pleje dem indtil han havde styr på de ting som politi og kredsdyrlæge har påbudt ham.. men nej, han nægter al samarbejde... Så vi må bare lægge mere pres på ham... jeg kan ikke se der er andet der kan gøres... håber næsten han skyder efter mig næste gang jeg holder ved hans gård.. så kan han da blive arresteret og hestene kan komme væk... og hundende for den sags skyld... stakkels dyr..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|