Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvordan finder jeg
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 20:47

størelsen på sadlen til min nye hest?? der føgler nemlig ikke sadel med jeg har hørt de tommer man snakker om er sædet og der har jeg redet i en 17 tommer.

hesten er en blanding af haflinger og ?? hun er 1,60

0
0
Svar på denne tråd

Du kan sagtens
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 21:11

ride i en 16 1/2 eller 17 tm sadel for du er jo en pæn slank rytter. en 17 1/2 tm eller derover, vil blive alt for stor til dig.

IMC

EN RIDEKLUB FOR ALLE

http://www.glhrk.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Sadelstørrelse
Forfatter: 
Dato:  23-03-2010 23:14

Nu er sadler jo altså ikke ligesom sko, man kan ikke bare sige, at hesten fx bruger en 17" sadel. Der er utroligt mange faktorer, der skal være i orden, for at hesten ikke tager skade af sadlen. Bomvidde, kammerbredde, bommens udforming, forsvidslens udformning, stopningen og sadlens anlægslængde.

Hvis man ikke er enormt erfaren mht sadler, (det lyder du ikke til at være, no offense), skal man have hjælp af en professionel. Lægger man bare en tilfældig sadel på hesten, risikerer man at skade hesten, i værste fald så meget, at den tager varig skade af det.

Jeg vil råde dig til at kontakte en sadelmager, der kører i dit område, og få en snak med vedkommende. Lad være med at vælge en fra en butik, men vælg en uddannet sadelmager.

Held og lykke med sadeljagten!

Nu med Painters Aleks!

RIP

Another Decor

15/5-91 - 12/1-10

Elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider