Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 PRP-behandling.
Forfatter: 
Dato:  11-04-2012 17:58

Min hest, der har beskadiget det yderste ledbånd i sit ene bagknæ har fået PRP-behandling (blodplasmabehandling).

 

Han har fået 2 behandlinger med 3 ugers mellemrum og har stået på sygefold i 7 uger.

 

Status er nu, at ledbåndet er helet rigtig pænt op og hævelsen i leddet er næsten væk. Til gengæld er han en del mere halt nu, end han var ved behandlingens start, så foreløbig skal han have yderligere 6 ugers ro og så til kontrol igen.

 

Er der nogen, derr har været ude for noget tilsvarende, og hvad blev resultatet i den sidste ende?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Opdatering..
Forfatter: 
Dato:  25-09-2012 17:42

Tråden er af ældre dato... Hvordan går det med din hest...? Jeg har selv en som nok skal have PRP behandling, og vil gerne høre lidt erfaringer..


"What is right is not always popular and what is popular is not always right."

0
0
Svar på denne tråd
 
 Status.
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 09:41

Status er, at han er bedre, men stadig ikke helt ok. Tilbage er en stivhed. Han er ordineret yderligere 3 måneders ro for at se, om han kan blive hel i orden.

 

Om PRP-behandlingen har virket er svært at sige. Han blev som sagt først værre, og den egentlige bedring kom først midt i juli, hvor jeg begyndte at give ham et tilskud med glucosamin (om det er det, der har hjulpet er jo ikke til at vide).

 

PRP-behandlingen skulle efter sigende afkorte forløbet, men da min har stået i 8 måneder nu, tør jeg da ikke tænke på, hvor længe der ville være gået uden.

 

Jeg ved også, at man for såvidt angår mennesker er gået væk fra PRP-behandling for visse typer af skader (hvilke ved jeg dog ikke).

 

Held og lykke med din hest.

 

Mvh. Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 PRP(Platelet Rich Plasma
Forfatter: 
Dato:  27-09-2012 21:26

Nu har min fået behandlingen med PRP, så har hun da fået en chance og jeg håber virkelig hun kommer sig...

 

Bettina

0
0
Svar på denne tråd
 
 PRP...............
Forfatter: 
Dato:  28-09-2012 21:38

Jeg har også lige fået behandlet min hest med PRP, håber også at det hjælper på den. Er lidt nysgeri hvor har i fået fortaget jeres PRP behandling henne.

0
0
Svar på denne tråd
 
 PRP(Platelet Rich Plasma
Forfatter: 
Dato:  02-10-2012 22:00

Hej..

 

Min har været på Fakse Dyrehospital.. Hvad er din behandlet for. ???

 

Bettina

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Faxe...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 07:12

Min fik også behandlingen på Faxe Dyrehospital!

0
0
Svar på denne tråd
 
 skade...
Forfatter: 
Dato:  03-10-2012 19:11

 

mine er behandle for en meget lille skade på gaffelsbåndsgrens på v forben udvendige

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gammel tråd, resultat
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 20:43

Hej

 

Ved godt den er gammel tråden, men hvad er resultatet for jeres heste?

 

Står selv og skal igang med en mulig prp behandling, så ville høre hvordan det er gået jeres heste?

 

Håber det er positivt;O)

 

MVH Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Status
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 21:40

Min hest blev desværre ikke rask igen. Jeg ventede næsten 1 år, og det var dyrlægens vurdering, at det aldrig ville blive godt :-(

0
0
Svar på denne tråd
 
 PRP beh
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 11:30

Min blev behandlet i juni sidste år pga gaffelbånd skade på H forben. Han fik to beh, stod på syg fold til dec og blev kun skridtet til slut af okt. Gik meget roligt i gang efter tjek hos dyrlæge ( Martin da han var på kassernen i Næstved). I dag er han total flyvende.

VH Kirsten

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider