Logo used for printing
Ryttersnak
Røgt og pleje

Eggermanns piller, stor skævhed!?!
Forfatter:  laiseee (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  09-03-2010 16:20

Hej Hn`er :-)

Nogen gange fatter jeg det bare ikke!

Jeg kiggede sådan lidt på noget suppelerende til min lille ifolet shetter, og faldt over eggermanns horse & pony pellets og eggermanns kombi pellets! og tænkte at de store hypper måske også kunne få lidt af det til suppelement!

Tastede det ind i mit sundhest program, og det så da helt forfærtligt ud!

Protein behovet eksplodere, normalt skal det ligge mellem 90-130, men bare ved at taste 300g ind, plus 4,5kg hø, ligger den helt oppe på 198!!!!!!!!! og så har jeg jo ikke engang det "alm" foder med!

ifølge eggermanns MÅ man give 400g pr 100kg hest, hvis jeg gør det på shetteren, dvs ca 800g (hvilket er meget foder, men bare eks) så ligger den på 328!!!!!!!!!

Det er jo lige før det slår hesten ihjel ;-)

Hvad er det der er galt med de 2 produkter, som jo ellers lyder til at være gode til at suppelere op med?? men nå, det ender jo nok med at jeg bare må finde noget andet!

www.eggersmann.dk/ index.php?pageID=432&WPID=35

og

www.eggersmann.dk/ index.php?pageID=432&WPID=38

lige over beskrivelsen, kan i klikke på indhold mm!

Ved ikke helt hvad jeg vil med dette indlæg, nok "fustreret" over at det overhovedet ikke kan funger i foderplanen, måske har jeg tastet forkert??? eller set forkert eller lign!?!???

Sommergræs (opstaldning) 6800 området, se link: www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=376069

Sælges: Nyt weatherbeeta regndækken str. 135 med hih neck.

Svar på denne tråd  Forrige tråd | Næste tråd
 dadadaa....
Dato:  09-03-2010 17:59

Hmm... nu har jeg studeret lidt!!

Mon det er en fejl en programmet??

For under alle eggermanns produkter under råprotein står der fx 96% råprotein, altså alle råproteinerne er på 9X,X eller XXX,X%

Altså meget høje tal!

Hvor stort set alle andre produkter har fx råprotein på 9,6% og ikke 96,0% ???

I eggermanns katalog, ud fra kombi pillerne, står der fx 9,6% råprotein, men i sundthest 96% råprotein!!

Er der nogen meget søde Hn`er der evt vil tjekke det i jeres foderprogrammer?? det er jo endelig underordnet hvilket program det er :-)

For hvis det er en fejl, så vil jeg selvfølgelig kontakte søren fra sundhest, og oplyse ham om det!

Håber meget på der er nogen der lige er frisk på at se efter i deres foderprogram :-)

Sommergræs (opstaldning) 6800 området, se link: www.hestegalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=376069

hejsa ....
Forfatter:  TMA ☻Wotan og Ladator☻ (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-03-2010 09:04

hej

min hoppe fik eggersman kombi pellets hun er holstener 166 4 år gammel, der står man skal supelere op med noget andet hvis den er i træning så jeg gav hende grøn salvamin og luserne oven i.

fik da taget blodprøver af hende og hendes nyre tal var langt over det normale så jeg måtte stoppe med det hurtigt.

dadada...
Dato:  10-03-2010 09:58

pu ha det lyder da ikke godt

Det er alle eggermanns produkterne der har så højt et råprotein indhold, så derfor tænkte jeg at det måske var en fejl!?! for i deres kataloger mm skal kommaet bare flyttes, og så passer det ind i sundhest!

Jeg kan se at kobi pillerne og horse og pony cubs, har også et indhold af hvedeklid på 31% og havreskalklid på 30%, måske det også er "for meget" klid !?!

123456
Forfatter:  dusty (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-03-2010 12:48

Jeg sidder lige og kigger på Eggersmanns hjemmeside, og har lige printet produktbeskrivelse ud på Kombi-pellets, der står her:

Råprotein 9,6 %

Mon ikke det er programmet der er forkert

Hvis du taster ind med 9,6% hvordan ser det så ud?

dadada...
Dato:  10-03-2010 13:16

ja nemlig, de skriver nemlig i deres katalog og hjemme side at det fx er på 9,6%

Så jeg tror også det er programmet der er forkert på den! Bare underligt det ikke er rettet, for sådan ser det også ud i den gamle sundhest

Hvis jeg taster de 9,6% ind, ser alt helt anderledes ud :-)

123456
Forfatter:  dusty (Præsentation) (Skriv besked)
Dato:  10-03-2010 13:33
Ser det så rigtigt ud når du bruger 9,6%?
Jeg spørger lige fordi jeg har nogle drenge opstaldet, hvor der fodres med Kombi-pellets.
 dadada...
Dato:  10-03-2010 13:41

Jep, altså der er råproteinet normalt, lige som ved de fleste andre fodreprodukter :-)

dadada...
Dato:  10-03-2010 21:18

Hmmm jeg tror det ER en fejl i programmet!

Har også lige fundet ud af at fx i brogaardens leisuremix er kalsium kun på 1,2g, hvor den rigtig skal være på 12g...

altså tastefejl i programmet... det syntes jeg da endelig er for dårligt!! for der er da en væsentlig forskel på om det er 1,2 eller 12!!!!!!!!! Så kan man jo ikke regne en dyt med det, hvis man alligevel selv skal sidde og tjekke det hele efter!

Andre der har fundet fejl???

Svar på denne tråd (Kræver login)

Eksisterende bruger:
Log ind

Ny personlig bruger:
Opret profil

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

HN afstemning
Hvilket grovfoder får din hest? (Forslag: Julie ♣Platiano♣ )

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater

Logo