Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hævede ben pga. græsset?
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 10:48

Hej HNere

Vi har flere heste i stalden, som har haft dårlig mave og/eller hævede ben. For første gang står jeg selv med en hest med 4 MEGET tykke stænger. Jeg snakkede med dyrlægen igår, og svaret var bare, at det er pga. græsset. Hvis den ikke får det bedre i løbet af et par dage, så skal de kigge på den. Jeg er bare ikke super vild med at stå med en hest, som har så tykke ben, for det må da betyde, at der er noget temmelig galt trods alt. Hun har ikke haft hverken tynd eller dårlig mave, men dog lidt blødere pærer end normalt. Hun spiser som hun plejer, har ikke feber, er ikke halt osv. osv. Så det er "bare" græsset. Dyrlægens besked var, at hun bare skulle have fri adgang til hø. Det har hun også, både på fold og i boks, men nu har jeg så skiftet wrap i boksen ud med hø også.

Hvorfor dælen får de hævede ben pga. græsset? Og hvad kan man gøre for at forhindre det - hvad er jeres erfaringer? Jeg har som sagt aldrig selv prøvet det før, men det er åbenbart meget normalt på denne årstid....

... sagde Randi

0
0
Svar på denne tråd

Højst sanssynlig..
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 08:24

pga. af proteinindholdet i græsset..

Det er ret højt lige nu og sukker er også ret højt..

0
0
Svar på denne tråd

hævet ben.
Forfatter: 
Dato:  05-06-2012 23:05

Min står også med to hævet bagben og fik samme melding fra dyrlægen, som dig. Men jeg er heller ikke vild med at hun står to hævet ben.

Helle - Nu med India Upon A Star

R.I.P. Charlies Doc Sockett

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider