Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Slagtning af hest. udgift eller??
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 18:25

Hej håber i kan hjælpe mig lidt..


Har en gammel hoppe på 16,som er kommet til skade med sit øje,dyrlægen ved ik om hun kommer til at se på øjet igen,jeg har så besluttet at hvis ikke hun får min 50% syn tilbage,skal hun ha fred..


Nogle der ved hvad en slagtning koster? jeg vil ik selv ha hende i min fryser,men har ik noget imod hun skal i andres..


mvh jette


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 18:55

Du skal da ikke betale for en slagtning, det er slagteren der køber kød af dig Da jeg fik slagtet mine 2 første heste, blev det gjort ved stalden, dvs slagteren kom ud til stalden og skød dem, afblødte dem og tog dem derefter med tilbage. De tog 600 kr i kørselsafgift som så blev modregnet kødets værdi, dvs jeg fik 2-300 kr ud af det. Du får så mere hvis du selv kører hesten op til slagteren.




Venlig hilsen

Ditte


Er det muligt at finde en hest der virker?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slagtning...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 19:12

Normalt kører slagteren ikke ud i stalden og slagter, men man kører hesten op til slagteren. Du kan ringe til de forskellige slagterier og høre deres kilopris på hestekød, så du ikke bliver snydt. Husk at det er slagtevægten uden div. indvolde m.v.


Den sidste hest jeg fik slagtet fik jeg 1700 for, hvilket er en lav pris, men prisen på hestekød var lav på daværende tidspunkt. Jeg ved ikke hvordan prisen er nu.


Desuden skal du også være opmærksom på at hesten ikke har fået medicin der er karantæne på, som ikke er udløbet.


Det er jo trist at skulle af med en god ven, men jeg synes du gør det rigtige for din hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pas nu lige på
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 22:40

da der desværre er mange der sender dem til udlandet, på en meget grim transport( da der er flere penge at få i udlandet)- så sørg for at en du kender eller du selv ser den ligge død-og du skal på forhånd gøre opmærksom på dette til slagter.

Det skylder du en hest på dens sidste rejse.


Der er flere slagtere der kører ud og skyder dem ved dit hjem- vær opmærksom på at der er MEGET blod i en hest, og der er stort rengørnings arbejde.


Jeg har i øvrigt kendt flere heste der kun havde syn på det ene øje som levede fint.


MVH Dorthe



Vores dejlige kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.


Øremærke nr. ZGO383


Dusør gives 1500kr. ved fremskaffelse i live.


Dusør 500kr. i død tilstand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 15:36

for svarene...

Jeg vælger at slagte hesten ganske enkelt fordi inden hun kom til skade var hun sat til salg,og da hun gennem sit liv har været en kastebold og haft en del ejere, vælger jeg så at sige at nu vil jeg stoppe det,og ha det godt med at jeg ved hun ik bliver solgt videre mere,og så kan jeg sige jeg har gjort det jeg syntes var bedst for hende,for kender hende godt,og ved hun vil få det meget svært, kun med syn på et øje..


Hun vil blive transporteret til slagteren af mig selv,og jeg vil se hun bliver aflivet,for vil ik tilbyde nogle af mine heste at skal transporters,til udlandet bare fordi priserne er højere på hesten,ufattelig folk kan gøre det..


mvh jette


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder fornuftigt
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 20:06

du får ca. 2500kr. når hun bliver slagtet på slagteri- da kød så er godkendt til at gå til udlandet( modsat hjemmeslagtning, hvor det ikke må komme til udlandet)

MVH Dorthe


Vores dejlige kat Pjevs er bortløbet under en pasning i Rødby.

Se billede på mit HN.


Øremærke nr. ZGO383


Dusør gives 1500kr. ved fremskaffelse i live.


Dusør 500kr. i død tilstand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 20:18

Beslutningen er din, men fik at vide af min veninde som kørte sin hest til slagteren, at den stressede fuldstændig op, da den trådte ud af traileren, fordi de kan lugte blod osv. (havde slagteren ytret). I bladet "Hest og Rytter" er der en slagter, der reklamerer med, at han slagter hesten i dens vante omgivelser.


Jeg fik min hest aflivet af en dyrlæge med en sprøjte, det havde jeg det bedst med.. Men sådan er vi jo så forskellige os alle.



MVH.


Kristina og Mademoiselle

Du kan også hjælpe: www.wspa.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 slagtning.
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 20:38

Jeg kørte min dv til slagteren i sommers, og jeg fik 2900 for ham. Slagtet på et lille lokalt slagteri.

Mona B


Ny hest - nye mål

Denne gang uden krone og bølge..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slagtning
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 14:14

I november fik jeg en gammel hoppe slagtet i Christiansfeld. 7 kr. pr kg. (slagtet vægt). Men de kører med forskellige satser, Form, Fedme og farve- hvad det så end har at sige


Så betaler man desuden hesteafgift 125 kr.. Jeg fik i alt 1842 kr. for en meget meget gammel tynd hoppe.


Jeg synes det er en flot beslutning af dig, det viser da at du er en af de få der tænker på hesten og ikke på dig selv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm....
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 19:33

Fik min aflivet herhjemme for et års tid siden og afhentet af Daka. Hun måtte ikke slagtes da hun havde fået noget medicin.


Nå men snakkede med en veninde om det her for nyligt og hun fortalte at hun engang har kørt hendes hest til zoo, da de gerne vil have kødet til løver, tigere mm. Men om de giver noget for kødet skal jeg ikke kunne sige, men det var da også en mulighed, så kan man da sige at det går til et godt formål om ikke andet.

Såvidt jeg forstod vil de vist også godt afhentet kødet "hjemme".


Anette


3 års haflinger hoppe sælges - se mere på www.staldkalhave.dk


Derudover er der også mulighed for at se de andre fantatiske heste der færdes hos Stald Kalhave bl.a afkom e. Weltjunge og De Noir

0
0
Svar på denne tråd
 
 0000000
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 19:45

Hvorfor vil du slagte hende fordi hun har mistet et øje. min pony mistede det ene øje for 10 år siden og dyrlægen ville aflive hende men jeg sagde nej og nu har hun levet fint i 10 år m 1 øje. Hun er idag 27 år Mvh Ann

0
0
Svar på denne tråd
 
 En hest...
Forfatter: 
Dato:  18-01-2008 15:21

... kan ofte godt klare sig med syn på et øje - specielt hvis den bliver i de vante omgivelser. Men nogle heste er for følsomt gemyt og vil gå i evig angst, fordi de får indskrænket deres synsfelt - så er det nådigere at slagte.


Og i øvrigt synes jeg at de fleste beretninger jeg hører fra slagterierne er at det foregår stille og roligt.


Politiken har lige haft en artikel om emnet - hvor de beskriver hvordan det foregår i et konkret eksempel og lidt mere om hesteslagtning i almindelighed


(advarsel - grimt billede af slagtet hest øverst i artiklen)


politiken.dk/tjek/dagligliv/mad/ article459895.ece



£isbeth & Baloo
*
Content makes poor men rich;
Discontent makes rich men poor.
(Benjamin Franklin)
0
0
Svar på denne tråd
 
 slagtning af hest
Forfatter: 
Dato:  19-01-2008 12:31

jeg har fået slagtet 3 heste og en pony.De første to heste blev slagtet på et mindre slagteri, jeg havede sagt at jeg skulle se hestene døde inden jeg kørte der fra, med det resultat at de skød først den ene og var ved at skære hende op mens den anden stod og kaldte på den i ca 15 min før hun blev skudt. det var ikke sjovt. Den 3.hest blev slagtet ved en lille slagter og det var noget bedre og det foregik stille og roligt og der var ikke noget panik eller uro.Ponyen fik jeg slagtet i odense zoo og det gør jeg gerne igen for hvor var de dog søde de trøstede og var meget forstående og det forgik meget humant.jeg fik ca 2100kr for de to første til sammen 1000kr for nr3 og ingenting for ponyen men jeg gør det gerne igen med de næste også når den tid kommer, om forhåbentlig mange år.


En rigtig hest er en fredriksborg !!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Form, fedme og farve..
Forfatter: 
Dato:  19-01-2008 12:59

Form kan jeg ikke lige huske.. Men fedme kommer an på hvor meget fedt der er i kødet, jo mere fedt, jo mindre penge.. Farve er fordi at forbrugerne helst vil have en mørk rød farve på kødet, så hvis det er noget lyst kød giver det mindre penge..


Jeg fik 1.300 kroner for 4 år siden, for en lille 1 pony..






Stutteri Inger-Marienlund
0
0
Svar på denne tråd
 
 I har godt nok fået slagtet mange
Forfatter: 
Dato:  19-01-2008 15:36

ja jeg er kylling.. Bare det billeder der bekræfter mig i at ingen af mine skal slagtes.


Puha. Men håber de gør rent inden den næste skal derind og dø..


R.I.P Dejlige Cleo. Vi tænker på dig hele tiden, og savner dig enormt.

Kender du Lillegårdens Lucie, oldenborghoppe eft. Ruben?

0
0
Svar på denne tråd
 
 slagtning
Forfatter: 
Dato:  19-01-2008 19:12

Jeg slagtede min gamle vallak for snart 2 år siden, jeg kørte ham selv til slagteren, og min kæreste var inde og se at han var død, for det skulle jeg bare være helt sikker på...

Jeg fik en chek på 1200 kr...

0
0
Svar på denne tråd
 
 slagtning
Forfatter: 
Dato:  19-01-2008 19:15

Sorry... jeg har li fundet papirene frem fra slagtningen, jeg fik 2500 for min hest...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider