|
|
| Sur stråle |
|
|
Hej Er der nogen som kan anbefale et fantastisk middel mod sur stråle? Jeg har forsøgt blåsten ved forudgående grundig rengøring af hoven gennem længere tid - absolut ingen effekt! Nogle foreslag? Mvh Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
jeg ved ikke om jeg har et vidunder middel, men min hoppe har døjet med sur stråle på tre af benene i snart 1½ år og jeg har prøvet flere forskellige produkter uden virkning. min hoppe har desuden fået konstateret white line disease, som gør at jeg skal bade hendes hove i noget bakterie dræbene. min smed henvidste til noget der hedder virkon s. og jeg må sige det har bare gjordt underværker for hendes sur stråle. jeg kan se en betydelig bedring selv ved hendes ene forhov hvor hun hun er lidt stejl. jeg har bare vasket hendes hove i opløsningen da jeg har haft mest fokus på hendes white line disease. men begynder at trykke en tot vat ned i strålen nu med opløsningen på i håb om at der sker en større udvikling. håber det hjalp dig lidt. jane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svaret |
|
|
Mange tak for svaret. Har virkon til at ligge, så det kan jeg da lige prøve!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| noget der virker |
|
|
min tinker led af sur stråle med jævne mellemrum, og det spredte sig ret aggressivt. Min søde part har fundet vidundermidlet trush buster tror jeg det hedder. Det virker  Når det sure er væk, smør vi med tandpasta 2-4 gange om ugen. Jep ganske almindelig tandpasta. Det kan holde det væk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Vidundermidlet er for mig ganske simpel.. Udover ren og tør boks/underlag i løsdrift.. Rense med jod (Iodine) og så putte vatrondel(ler) vædet i Cavalors Dry Feet i strålen.. 2-3 dage senere gentages dette.. Indtil strålen er ved at være normal.. Virker hver gang og ganske hurtigt...
Nyere Kieffer Donau, 17", sort, mellem/bred bom, top lækker springsadel sælges, se under mine annoncer! Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big  "Man skal ikke gå ned på udstyr"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op! |
|
|
Hold da op, det lyder som en rigtig god ide. Hvor kan man købe det henne? Tandpasta er jo også en nem og forholdsvis billig løsning til vedligeholdelse og forebyggelse efterfølgende!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| æblecidereddike |
|
|
jeg ved godt det er fortærsket, og brugt til meget, men min oplevelse er at du kan tage meget med æblecidereddike. lav en opløsning med vand og enten stil heste i en spand eller dup godt med opløsning på strålen. jette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Æbleeddike og honning |
|
|
Jo, den er god nok... Æbleeddike og honning. Spray med æbleeddike og put en god klat honning i kløften natten over måske i starten 2 gange om dagen. Det indeholder ihvertfald ingen skadelige stoffer. Sådan fik jeg vendt en alvorlig dyb surstråle til en sund hov. Tandpasta, genialt, skal jeg lige ha i mente..... hestevrinsk Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NTDry..... |
|
|
Hej Jeg vil klart anbefale NTDry. Det er nemt og man ser hurtigt resultat. Desuden er det også godt til mange andre ting såsom muk m.m. Virkson S, har jeg også selv prøvet og også set resultater, men NT er nemmere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tusind tak |
|
|
Tusind tak for alle jeres skønne svar! Jeg vil forsøge mig frem!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Succes... |
|
|
har jeg altid - og uden undtagelse - haft med blåstenspulver, rensning og vat! Til gengæld har jeg haft meget mere tvivlsomme resultater med alverdens andre "mirakel"midler. Tørt miljø, vat og blåstenspulver får min stemme 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sur stråle.. |
|
|
Vil bare lige gøre opmærksom på at Truch buster desværre ikke kan købes mere..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sur stråle |
|
|
Jeg så trush buster til salg så sent som på dyrskuet i starten af juni. Fås hos de fleste rideudstyrsbutikker. Jeg har prøvet lidt af hvert, bl.a. thrush buster og blåsten, men begge dele synes jeg går strålekløfterne større og dybere. Blåsten er billigst, men trush buster er nemmere at dosere. Det, der endte med at virke for mig var - hold nu fast - intimsæbe! Det sørger for den rette pH-værdi, og har en mildt desinficerende virkning.
Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Nogen der kan linke |
|
|
til en forhandler af Trush Buster? Kan umiddelbart ikke finde en via google.
/Tina Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ... /Mark Twain
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eller måske kan huske |
|
|
navnet på den forhandler på dyrskuet der solgte det?
/Tina Of all the animals, man is the only one that is cruel. He is the only one that inflicts pain for the pleasure of doing it ... /Mark Twain
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thrush buster |
|
|
Så vidt jeg kan huske, så vi det både hos Roskilde Rideudstyr og Dyr i Centrum. Men det er ingen steder at finde på danske hjemmesider. Så måske er det blevet forbudt her pr. 1. juli??? En søgning på google giver masser af hits på amerikanske hjemmesider, men ikke danske...
Ny hjemmeside: http://www.roeshoj.dk Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| 1000 tak :) |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tusind tak |
|
|
Tak for alle de skønne svar. Jeg forsøgte med NT-dry og den genstridige sure stråle er nu pist borte - jeg kan varmt anbefale det, det er nemt, hurtigt og det virker!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mee too |
|
|
det er jeg fik noget eftektivt af min dyrlæge min hest har nemlig det stadig, jeg bruger Cefotron Vet. 10 mg/ml alt hvad man skal gøre er at rense strålen godt og grundtigt med en hovrenser og bagefter skal man putte noget vat på hovrenseren, og se om man har taget det man kunne få fat i, så bare lige en stribe af Cefotron så er det over stået, bare man bruger det dagligt og i løbet af nogen dage/ugestid så er din hest tør og ren ved strålen igen, det virkede på min men jeg skal lige høre kan du også tydeligt mærke puls på din hest ben? Hilsen Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puls i benene |
|
|
Nej jeg har aldrig kunnet mærke puls i benene på den. Den har heller ikke sur stråle mere efter jeg har brugt NT dry!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg brugte æblecidereddike til hesten da han kortvarigt havde sur stråle (det har han kun bøvlet med indtil vi fik fast trimme interval på 6 uger, siden har der aldrig været bøvl med det). Æblecidereddiken virkede uovertruffent, og det var væk i løbet af kort tid. Tror jeg sprayede 3 gange med to dages mellemrum imellem, med uopløst æblecidereddike. Ang. white line disease, så plejer jeg at anbefale bl.a. Biotex spray (enzymer) - også bare sprøjtet på med nogle dages mellemrum, og ikke mere white line disaese. Min erfaring er i hvert fald at regelmæssig beskæring (5-6 ugers mellemrum for mange hestes vedkommende) giver en sund hov, uden sygdom - og så er en god bund i boksen og gode fold forhold også en vigtig del af en sund hov, samt masser af bevægelse (og efter min mening også støddæmpning/smidighed for hoven, for at få gang i blodomløbet fra hoven og hele vejen op i benet osv)
*Winnie & Falcon* Easyboot Glove str. 1,5 sælges 500 KR Kontakt mig på PB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|