Logo used for printing

HN afstemning
Kræver dit opstaldningsted, at din hest er udtaget fra konsum? (Forslag: Nomorehorses)

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sur Stråle
Forfatter:  fairdincum (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  21-05-2012 19:33

Hej alle

Jeg håber på lidt gode imput fra jer der ved noget om sur stråle

Sagen er den jeg her i vinters købte mig en jyde bamse hun har så hele vinteren døjet med sur stråle faktisk så slemt det gik helt op i ballen selv om jeg behandlede det hver dag :-(.

Jeg har brugt blå sten i pulver form, noget fra blue hors, strong step (tror jeg nok det hedder) vasket det i æble ædike syre og mange andre ting det er først nu når hun er ude på døgn græs det virker til at det går væk.

Hun står på spåner inde og jeg har gjort alt hvad jeg kunne for at det skulle være så tørt et underlag som muligt men hun er en gris at ha inde, jeg brugte mellem 2 og 3 pakker spåner til hende hver uge :-(

Nu vil jeg så bruge sommertiden på at finde en løsning så hun ikke får det igen når hun skal ind så jeg håber der er en eller flere der vil komme med deres gode råd

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter:  Jeanette ♥Mufasa♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  21-05-2012 20:28

Det absolut bedste jeg nogensinde har prøvet er Cavalor Dry Feet!

Renser med vat, sprayer med en jodopløsning, lader det tørre et par minutter og putter så et stykke vat gennemvædet i Dry Feet ind i strålen... Det virker upåklageligt, også når jeg ikke sprayer med jod først, rens så godt igennem du kan med vatstykker/rondeller og så er det nok med et nyt stykke vat i strålen hver 3-4 dag...

Easyboot Trail str 8 sælges, brugt ca 15 gange, send pb for pris :)

Lykkelig ejet af Big og Henry, hundene og kattene :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

0
0
Svar på denne tråd

NT-dry
Forfatter:  Jette ♥Nordsvenskere♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-05-2012 19:40

Min hest har deltaget i et forsøg med NT-dry da det lige kom til Danmark, vil fremover aldrig anbefale andet, slår hurtigt bakterierne ihjel og holder strålen tør så den raske stråle kan vokse frem

Fås bl.a. hos hovfokus.dk

Med skovhestene Bellotino og Donatello

og kattene Albert og Amalie

0
0
Svar på denne tråd

jhfhekjfhnskjf
Forfatter:  Rikke ♥skovvang♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  23-05-2012 21:30

Hej.

Jeg kan også anbefale NT dry når skaden er sket, det er super godt prøv at google det, der dukker demo videoer op.

Ellers ville jeg hvis det var mig, skifte strøelsen ud til tørv/ spaghnum det har en god ph værdi og suger meget mere end spåner.

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Hoof Master
Forfatter:  CBS 1 (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  29-05-2012 21:35

Kan bruges når skaden er sket men også forebyggende en gang om ugen. Er i spray flaske og rækker vildt længe. Koster 129,- eller der omkring. Se www.equidan.dk der står mere om produktet og forhandlere.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Pris og vilkår for annoncering

Mest populære sider

Logo