Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Shetter sveder i varmen?
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 17:45

Jeg har i vinter anskaffet mig den dejligste lille mini-shetter - Hugo. Han er en meget fin, sund, rask og velholdt lille fyr, men han har det ene problem, at hans pels er voldsomt tyk, selvom vinterpelsen er fældet.

Han kommer sammen med hans to store kammerater på fold med skygge i de varmeste timer, men alligevel sveder han! Han er dog heller ikke så smart, at han sørger for at være i skyggen - han virker faktisk til at nyde solen, men når han først er blevet svedig går der lang tid før han er tør igen, hvilket bekymrer mig lidt i forhold til hudlidelser.

Derfor overvejer jeg at få fat i en klipper og simpelthen klippe ham her til sommerens varme - men da jeg aldrig før har haft en så "pelset" pony, er jeg i tvivl om jeg gør ham en bjørnetjeneste...!

Så hvad gør i andre med de små pelsklumper?

Er en sommerklipning en god løsning?

På forhånd tak for råd!

Milla

PS - i skal næsten lige se min lille fyr - han er så skøn, så skøn! Billedet er fra Marts. :)

Billede

Heldig og lykkelig ejer af:

Heartbreakers Avalon

Frøsanggårds A'Capo

Frøsanggårds Grand Illusion (aka. Prinsessen)

0
0
Svar på denne tråd

Ligende problem!
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 21:32

Skøn lille mand du har dig der!

Jeg har faktisk et ligende problem. En dv'er og en pony, men de har nu ikke tyk pels. De går bare ikke i skygge og sveder helt vildt.

Spændt på at høre om nogen har erfaringer med at klippe dem.

0
0
Svar på denne tråd

Sommerklipning
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 21:33

Der er mange der sommerklipper og som er glade for den løsning.

Personligt ville jeg ikke klippe og specielt ikke, når du selv har indtrykket af, at han faktisk nyder at stå ude i solen.

Hvis der skulle komme tegn på problemer, så kan du jo altid klippe ham senere.

Held og lykke med den lille pelsklump :-)

Hilsen

Daniela

0
0
Svar på denne tråd

jamen-..
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 21:48

Jamen her sveder hyppen også (selvom han er klippet...) og der er intet at gøre andet end at give den et bad når du kommer :-) Du sveder jo også om sommeren, og er stadig levende

Sagde Maya

Med Vito, ponyen med charme og selvtillid

Hvil i fred, elskede og savnede Nobi
1999-2008...

0
0
Svar på denne tråd

sved....
Forfatter: 
Dato:  24-05-2012 21:50

Mine to older sveder meget, men ved ikke,om det er fordi de er sorte, eller fordi de er kommet på godt græs. De svedte ikke så meget, da de stod på nedbidt græs.

Men tænker, at man plejer at sige, en jagtklip/spor ikke behøver dækken, så må det vel være ens gældende om sommeren? Mine har ikke så meget pels, at jeg synes, det er nødvendigt, men hvis de havde mere pels, var de blevet klippet, så meget de puster.

Massage briks, tarsus, til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider