|
|
| Cavallo simply boos |
|
|
Jeg har købt et cavallo simply boots til min fuldblodshoppe. Men jeg er ikke helt tilfreds, desværre. Jeg synes ikke at de sidder ordentlig. De sidder alt for løse omkring koderne. Der er jo nok 1 cm luft hele vejen rundt omkring koden. Men hun er også ret spinkel... Men hvad ellers??? Jeg synes cavalloerne var ret smarte og nemme at tage af og på. Men det fungerer bare ikke  Bootsne skal bruges til dagligt at skridte til og fra ridebane, ca 1 km hver vej og til skridtturer. Jeg har lidt kig på Easyboot Epic Hovstøvle. De ser bare ud til at være ret besværlige at få på. Forslag, hjælp og erfaringer modtages med kyshånd 
MVH Kristina Sommer Ejer af den smukke Lucinda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cavallo |
|
|
Cavallo Simple sidder generelt løst rundt om koden er min erfaring (brugt dem på 3 forskellige heste). Du kan købe gaiters til, som er sådan en slags sok, som gør, at de slutter tættere til (da sokkerne fylder koden ud). Men det har altså absolut ingen betydning for funktionaliteten, at de er store i "toppen" er min erfaring (jeg har redet "off-road" i skoven 2-3 timer i dem det seneste år). Ellers så er der EasyCare Trail, den er endnu nemmere at sætte på, kun én stor velcro-lukning og slutter meget tættere til koden (det gør den i hvert fald på min hest). De vil i mine øjne være endnu mere optimale til dit brug (endnu nemmere at sætte på),
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Equine Fusion |
|
|
Jeg har købt et par Equine Fusion boots her: www.beslagsmeden.dk De er super gode.. Skoen ligger rigtig godt på hesten og så tæt, at der ikke kommer sten og andet i dem - min hest bruger dem på fold! (stort naturområde i kuperet tærren) Og så er de rigtig nemme at lægge på:) For at finde den rigtige størrelse, satte jeg hestens hov på et skum-pad, løftede modsatte ben og havde så et præcist aftryk af hovens længde og bredde som jeg kunne måle og derved få den rigtige størrelse. Jan fra "beslagsmeden" giver iøvrigt en super god service og vejledning:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Takker |
|
|
Tak for lidt svar  Anja - Equine Fusion boots er jeg ikke særlig imponeret af og da slet ikke i forhold til prisen. lullo76 - EasyCare Trail lyder umiddelbart spændende. Det eneste jeg måske er lidt nervøs for er at lukningen sidder bagpå. På Cavallo botsne har jeg klokker på fordi hun træder i bootsne bagfra. Der tænker jeg at hun vil få lukningen ødelagt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trail.. |
|
|
Det har du bestemt ret i, jeg har kun redet på tur med dem på baghovene, (da de sad bedre her end Simple). Man kan undre sig over, hvorfor de har valgt at lave den sådan (ligesom den nye country-model de netop har lavet, der sidder den også bagpå - de var ellers også en mulighed), hvis de evt ikke kan tåle en hest træder op i sig selv (hvilket jo er meget almindeligt). Du kan jo evt høre Søren fra Hovfokus hvad hans erfaring er med dem til forhovene. Jeg har også prøvet Equine Fusion - og pt er det eneste, jeg er imponeret over i forbindelse med den boot, den fantastiske service, som Jan giver. Magen til venligt og tålmodigt menneske skal man lede længe efter . Men jeg synes også det er en meget besværlig boot at sætte på, jeg fumlede meget med remmene og de små løkker. Til dags dato har Cavallo Simple og Sport samt Trail'en været de nemmeste at sætte på. De er alle lidt klodsede udseendemæssigt, men det tror jeg er prisen man betaler, hvis de skal være nemme at sætte på. Er det kun pga af den store afstand ved koden, at du ikke bryder dig om Cavallo'en? Eller går din hest også dårligt med dem på? Hvis ikke din hest er besværet af dem, ville jeg nok bare putte en gaiter/sok i. Jeg synes jeg har gransket markedet en del, og hvis de skal være nemme at sætte på i et snuptag kan jeg ikke komme i tanke om andre end de nævnte modeller.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cavallo/trail |
|
|
Jeg har redet med cavalloerne for første gang i dag. Det gik sådan set ok. Jeg synes faktisk at hun gik ok med dem. Hun ville endda også gerne trave. Men det turde jeg nu ikke af skræk for at vi ville falde på næsen. Jeg har givet hende noget klister-bandage på om koden fordi de godt ku gå hen og nage hende uden. Kunne se hårene var temmelig uglet igår efter en mindre træktur. Hun har to uens hove, så jeg overvejer og købe et par cavallo i en mindre str. Og så evt. ride med to forskellige str. Det ku selvfølgelig også være en mulighed. Og apropo Jan Krogh, så har jeg nu heller ikke hørt andet end godt om hans arbejder Men at skulle betale 1600 kr + moms på noget jeg ikke er sikker på fungerer. Det vil min pung ikke være med til når det er andre mere solide og mindst lige så velfungerende boots på markedet  Og endnu engang Tak for svar !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Equine Fusion |
|
|
Romanó, hvad synes du er problemet med ovennævnte boot? Det der tiltaler mig med denne boot er, at den ikke gnaver og ligger så godt til, at den kan bruges på fold. Og det med stropperne lærer man hurtigt... jeg tror ikke jeg bruger mere end 20 sek. om at lægge en boot på:) Jeg har indtil nu kun brugt den som "sygesko", da jeg har en hest der har smidt sko "for et godt ord", så jeg har ikke prøvet den til ridebrug. Findes der andre boots som kan bruges på fold og som er sikret i forhold til at der kommer sten i dem?
