Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Astma hos hest....
Forfatter:  MBN (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  09-07-2012 10:23

Jeg overvejer at overtage en ishest, der desværre har astma.Han har haft det i 2 år, og det startede 2 uger efter han fik bortopereret 2 tænder - måske udløst af et eller andet i den forbindelse?

Han er iflg sin søde ejer fast medicineret og behandles hver dag - dog uden den store virkning, selvom han går ude hele dagen og ellers i løsdrift. Måske han har allergi.

Men jeg har fået hans lille ven - en shetlænder - og kunne som sådan godt tage ham her med som ekstra selskabshest. Ejer har efter mange tunge overvejelser besluttet aflivning, der måske også bare er det bedste, fordi hesten virker træt og opgivende.

Vi bor ved havet i frisk luft, vores isheste går i løsdrift - og måske ville ham her have godt af lidt luftforandring ( han går i et område i skov pt alene med shetteren ) - tja.....

Jeg har aldrig haft en hest med astma - og prognosen som ridehest er skidt da han muligvis har arvæv på lungerne - men kan han måske få et godt otium??? Eller er det mest rigtigt at aflive???

Kurser i Reikihealing, Snakke med Dyr, Workshops, healing og kanalisering på Sjælland og øerne...

http://bagsvaerd-dyreklinik.dk/

http://www.dyreneswebshop.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Astmatisk bronkitis
Forfatter:  Astorp ♥Sædis♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-07-2012 10:48

Jeg har med undren læst dit indlæg. Det der falder mig i øjenene er at du skriver at heste ikke reagerer på sin medicin?

Så er han altså ikke medicineret rigtigt eller også er det en fejl diagnose.

En "uld-tot" lever fint med astma hvis den er medicineret rigtigt. Dvs. får sin Ventoline og Flexotide 2 til 4 gange dagligt. Hvilket koster et sted mellem 1500-5000 kr om måneden afhængig af dosis og hestens sygdoms sværheds grad om man så må sige.

Min hoppe har astma og går skam snildt 10-15 km om dagen uden problemer. Hun er meget syg og bruger for kr 5000,- i de værste måneder. Kan sagtens gå meget længerer og bruges nogle dage "hårdt" uden problemer.

Astma heste har faktisk ikke godt af at stå stille da deres lunger skal holdes i "kondition". De får simpelthen nemmere ved at trække vejret.

Derfor...skal du have den som fold bums så må du hellere aflive hesten da det ikke tjerner dens bedste men vil du ride den er det jo helt i top.

Du skal dog have undersøgt den ordentligt for der er noget galt med dens medicinering.

P.s astma heste skal have vasket alt deres hø, halm og kun pille foder da der ikke må findes støv i deres omgivelser. Ingen halm i løsdriften. Har du overvejet det?

Du er velkommen til at stille spørgsmål hvis du vil vide noget om at holde astma hest.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo