Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvordan opbevare i foder?
Forfatter:  Livzzen »Ferrari og Shady« (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-06-2012 08:12

Hej alle sammen,
Min hest og jeg er lige flyttet ud et nyt sted efter mange år på det gamle opstaldningssted. Hvor de sørgede for foder mm.

Det nye sted står jeg selv for at købe det ind, blande det osv.

Så mit spørgsmål til jer er: Hvordan opbevare i jeres foder? I sækkene, i fodertønder eller hvad?

Jeg har 3 forskellige ting jeg gerne vil have "opbevaret" Hendes nye spillers foder, linamix og lucerne.

Min første idé var jo klart en fodertønde, men synes bare de er store i forhold til hun kun er en lille pony så foderet når nok bare at blive dårligt, og synes det er super irriterende at skulle helt ned i bunden af dem... nogle der har andre bedre bud, så høre jeg dem meget gerne! :)

Liv & Misty

Stolt Mounted games rytter

To succeed, you must first believe that you can ...

0
0
Svar på denne tråd

opbevaring af foder
Forfatter:  fieogbayli (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-06-2012 08:19

Hej Liv.

Vi bruger fodertønder men dem vi har er ikke ret store, der kan lige nøjagtig være en hel sæk i af gangen. Ellers vil jeg foreslå dig du har det stående hjemme og fylder op i en stor spand med låg. Det kommer jo an på hvor lidt du bruger, hvor lille en pony du har.

God fornøjelse

Venligst Betina

0
0
Svar på denne tråd

i sække..
Forfatter:  sus 9 (Skriv besked)
Dato:  10-06-2012 08:23
Har det i sække som opbevares i en gammel fryser.
0
0
Svar på denne tråd

IKEA har svaret
Forfatter:  kaffebønnensejer (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-06-2012 10:45

Jeg har dem her :)

Inte

Billede

De er helt suveræne. Jeg har dem i 60 liters, de kan rumme en sæk foder på 20-25 kg, men du kan også få dem i mindre, 37 liter. Der findes også en stor en, den har jeg brugt til lucerne.

De er billige, nemme at rengøre, supernemme at nå ned i bunden af og det 2-delte låg gør dem lette at tage fra og de kan desuden stables uden at man skal flytte på dem for at få fat i foderet.Og så er det nemt at skrive på dem med en sprittusch. Geniale...

Pris for den lille 49,- og for den på billedet 75,-. Og de holder...

0
0
Svar på denne tråd

Opbevaring
Forfatter:  annettet (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-06-2012 11:03

Jeg har de der firkantet opbevaringskasser man bla. kan købe i Jysk Sengtøjslager. De er ligesom Bedroolers, bare uden hjul, og fås i flere størrelser.

Jeg mener det er den største, eller næststørste jeg har, og det passer med 20 kg af f.eks. Brogaarden´s produkter kan være der i.

De lukker tæt, og er nemme at både fylde op og tage af.

Jeg bruger det til alt vores foder, pånær lucerne, som jeg lader stå i sækkene, og selv det foder de ikke få meget af, holder sig fint.

Annette

Kvalitets avl af springheste

Hingsteføl af super springafstamning sælges

12 års DH hoppe sælges. Spring/Military hest

Ung top springhoppe søger rytter til efteråret

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

tumle tum
Forfatter:  Iwanna Humbalot (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-06-2012 11:22

før i tiden brugte jeg de store blå fodertønder, før det var det en gammel fryser. og har også brugt ubrugte skraldespande ( de grønne) ik en fantastisk løsning pga de er så dybe.

de blå tønder var uden tvivl de bedste synes jeg

"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd

fodertønder
Forfatter:  Mia A (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-06-2012 12:26

fodertønder fås i flere str. jeg har ned til 30 L. lucerne 1 pose kan være i en stor blå tønde. jeg har hestene hjemme. og blander aften og morgen foder og stiller klar i spande med låg

0
0
Svar på denne tråd

Plastboxe
Forfatter:  Tine (Justtine) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-06-2012 14:01

- fra Ikea - mørke med gennemsigtige låg. En billig og praktisk løsning, der fylder mindre end runde tønder.

Samtidig købte jeg et billigt litermål, og malede streger på - så det er let for staldejer (og mig selv) at måle foder op.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter:  Becs (Skriv besked)
Dato:  10-06-2012 19:50

blå fodertønder, som kan indeholde ca 40 kg foder :) Lige pt bruger jeg dog kun vitaminer, og de bliver opbevaret i den spand, jeg køber i :)

Men roepiller og müsli hælder jeg over i fodertønder.

BILLIG opstaldning tilbydes ved Ringsted. 400 kr inkl krybbefoder. Eller GRATIS sommergræs for hoppe eller vallak. Skriv for nærmere info. :o)

0
0
Svar på denne tråd

Skraldespande
Forfatter:  mylady (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  14-06-2012 19:03

Vi har foder i skraldespande som dem her.

De er godt nok lidt dybe, men jeg har bare foderet i sækkene nede i spanden, og så er det ikke et problem. Til gengæld er det genialt at de er så nemme at køre med, så det er nemt at trille dem ud og gøre rent bagved.

Mvh

Mette

ledig boks på lille-hovgaard.dk i Kolding

0
0
Svar på denne tråd

Foderopbevaring.
Forfatter:  Stutteri ♣Kronlykke♣ (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  14-06-2012 19:20

Det mest optmale er i fodertønder el. ligne. Jeg har en fodertynde + 2 store opbevaringsbokse med låg. Sådan nogle man også kan bruge til legetøj m.m. Havde ikke lige råd til at envistere i 3 helt nye, så fandt et par stykker der hjemme og det fungere helt fint. Det vigtigste er at det bliver opbevaret i noget der kan holde mus og rotter ude.

R.I.P. Elegant Spotlight XX

R.I.P. Evidence XX

Bolig på landet søges i Helsingør el. omegnen. Evt. Hillerød. Med mulighed for at opstalde hest el. leje af lille stald/folde el. evt. løsdrift/folde.

0
0
Svar på denne tråd

er helt
Forfatter:  Eowyn (ox4409) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  14-06-2012 22:06

Er helt enig med kaffebønnensejer. De fylder ikke så meget, er nemme at komme til og hvis man bruger flere forskellige fodertyper, så optager de ikke så meget plads, som hvis man havde fodertønder.

0
0
Svar på denne tråd

Opbevaring
Forfatter:  Marabou (Pia) (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  14-06-2012 22:14

Jeg har mine fodersække i en gammel fryser. Roepillerne står dog i en spand med låg (en stor Pedigree-spand) ude i "vand-rummet".

Jeg blander foder til et døgn ad gangen, i små spande med låg; hvid spand til Chokodullen og gul spand til minimulen. Spandene er fra den lokale pizza-pusher, der køber ketchup og lign. hjem i disse (for mig gratis!) spande.

Jeg vejer al foder af i en gammel køkkenvægt med stor skål. Det er forbavsende hvor meget vægten svinger hvis man tager det på slump eller med streg på målebæger. Ret vigtigt hvis man har heste på diæt... Og godt for pengepungen

Livet er ikke en rejse mod graven, hvor man skal nå sikkert frem i en velbevaret krop, man skal komme fræsende sidelæns ind, fuldstændigt brugt op, totalt slidt ned, mens man råber; Wauv sikke en tur

0
0
Svar på denne tråd

I <3 Ikea
Forfatter:  sandie-p (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  16-06-2012 12:02

Jeg bruger nogle blå tønder af mærket Curver til mit foder og er okay tilfreds, men med 2 heste der hver får 2 forskellige fodertyper så bliver det til mange spande....

Jeg bruger de opbevaringskasser som kaffebønnensejer viser til noget af mit udstyr.

De er super smarte til gamascher, bandager og andet som nemt bliver væk og så er det bare ultra smart at man kan åbne dem og tage ting ud selvom de står stablet....

Jeg syntes helt klart de lyder som en smart løsning til foder også - så tak for tippet.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo