Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Trist hest - hvad kan jeg gøre ???
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 11:04

Jeg har en hoppe der er ifol, hun er snart 9 mdr. henne.

Hun har stort set aldrig fejlet noget, trods træning, super gode ben.


Da hun var til bedækning hos dyrlægen, kom hun til skade. Jeg ved ikke hvad der er sket. Men hun er blevet undersøgt af min dyrlæge og konklusionen var at hun har en kodeledsforvridning på højre forben. Hun har været i røngten og det viste intet, så blev hun scannet og der fandt vi skaden.


Dyrlægen sagde, at det ville måske vare 4 mdr., men da hesten er forholdsvis gammel (16 år), måtte jeg begynde at trække med hende efter en mdr. Vi kom aldrig i gang med gå-turene, da hun stadig er dårligt gående.


Hun fik først en alm. ledbehandling - ingen virkning, så fik hun en ny ledbehandling (kolagen) og det hjalp i 1 mdr.

Hun har stået med Back on track gamasher hver nat hele tiden.


Desværre bliver hun ved med at være halt, nogle gange kan jeg ikke se hvilket ben det er, andre gange er det tydeligt højre forben.


Senest har jeg haft en "Heste behandler" til at behandle hende men der er intet der holder.

Hun har hele tiden gået alene på en plan, lille grusbane, når hun er ude .


Det er tydeligt at hun er trist, men hvad kan jeg gøre ???


Jeg vil ikke kører hende til flere undersøgelser, når hun er så langt henne.


Håber at der en nogen, der har nogle alternative forslag, så jeg kan gøre det godt for hende.


Mvh


Anne


Nu med Kåret PRE-hingst !


PRE-hingst på 2½ år sælges !


Part tilbydes på PRE-hoppe på 12 år !

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456780
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 11:58

´Snak med dyrlægen når nu hun stadig går dårligt. Desuden kunne det måske være rart for hende hvis du trak hende et sted hen med lidt græs, strigl hende, nus om hende....



*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*****



R.I.P Dear Tana C


***An Angel In Heaven***



Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!


!!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så blev det lige flyttet...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 12:16

Dyrlægen kan ikke forstå at det ikke bliver bedre. Kan ikke foreslå andet end at jeg kører hesten til yderligere undersøgelse. Og det gør jeg ikke nå hesten er så langt henne.


Ang. græs, så må hesten ikke få det, da dyrlægen er bange for forfangenhed .

Jeg har heller ikke noget græs indefor en afstand som hesten kan gå.


Ja, striglning er et godt forslag og det "bruger" vi allerede


Mvh


Anne


Nu med Kåret PRE-hingst !


PRE-hingst på 2½ år sælges !


Part tilbydes på PRE-hoppe på 12 år !

0
0
Svar på denne tråd
 
 det der
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 12:17

bliver du nød til at vende med din dyrlæge. Han hun kan bedømme hvor ondt den har og om der kan gøres noget for at aflaste den, måske med en beskæring og specialbeslag, eller alt noget smertestillende som den kan tåle mens den er drægtig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smertestillende...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 12:25

Dyrlægen gav mig Metacamp, men der står på embalagen at det ikke må gives til drægtige hopper, og de kan ikke anbefale mig andre smertestillende midler.


Kan godt vende det med dyrlægen ang. beslag/beskæring, men smeden er meget tilfreds med hendes hove og benstilling - der er ikke tegn på forfangenhed, f.eks.


Mvh


Anne


Nu med Kåret PRE-hingst !


PRE-hingst på 2½ år sælges !


Part tilbydes på PRE-hoppe på 12 år !

0
0
Svar på denne tråd
 
 ensomhed
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 12:52

Er der ikke mulighed for at hun kan gå på fold med en ven... Jeg tror det vil hjælpe gevaldigt på humøret.


Mine kan slet ikke holde ud at være alene, selvom der går heste på folden ved siden af.


Flexisadler

http://lusitano.mono.net

Salg af fleksible og semifleksible sadler og traditionelt spansk og portugisisk rideudstyr - det meste håndlavet og på mål.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Desværre ....
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 13:05

Desværre er det ikke nogen god løsning.

Jeg prøvede i starten, at hun gik med en anden hoppe, hendes datter på 12 år, men hende der er halt, skal have ro og det fik hun ikke, selv om hun var føre/lederhesten.

De to andre heste på stedet er hingste, så det gå slet ikke


Øv, øv....


Anne


Nu med Kåret PRE-hingst !


PRE-hingst på 2½ år sælges !


Part tilbydes på PRE-hoppe på 12 år !

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske vanvittigt forslag....
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 14:06

Hej Anne


For ca. 10 år siden læste jeg en engelsk artikel i et eller andet hesteblad.... Jeg kan ikke huske det nærmere (det var til et ridestævne hvor jeg fandt bladet i cafeteriatet)


Artiklen handlede om en dame der havde en masse fuglehuse og platforme med fuglefoder lige udenfor hendes hests fold.


Hendes hest var nemlig meget ensom, men den kunne slet ikke enes med andre heste. Så fandt damen på at hesten skulle have selskab af en de fugle som kom for at spise.


Det virkede på hendes hest.... Den blev gladere og fulgte interesseret med i fuglenes gøren og laden.


Jeg syntes også selv det lyder lidt tosset, men alligevel kan jeg godt se at hesten måske "bliver underholdt" af fuglene...


Var det en mulighed at sætte nogle fuglehuse op ude ved den grusbane hun går på?

Du skal nok være opmærksom på at hun ikke kan fat i fuglefoderet, det er sikkert ikke så godt for hendes mave...

0
0
Svar på denne tråd
 
 øv anne.
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 19:55

jeg er da ked af at læse det går så dårligt med din hoppe.

Håber det lykkeds for dig at få den i lidt berde humør.



IMC

Emdegårds amira søger nyt hjem





PER VOGNMAND 20285450 tilbud gives på gravearbejde, samt salg af grus og sten.

matrialer til ridebaner samt forbedring af bundforhold.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 17:09

Hvad med lidt grene af f.eks. pil at gnave i og flytte rundt med?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider