Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ligner han en som skal til at vokse? :)
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 20:14

Hej HN'ere...

Nu har jeg tidligere postet en tråd om min haflingervallak på 3 år efter Almbue D, som jeg synes er lidt lille.. Nu kiggede jeg så lidt på ham forleden og der syntes jeg at han så ud til at være lidt høj bagtil, hvilket jo kan være tegn at han skal til at have en vokseperiode, men er det bare ønsketænkning fra min side mon.. :)

Her er han:

Billede

Hvad tænker I? Ligner han en som skal til at vokse lidt? :)

Mvh Thea

0
0
Svar på denne tråd

En svær en
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 21:35

Hmm... synes den er svær, kan også være svært at se ud fra billedet. Men ville bestemt ikke udelukke det, da jeg ud fra billedet også synes han ser lidt høj ud bagtil

Husk tro kan flytte bjerge :)

0
0
Svar på denne tråd

så....
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 21:43

så tror jeg, det er møj lidt. Når de vokser en del, plejer de at være tydeligt overbyggede først. Der skal man have luppen frem? :)

0
0
Svar på denne tråd

jah...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2012 21:53

Jah.. Ville bare så gerne have at han lige tog et ordentligt ryk ;)

Er bekymret for når vi engang skal til at ride, at hans (nuværende) 135cm er for lavt til mine 165 cm... Men det handler jo også ofte om hvor god balance man har og om tyngdepunktet..

Ihh altså ;)

0
0
Svar på denne tråd

vokse...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 08:17

Det kan jeg godt følge dig i - måske rykker han lige lidt mere:)

Til gengæld synes jeg han ser tynd ud? (tydelige ribben og "flad" bagpart) Hvis du vil have vækst skal han nok have lidt mere at "gøre med"...

Han er ellers smuk! :)

Med venlig hilsen

Anja

Albion Kontrol Cross Country, 17", XW, sælges

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 09:46

Hej Thea (Og tak for sidst )

Jeg har erfaret, at hestene ikke nødvendigvis behøver at se høje ud bagtil for at være i en vokseperiode. Min egen unghest, som jeg har haft siden hun var 2, har ikke på noget tidspunkt været høj bagtil, men hun er alligevel vokset 6 cm. Så måske han bare vokser stille og roligt

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

smuk hest
Forfatter: 
Dato:  24-07-2012 09:51

men vil sige, at selfølgelig vokser den endnu. Den er altså kun 3

Min IC/tinker er 5 år år nu, og syns han ser harmonisk ud nu og har ikke rykket sig i højde og bredde i lang tid.

Jeg startede ridning på min som 3,5 års, red nogle måneder, lod ham stå en måneds tid og red igen. Medmindre du rider den meget hårdt hvilket jeg ikke går ud fra når den er så ung, tager den ikke skade af at blive redet under ridning-læs skridt.

Men vil nok sige som en anden, han er lige til den slanke side, så vær rigtig rundhåndet med godt foder-selfølgelig må han ikk blive tyk. Men de har brug for alle de gode næringsstoffer når de er så unge. Og hvis han ikke har nok at vokse af, kan det have betydning for hvor stor han bliver.

Så forkæl ham med godt foder, og lad ham holde massere af pauser, uanset om han ser ud til at vokse eller ej.

Han ser rigtig dejlig ud

0
0
Svar på denne tråd

vækst.
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 11:56

Ja Sascha, det kan være at han bare er en af dem :)

Mht ridning er det slet ikke noget vi gør endnu, vi laver øvelser fra jorden og skal snart til at i gang med longen, så tilridning er først planlagt til næste år, såfremt han har sat mere muskler.

I forhold til hvor "tynd" han ser ud, snyder det lidt med det lys billedet er taget med. Har andre billeder fra samme dag hvor man ikke kan se hans ribben. Jeg vil dog give jer ret i at han ikke skal være slankere, og derfor får han også både foder og hø oveni at han går på døgnfold. Desuden er han primært blevet brugt til hygge før jeg købte ham, derfor mangler han meget muskler, hvilket jeg tror også er med til at han ser lidt tynd ud.. Så, jeg er opmærksom på det ;)

Men tak for de pæne ord om at han er en fin en - det synes jeg også :)

Mvh Thea

0
0
Svar på denne tråd

jeg blir altså
Forfatter: 
Dato:  25-07-2012 23:43

nødt til at spørge. Går ud fra han er en nyerhvervelse pga. et af dine andre indlæg?? hvorfor har du købt ham, når du er så bekymret for hans højde i flere indlæag?? En ny hest bør man nyde og ikke spekulere på sluthøjden.

Nu har jeg ik den fjerneste ide om hvornår haffere stopper med at vokse, men for at sammenligne, så vokser islændere (som er det jeg gør det i) til de er 8 år for manges vedkommende. Min ene vallak er først holdt op med at vokse i år. Haffere er jo lidt samme type, så hvornår slutter de med at vokse??Det skal du jo også ha med inde over.

Og btw.. en haffer har jo en rimelig pæn fylde, så jeg ville ikke være så bekymret, hvis jeg var dig, især når du ikke selv er så høj.

Om han er høj bagtil pga han vokser.. det er møg svært at svare på, syns ofte haffere er lidt overbyggede, så det kan både være vokseværk, eller simpelthen hans bygning.

0
0
Svar på denne tråd

højde.
Forfatter: 
Dato:  26-07-2012 10:27

Jeg nyder ham skam også.. Meget..

Det bunder nok mest i, at vi ikke målte ham da vi så ham eller hentede ham. Jeg tænkte ikke over at det skulle være nødvendigt når nu der var mål oplyst på salgsannoncen. Det viste sig så bare, da vi fik ham hjem at han altså kun er 135cm og ikke 140cm (hvilket jeg personligt synes kan være svært at vurdere når man kigger på en pony), og så blev jeg nervøs for om han på sigt ville nå at få en størrelse hvor jeg ville kunne være bekendt at hoppe på ryggen af ham når tiden er til det. Jeg vil jo for alt i verden ikke gøre noget som er skadeligt for ham.

Så vidt jeg har kunne læse mig til vokser de til de er 5 år, så han har stadig to år tilbage, så håber da også på at han tager nogle cm endnu..

Så billedet var egentlig bare for at høre om det var sådan en pony/hest ser ud når de skal til at have en vokseperiode, sådan for at jeg kunne lære noget nyt ;)

Men lyder nu meget godt ud fra din vurdering at du ikke mener jeg skal bekymre mig når jeg ikke selv er højere :)

0
0
Svar på denne tråd

han vokser
Forfatter: 
Dato:  29-07-2012 22:10

Jeg tror han vokser en del endnu, men han det er ikke sikkert han kommer op på 140 cm, hestens bredde og dybde betyder dog også rigtig meget.

Jeg blev selv for nylig vældig overrasket da jeg så billeder af mig selv på min lille 4-årige fjordhest. Det så sådan ud:

Han er 135 cm og jeg er 170 cm - Bedøm selv om jeg er for høj

Billede

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider