Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Spørgsmål vedr træpiller
Forfatter:  freddy ♥detvarkattens♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  26-06-2012 11:14

Jeg vil gerne prøve at bruge træpiller i stedet for halm.

Men hvordan starter man op ?

Læste at der var nogen som startede med tørv og så kom træpiller ovenpå. Er det godt eller skidt ?

Hvordan gør man i det daglige ?

Alle gode råd modtages med kyshånd.

Har prøvet spåner, men det fungere ikke rigtigt. Og halm, tjaaaa det er billigt, men er for hårdt for min ryg (slidgigt i ryggen)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har kun
Forfatter:  Trine T (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  26-06-2012 12:04

træpiller da jeg synes mixet med tørv bliver noget mørkt roderi som er svært at få til at være pænt når man først har været rundt i bunden efter tissepletter (Så stiger forbruget i hvert fald betragteligt og det var ikke lige min plan!)

Jeg starter op med et godt tykt lag træpiller og vander ud i toppen (Noget der ligner 10l til en standardstørrelse boks - det er en vandkandefuld :) ) Til opstart af 4 heste bruger jeg op mod en hel palle - men så går der også noget tid inden jeg skal til at hælde ekstra på igen. (y)

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

5-års kat II pintovallak sælges.

0
0
Svar på denne tråd

træpiller
Forfatter:  maria-her ♥Gessies og Hamlet (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  26-06-2012 16:56
Jeg har lavet en tråd herinde for nogle måneder siden det kan jo være du kan finde den !! :)
Men da jeg startede op brugte jeg 9 sække a 25 kg. På en boks på 3.5x3.5 og ellers fjerner jeg klatter hver dag og river den pænt jævn og så vil jeg når de skal ind igen ta vådt 2 gange i ugen hvor jeg før kun gjorde det når det våde kom til over fladen .. Ellers strør jeg bare på efter behov :)

Gessies Donna & Hamlet skønager <3

Man skal ikke nøjes med mindre end ægte kærlighed

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter:  PLETHESTEN (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  26-06-2012 19:10

...der hvor min står nu står hestene på træpiller og det er relativt nemt at holde, man skal bare tage våde pletter og klatter.

Der skal et godt lag i i starten, gerne 8 - 10 cm og pillerne går hurtigt i stykker og bliver sådan noget "pulver".

Heh min hest ville dog spise dem første dag de var i boksen hehe

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

og

* Kirstine Vårby *

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo