Logo used for printing
Røgt og pleje

Tilføj til Mine debatter    Del på: Facebook Forrige tråd | Næste tråd
 ikke li små ponyer??
Forfatter:  bette ♥sirocco♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  30-07-10 20:39

hej alle samme:)

nu håber jeg i kan hjælpe mig lidt her, for er godt nok kommet på vildspor:(

sagen er den, at jeg gerne vil avle welsh mountin eller sec. b som jeg selv kan ride på.. (er ikke så stor, 156cm høj og 54kg).. jeg har fået en lille shetter til låns, men rocco jorder min sec a, for at rende efter den lille til trods for at den lille virkelig giver ham høvl (den lille er hingst).. og det er ikke første gang rocco jorde min sec a.. min sec a halter helt vildt på et bagben nu, fordi rocco jorde ham, og som sagt ikke første gang.. tror ikke rocco bryder sig om små ponyer eller bare generalt små dyr, for han jagter hunde og diverse små dyr, der har aldrig været noget ved større ponyer/heste.. min sec a skal helst ikke komme tilskade, da han skal være min showhest.. ved ikke om jeg skal sætte ham tilsalg eller hvad, for hvis det er sårn han skal jorde de mindre ponyer, kan jeg ikke rigtig have ham..

håber i kan finde hovede og hale i det, men føle mig virkelig nede og dum.. kan jo godt li rocco og holder meget af ham, og han er virkelig nem, men det går ikke vis han ikke kan med små ponyer:(

hvad ville i gøre??

Sagde Berit:)

Ejer af gadekrydset Sirocco

og af welshplagen Lærkegårdens Charm Boy

en vallak skal du fortælle
en hingst skal du spørge

en hoppe skal du diskutere.

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 tralalala
Forfatter:  Sofie ♥Maiken♥ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  30-07-10 20:52

Min hoppe jagtede også alt, der var under 120 cm, uanset om det var hopper eller vallakker. Hun blev ved, indtil de gik gennem hegnet, uden undtagelse.

Det gjorde mit liv temmelig besværligt, at de ikke kunne gå sammen og at vores pony skulle gå alene på sin egen fold evig og altid. Jeg gjorde så det, at jeg startede helt fra "nul" af igen. De fik lov at hilse i stalden, senere fik de boks ved siden af hinanden og så gik de på folde lige op af hinanden for tilsidst at blive lukket sammen, og nu er der absolut ingen problemer. Det tog omkring 1½ måned at få det til at fungere.

Det er en rigtig træls situation at være i, når man har brug for ens flok bare fungerer. Håber du finder en løsning på dit problem.

Mange hilsner

Sofie

Oldenborg heste er bare det bedste

Venter føl efter Sonny Boy Højbogård/Milan af Kloster

medio maj 2011.

For det første
Forfatter:  Helle Thomsen (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  30-07-10 20:55

hvor længe har de gået sammen? Der går jo lidt tid før de har fået hiarakiet på plads. Der kan godt gå uger.

Hvis det har stået på længe er der måske mulighed for at dele folden op så Rocco kan få den ene del.

JEg tror ikke at der er nogen sammenhæng mellem at han jager shetlænderen og så at han jager hunde, jeg tror at det er to sider af instinktet.

Mange hilsner

Helle

rigtig træls
Dato:  30-07-10 20:57

det er hvad det er..:( har pt ikke mulighed for at lukke dem ind nogle steder, og rocco går bare gennem hegnet, hvis han skal gå alene:(

en hingst skal du spørge

hov helle
Dato:  31-07-10 10:27

nåede at skrive og så ikke fik set din besked..

men rocco og sec a'eren har gået sammen i 3 måneder.. og derfor bekrymre det mig lidt at han stadig kan finde på det:s shetteren slår fra, heldigvis.. men har så ondt af min welsh for den vil så gerne snakke med shetteren.. men kan det være fordi min welsh ikke er så gammel at han ikke slår fra?? han er et 1år, og hingst..

en hingst skal du spørge

123456
Forfatter:  Horsespirit (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  31-07-10 11:01

Nogle heste kan simpelthen bare ikke lide mindre dyr.

Jeg har selv en hingsteplag på et år og han jagter hunde og katte...og det er for, at ramme.

Vil han løbe igennem hegnet, hvis du bare sætter tråd op, så de har hver deres del på folden?

Når han i den grad trumler din sec a ned, så ville jeg være meget nervøs for, at have dem gående sammen og kunne jeg ikke løse problemet ved opdeling eller lign, så ville jeg nok personligt tænke igennem hvad jeg helst ville med hestene.

Det er møghamrende surt, at skulle skille sig af med en af sine heste på den konto - men man skal også kunne nyde, at have sine heste og ikke frygte fatale skader grundet en hest der ikke kan lide de andre.

Kender en som havde en stor holstener som bare ikke kunne snuppe ponyer.

Den bed sig simpelthen fast et sted i mankammen på en pony og løftede den fra jorden i et angreb.

Sådan en hest ville jeg aldrig turde sætte sammen med en pony igen.

Det kan gå gruelig galt:(

Nok er de små ofte uden stor angst for de store - men størrelsesmæssigt er de fuldkommen underlegne og har ikke en chance for, at klare sig.

En rigtig rigtig øv situation du står i:(

Vores Charmetrolde

Fjordbassen Bastian

&

Shetterne Clyed & Junker

Hesten er vores partner

Opdræt af marsvin mm - tjek hjemmesiden:

www.bordeauxgaarden.dk

Små ponyer
Forfatter:  matador (Præsentation Opd.) (Skriv besked)
Dato:  31-07-10 14:52

Ja der noget med de små ponyer.

Har en travhest, der heller ikke kan lide de små, dog accepterer hun de skal være der.

Det eneste tidspunkt det er et problem er når der skal gives vitaminer, der tolerer hun dem ikke rigtig.

Hun langer også ud efter dem, heldigvis ikke føllet, det må gerne være der. De andre kommer heldigvis ikke tæt på når de får deres vitaminer, bagefter er det heldigvis ikke et problem mere.

Har ikke rigtig nogle løsningsforslag andet end at hvis det har gået inden shetteren kom om det så ikke var en mulighed at få ham væk igen???

Hilsen Linda
Avl af Welsh Mountain
Störtebecker´s Genius tilbyder bedækning i 2010.

www.stutteri-noerrelide.dk

Svar på dette indlæg (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Skal du til Store Hestedag?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Ris & Ros

Logo