Med venlig hilsen Anja Wintec Pro Conteur, 17", sælges - 4200,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hovstøvler |
|
|
Hej Kristina, Jeg er heller ikke så imponeret over Cavallo støvlerne. Har prøvet begge varianter og synes nærmest det ligner sådan nogle små spande, der sidder omkring hovene  Hver gang jeg har prøvet nogle nye boots, er jeg altid vendt tilbage til Easyboot Epic, fordi jeg ved, at de bare bliver hvor de er, og de sidder tilstrækkelig tæt på hovene, så man ikke behøver at frygte, at hesten snubler over dem. Hvis ellers de er korrekt tilpasset, så vænner man sig hurtigt til lukkefunktionen. Det kræver blot en almindelig hovrenser at åbne og lukke dem. Har også et par Easyboot Trail. Men efter at min hest har haft dem på på folde en uges tid, hvor der var temmelig knoldet pga. frosten, så er de begyndet at rutche rundt, når jeg traver på hårdt underlag. Det dur bare ikke! Hvis ikke det var fordi min hest havde så store hove, så ville jeg nok bruge den nye Easyboot Glove Back Country. Den har nemlig alle de kvaliteter en hovstøvle bør ha' og en pris der er til at have med at gøre. Desværre er de ikke store nok til et par Holstener hove.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Få dem tilpasset... |
|
|
... Jeg havde Søren fra Hovfokus ude og finde de rigtige boots til min hest. Hendes hove var heller ikke ens, så hun skulle bruge cavallo sport på den ene og cavallo simple på den anden. Det klarede vi til nøjagtig samme pris som for et par. Måske skulle du få ham ud, så finder I nok en ordning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pris for Equine Fusion |
|
|
Lige en enkelt korrigering af ovenstående. Prisen er IKKE 1600,- plus moms......de koster 1625 inklusive moms. +porto, pt. og resten af maj er prisen 1475,.kr plus porto. Alle priser skal stå inklusive moms, når der sælges til private.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hver hest sin boot |
|
|
jeg har været ganske tilfreds med cavallo simple, men jeg har også nogle ret robuste heste... Til en fuldblod tænker jeg umiddelbart at easyboot glove ville passe såfremt hoven ikke er for stejl, da booten ellers kan glide af. Ville have valgt disse frem for cavallo simple hvis man kunne få dem i store størrelser
Lad hestens natur være din ledestjerne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Boots erfaringer |
|
|
Vi har brugt Equine fushion boots til vores to heste - meget forskellige heste! Den ene - en 15 årig trakehner med små smalle hove, en stejl og en mere flad. Hesten går med special jernsko og kileindlæg grundet permanent ligament irritation, og fungerer super på sine sko - MEN....aftrådte sko på fold har været et stort problem. Det er så definitivt slut nu, hvor hesten har gået med Equine fushion boots ovenpå sine jernsko på fold hver dag. Og det er hver dag - i sne, i mudder osv osv. Det har fungeret intet mindre end perfekt! Ingen gnavesår, ingen aftrådte sko trods markræs i mudder osv osv. Perfekt! Den anden - en 7 års fuldblodshest med små meget runde hove, ja nærmest trekantet med virkelig bred balle/dragtområde og meget kort tå. Hesten går uden sko efter en helt års kamp med tabte sko.... Hesten rides med Equine Fushion boots på tur, hvilket fungeret super. I starten efter jernsko blev droppet, red vi også dressur på bane og i ridehus med boots, hvilket også fungerde top. Nu har hesten fået bedre og stærkere hove, så boots er kun nødvendig på tur. Heller ikke ved denne hest, har der nogensinde været antydning af gnavesår eller andet. Booten er meget fleksibel og blød men alligevel holdbar. Vi er meget tilfredse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|