Logo used for printing

HN afstemning
Skal dyrlægen kunne holdes ansvarlig, hvis denne har overset noget ved handelsundersøgelsen? (Forslag: Holi D (Holiday))

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Min sadel knirker og knirker....
Forfatter:  laiseee (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  11-07-2012 17:11

Hej Hn`er :-)

Jeg er simpelthend ved at blive skør i roen af at høre på min sadel den knirker, og den knirker og den knirker rigtig meget!! Håber meget på i måske kan hjælpe mig :-)

Jeg købte den helt ny her for 2-3 måneder siden, og har passet og plejet den lige siden!

Hvad er der mon galt? Det kan da ikke passe en helt ny sadel skal larme SÅ meget!?! Jeg tænkte i starten at det nok bare var fordi den skulle rides til, men det vil jeg da mener den efterhånden er ved at være!?!

Det er en kentaur elektra new, og jeg pudser med passier fedt, og sæbe (sæben bruger jeg så kun til gjordstropperne).

Jeg har så prøvet at bruge passier olie melle knapperne, for at se om det måske ville glide bedre med/mod hinanden så det ikke skulle larme sådan, men det har heller ikke hjulpet!!

Hjælp mig, hvad skal jeg gøre?? Alle mulige husmorråd er velkommende ;-)

Horselux multi cobs - sælges/deles... Se min præs.

Det at leve, er livet...

Livet er det, at leve...

0
0
Svar på denne tråd

tralalla
Forfatter:  Camilla og Bailey (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  11-07-2012 20:16

Min erfaring er at sadler lamrer mere når de er ny smurte. Så måske du skal holde lidt med fedtet?

Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter:  Charlotte (BarokAmok-Saddlefitter dk) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  11-07-2012 21:45

Du har været rigtig dygtig til at pleje din sadel! :-)

Men et godt råd er ikke at gi knæstøtten eller indersiden af sadelklappen, som ligger ovenpå knæstøtten fedt. Hvis du vil ha den til at holde op med at knirke dypper ud en klud i varmt vand og tørre knæstøtten og klappen af, så du fjerner det fedt der sidder der. Brug så varmt vand, som du kan holde ud af ha fingrene i, og tør over et par gange.

Lyden opstår når de to flader mødes og gnider mod hinanden.

Hilsen Charlotte

Følg med på Facebook gruppen - Saddlefitter.dk

BarokAmok - Saddlefitter.dk

Den Mobile sadelmager

Tlf 60 30 44 33 barokamok@yahoo.dk www.barokamok.dk

0
0
Svar på denne tråd

Lædersæbe
Forfatter:  Mailen ♥Sælli og Matti♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  11-07-2012 22:22

Det gør min sadel også når den er nysmurt og jeg har brugt for meget fedt. Jeg tager lidt lædersæbe og renser overskudet af læderfedt. Så larmer den ikke mere :)

Jeg har hørt at det ikke er godt og bruge vand.

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter:  Charlotte (BarokAmok-Saddlefitter dk) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  11-07-2012 23:04

Kluden skal selfølgelig være hårdt opredte... Vand kan jo ikke undgåes, da det jo også bruges sammen med sadelsæbe ;-)

At bruge vand den ene gang for at fjerne fedt, så lyden forsvinder ødelægger altså ikke noget! :-)

Hilsen Charlotte

Følg med på Facebook gruppen - Saddlefitter.dk

BarokAmok - Saddlefitter.dk

Den Mobile sadelmager

Tlf 60 30 44 33 barokamok@yahoo.dk www.barokamok.dk

0
0
Svar på denne tråd

dadada..
Dato:  12-07-2012 10:57

Tusind tak for hjælpen :-)

Jeg havde også på fornemmelsen at det var når de 2 flader gned mod hinanden, men syntes det er lige meget om det det er smurt eller ej, jeg kan godt høre at den måske knirker endnu mere når jeg har smurt den, så måske som i siger, prøve helt at lade være med at smørre den melle klapperne!?!

Det er så galt at når jeg rider med andre kommentere de det også, og kan slet ikke forstå hvordan jeg kan holde ud at ride i den!!

Hmm, dejlig sadel men hold op hvor den knirker!!

Generalt bruger jeg ikke ret meget fedt, og det er meget sparsomt mellem klapperne, og efter sadlen har trukket et par timer tørre jeg "alt" det overskydende fedt af, så den er klar til brug igen :-)

Men tror jeg vil prøve at vride en klud op, og tørre der inde!! Jeg tror specielt lyden kommer fra mine knæstøtter, som er meget store, og det er sådan en underlig slags læder, meget lækkert og blødt der inde, og virker lidt som når man har puttet harepex (staves) på en håndbold... Hmm mon det gav nogen menning ;-)

Det at leve, er livet...

Livet er det, at leve...

0
0
Svar på denne tråd

babypudder
Forfatter:  Winniels (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  13-07-2012 16:53

Min knirkede på et tidspunkt så meget at jeg ikke kunne høre hvad min underviser sagde...

Så fik sadlen en ordentlig omgang babypudder og voila - knirkefri.

Vend sadlen på hovedet og pudder den i alle sprækker og revner. Ryst derefter sadlen, så det kommer godt ind. Det sviner lidt på underlaget bagefter.

Når jeg gør sådan er sadlen knirkefri i et par mdr.

Håber det kunne hjælpe.

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Dato:  13-07-2012 21:34

ha ha ha babypudder, den havde jeg ikke lige set komme ;-) Men det giver jo endelig go nok menning, men jeg tænker om ikke sprækker mm bliver ulækre og måske ikke så sundt for sygningerne osv?? eller? :-)

Jeg kunne jo evt bare prøve at pudder den lidt til ved knæstøtterne :-)

Det at leve, er livet...

Livet er det, at leve...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo