Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 dækken??? HVORNÅR på
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 09:58

Ja jeg er af den type som simder dækken på hesten "tidligt" for at undgå den sætter pels, og får at undgå at barbere den (jeg synes det ser HÆSLIGT ud).. og de andre år har jeg nemt kunne holde pelsen væk fra hende..


men jeg kan aldrig huske hvornår jeg ligger dækken på??


det er et tynd regn/overgangs dækken med et lag fleece som inderfoer...


Hvad vil i mene temperaturen skal være om dagen når hun er ude, før jeg kan ligge dækken på??


det skal siges at hun er en hest med MEGET lidt pels i forvejen.. så det skal på ret tidligt.. da hun allerede nu små fryser hvis det regner for meget...


Hvad vil i mene er rimeligt med dækken for at undgå pelssætning???

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaa...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 13:49

synes i høj grad at det afhænger af vejret.


Når hestene skal på døgnfold om foråret/sommeren har jeg altid hørt at temperaturen skal være 10 grader om natten før man lader dem gå ude hele døgnet - hvad med at gøre modsat med din hest, at når temperaturen falder til under 10 grader om dagen (hvis den går ude hele døgnet skal den vel bare have dækken på om natten i første omgang når temperaturen bliver under 10 grader der)begynder du at give den dit overgangsdækken på.


Den sætter jo først pels når den begynder at fryse, så du skal bare sørge for at give den dækken på inden. En gennemblødt hest er som regel også en kold hest med mindre det er 25 graders varme. Regner og blæser det og er vejret efterårsagtigt rusket og køligt, så på med dækken .


Min hest fryser også næsten altid hvis han bliver gennemblødt, så han får regndækken på hvis de lover regn om natten eller hvis der er længerevarende regn om dagen.


Mvh.


AnjaR





0
0
Svar på denne tråd
 
 dkdkdkdk
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 15:48

For mig handler det mere om "regn og rusk" end om temperatur...


For selvom det fx. er 10 grader, vil det føles noget koldere hvis det regner og blæser.


Hilsen Anja

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider