Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvornår giver i mundkurv på?? (følhoppe)
Forfatter: 
Dato:  28-06-2012 13:17

Hej alle sammen

Mit spørgsmål går på hvornår i mener man kan tillade sig at give en følhoppe mundkurv på??? hendes føl er født den 23. juni og hun vil komme til at have mundkurven på ca fire, fem gange om dagen i ca 1 til 1 1/2 time af gangen. håber der er nogen der kan hjælpe mig, for hoppen bliver så nemt tyk

0
0
Svar på denne tråd

Pas på
Forfatter: 
Dato:  28-06-2012 14:59

Du skal passe på med at smide mundkurv på lakterende hopper, de har et meget større foderforbrug end hopper uden føl. Så du risikerer at den taber sig og så er det nærmest håbløst at få den op i huld igen før føllet er fravænnet.

Vi havde for nogle år siden en ponyhoppe som blev fed/forfangen bare af at gå på fold ved siden af en græsfold. Men når hun havde føl ved siden, så kunne hun gå på fold med varmblodshopperne uden problemer.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

Lakterende hoppe
Forfatter: 
Dato:  28-06-2012 15:16

Min erfaring er så lidt anderledes end charlottes

Min hoppe som ellers var meget slank ved foling blev tromletyk selvom hun havde føl ved siden. Året efter fik hun mundkurv på, men var stadig til den gode side.

I år har jeg indtil videre undgået mundkurven ved at have dem inde halvdelen af døgnet, men når de ryger ud fuld tid, er hun nødt til at have den på noget af tiden.

Min største bekymring med mundkurv til hoppe med føl er at holde den på! mine føl har været rigtig gode til at pille den af, så det kræver man holder godt øje. Ellers har jeg ikke oplevet problemer af nogen art.

Mvh

Mette

Mit ponyhingsteføl fra 2012 søger legekammerat

Billig opstaldning tilbydes derfor til ponyhingsteføl til efteråret

Skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

mundkurv....
Forfatter: 
Dato:  28-06-2012 15:34

Hvis jeg har forstået det rigtigt, vil du lade hoppen gå med mundkurv 1 - 1,5 time ad gangen 4-5 gange i løbet af dagen?

Jeg tror du ved den model vil opnå det præcis modsatte af hvad du egentlig ønsker. For når hesten for mundkurven af, vil den istedet begynde at grovæde og dermed nok få spist endnu mere end den ellers ville gøre.

Efter min mening, skal du gøre alt for at undgå mundkurv. Den er en nødvendigt onde for nogle heste (jeg har selv en) Men hold øje med din hoppe og sørg for, at hun er korrekt fodret så mineral og vitaminbehovet er dækket. Det er ret sansynligt, at hun ikke behøver mundkurv så længe hun har føl ved siden.

Med venlig hilsen

Anja

Albion Kontrol Cross Country, 17", XW, sælges - 6000,-

Sprit ny stævnejakke str. 38, sort med lyserød krave og foer sælges.

0
0
Svar på denne tråd

hvornår ?
Forfatter: 
Dato:  28-06-2012 22:22

Aldrig !!

Det ville da være synd, når hun går med føl

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider