Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 ½ times græs og ingen hø!!!
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 22:31
Hmm.. min udlejer er løbet tør for hø/wrap..

Vi står på fuldpension og må IKKE selv købe hø ved siden af..

Udlejer nægter at købe mere hø/wrap, da de skal på græs indenfor et par uger.. og sætter derfor nu hestene på græs en ½ time om dagen, og mener at det bør dække deres behov for stråfoder uden problemer..

Hvad siger i? Mener i at det er nok..??
Har en stor basse på 185 cm i stg som har stort behov for stråfoder hvis han ikke skal tabe sig..


Har en plag gående på løsdrigt, og de får heller ikke mere hø, men halm i stedet for, udlejer mener at stråfoder er stråfoder, og det kan de sagtens klare sig med?! :-)

What to doo??!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hovsa...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 22:34
Hov.. det skulle ikke ha været en glad smiley til sidst!!! >:-(
0
0
Svar på denne tråd
 
 Flyt hesten
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 22:35

Jeg ville flytte hesten hvis jeg ikke sekv måtte købe hø hvis udlejer var løbet tør. - Jeg mener bestemt ikke en halv time græs er nok.

Halm er ikke stråfoder.

Det er en træls situation du står i - håber at det løser sig for dig. :)


Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 hø...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 22:53

Han får jo slet ik dækket sit behov, så jeg ville enten skære igennem og sige jeg selv ville få fat i hø ellers ville jeg flytte. Hvad er udlejers begrundelse for at du ik selv må købe?


Den der ler sidst har ik fattet en skid




- Heidi -

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 22:55
Hun siger at hvis 1 skal ha, så vil alle ha, vi er pt 8 lejere. Og hun gider ikke ha det til at stå og fylde!!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 23:18
Som de andre siger så er din hest ikke dækket ind, men jeg vil dog give udlejer ret i at de nok skal overleve to uger...men er der ikke evt mulighed for at de kan gå ude lidt længere tid på græs, for 30 minutter er ikke meget.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd
 
 1233456
Forfatter: 
Dato:  20-06-2007 23:36
Det blir måske sat op til time efter weekenden. Men så heller ikke mere. Hun skal slå wrap på det stykke de går på..
0
0
Svar på denne tråd
 
 godt nok sent
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 00:42

Det er da en mærkelig udlejer du har.


- Det er faktisk rigtig skidt at få hestepærer i sit wrap...hvorfor ikke lave en fold i en ende af wrapmarken?


- Hvorfor først komme på græs nu? "Alle" har da haft deres på græs i flere måneder, i mindst nogle timer om dagen.


- Heste har ikke godt af for lidt grovfoder. I må da gøre oprør eller true med at flytte i flok. Hun er da for mærkelig.


- og hvorfor i alverden har du en plag et sted hvor den ikke kommer på græs? Den skulle da have været ude på en stor fold med jævnaldrende for en måned siden?

0
0
Svar på denne tråd
 
 hø...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 06:45

Stå og fylde?? Jamen det blir jo brugt inden for et par uger... Mærkelig kvinde...

Hvad siger de andre opstaldere? Og hvad står hestene på i boksene? Halm, spåner eller noget andet?


Den der ler sidst har ik fattet en skid




- Heidi -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm ...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 07:42

Det lyder da rigtig træls!


Må du evt. selv købe roepiller og lucerne? Opblødte roepiller og lucerne kan hjælpe lidt på det manglende hø, og så måske lidt længere tid på græs.


Altså de skal nu nok overleve, men jeg kan godt forstå du synes det er irriterende.




There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´

(Leonard Cohan)

0
0
Svar på denne tråd
 
 det var da en mærkelig udlejer
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 07:51

hun får jo penge for at i lejer jer ind og må derfor så gså finde sig i, at der skal være plads til opbevaring af de fodermidler der skal bruges.


Hvis hun så samtidigt også har forpligtet sig til, at sørge for stråfoder til jeres heste, ja så skal der knagmer også være nok hele året.


Jeg stod selv ikke ret længe sådan et sted.


Hvis ikke udlejer kan sørge for det stråfoder der er behov for, ja så ville jeg da ha min tvivl, om vedkommende så også var kompetent nok til også at stå for fodring.


IMC.
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 09:03
Hun har indhegnet et lille stykke påb enden af marken som de kommer ud på den ½ time..

Plagen har været på græs, men udlejer ville kun ofre et meget lille stykke til dem, så det var græsset ned på et par dage og de får ikke mere nu.. -Og må leve af halm!! Jeg har dog valgt at fodre 3 gange om dagen nu, men nogle af de andre står uden noget..
Han blir heldigvis flyttet til jylland (til store græsmarker :-D)her til D. 1, så han skal nok klare sig..

Da de fleste af hestene tabte sig ret meget sidste år, og da vi brokkede os fik vi lov til at fodre selv fremover, så vi får 200 kr rabat på staldlejen, og styrer nu selv vores foder...
(Staldlejen er på 2.250 kr)

Vi står på halm, MEGET dårlig halm. Det er fra bigballer, og ca halvdelen er muggent, stift, sort af jord, og bare rigtig ulækkert!!
Vi må ikke sortere det fra, da hun mener det er spild osv.. Hun siger at de jo alligevel bare skal skide i det..
Så boksene blir hurtigt klamme da vi kun må muge en gang om ugen...

Alle er rigtig trætte af det, og halvvejs på vej væk, inclusiv mig selv..
Vi vil bare enormt gerne finde et sted hvor vi kan rykke hen sammen, vi har et super sammenhold og sammenarbejde og ville nødigt skilles ad. Hestene er tæt knyttede osv Men der er jo nok ikke nogen anden udvej..
Vi har prøvet at snakke med udlejer flere gange, staldmøder osv.. Men det hjælper desværre ikke...
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 09:35

Det lyder godt nok træls. Hvis du ikke kan/vil flytte så køb noget lucerne som tidligere nævnt, det kan hun da ikke forbyde??


Tillader mig lige at kaste et spørgsmål ind her - såfremt hestene lige nu går på moderat/meget græs 12-14 timer om dagen, har de så brug for stråfoder om natten. Skal siges at de fodres to gange daglig ved siden af (morgen og aften). Er halm okay, for jeg står i samme situation, at det er svært at få hø nu?




Med venlig hilsen

Bettina Søndergaard

Stald Franca

0
0
Svar på denne tråd
 
 Med de forhold...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 11:16

... du beskriver, hvor der både er mangel på grovfoder og dårlig strøelse - så ville jeg flytte så hurtigt som muligt.


Klamme bokse og manglende stråfoder er ikke acceptabelt!


£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nadja »3 røde muler«
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 11:24

Jeg kan ikke forstå du/I ikke allerede er flyttet?

Min hest skulle ikke stå i en klam boks på muggen halm - det er helt sikkert.


bettina94: Min hest går på græs hele dagen og står på halm om natten. Hun får PAVO-piller 2 x dagligt, men intet hø pga alt det græs.




M.V.H. RiderLykke :D


Se min HP her:

www.lykkepoms.dk



..Man bliver ikke selv hvid fordi man sværter en anden..

0
0
Svar på denne tråd
 
 RiderLykke
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 11:57

Tak for dit svar. Mine står på tørv og derfor lægger jeg frisk halm ind de kan stå og gumle lidt på, mere af tidsfordriv tænker jeg for græs er der nok af.

Til Nadja: enig med RiderLykke - flyt flyt, det lyder uacceptabelt


Med venlig hilsen

Bettina Søndergaard

Stald Franca

0
0
Svar på denne tråd
 
 flyt flyt flyt
Forfatter: 
Dato:  21-06-2007 17:00

2.250 for så dårlige forhold?

Jeg ville simpelthen ikke byde min hest det og ville flytte omgående!




Knus fra Trine *Tika og Freja*
-- Nu uden min dejlige Tika --
rest in peace my love
0
0
Svar på denne tråd
 
 Smut nu!
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 09:48

Jeg ville få mavesår hvis min hest sku stå 23,5 timer af dagen uden stråfoder! Og min staldudlejer ville slet ikke acceptere det! Hos os bruger vi stråfoder af typen ad libitum :) Pt er de på græs 24 timer og har været det hele juni - startede opgræsning først imaj.. Normalt har de halm på foldene og får deres hø/wrap til natten.. Plus vi fleste af os fodrer med lucerne.. Alt sammen for at medvirke til en god fordøjelse og optimal foderudnyttelse hos hestene..

Er helt lammet af den holdning din udlejer har :(

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er lejer i den stald
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 10:54

Og jeg giver nadja ret i forholdene er ekstreme


Jeg valgte sammen med de andre lejere at konfrontere udlejer i går.

Inden da kontaktede jeg en dyrlæge fra landbrughøjskolen.


Hans kommentar var følgende..


Hvis halmen er som i beskriver, fyldt med jord og sorte kanter og lugter og støver, er der formentligt svamp i, og det skal i IKKE bruge.

I risikere at hestene får kronisk astmatisk bronkitis


Han fraråede os helt at bruge det.



Så får hestene nu kun 1 time græs. Og halm for resten.


Til det sagde han..


En hest skal have sit grovfoder, og ikke halm, og det skal de fordi en hest produktserer mavesyre hele tiden.. Og dette opretholdes af hestens fordøjelse af grovfoder hø.

Hvis hesten ikke har adgang til sit grovfoder vil der være for meget mavesyre og man risikere en hest med mavesår..

Derfor er det vigtigt med hø


Han sagde hvis man kiggede på fodermængden ville den nok nogenlunde svare til det samme med græs og hø..

Men af hensyn til hestens fordøjelse, var det ikke nok..


Vi har sagt vi ønsker en dyrlæge til at tjekke vores halm.

Dertil ønsker vi hun laver en løsning på hø indtil de kommer ud, eller et nedslag i staldlejen.

Staldlejen er hun ikke med på sættes ned. og hø ville hun undersøge trods vi har skaffet hø til hende til 375 big ballen 500 meter fra stalden.


Vi købte i går to bigballer nadja og jeg, men måtte ikke havde disse stående på stedet.

I stedet har en venlig fælles bekendt ladet os have høet stående indtil det er brugt..


Senere fik vi dog en sms hvori der står at fra mandag må vi havde hø stående.

Men nu har vi åbnet den ene..


Vi har fået lov at muge ekstra her de seneste dage..

Og vi har fået lov at sortere halmen og smide det grimme på¨møddingen.. så lidt har hun givet sig...


det var dejligt...


Synes lige at i skulle opdateres



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er helt enig.
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 11:06

HVIS man virkelig synes det er helt forfærdelige forhold, så bør man flytte.

Jeg ville ikke selv have mine heste stående et sted hvor jeg ikke var tilfreds/kunne blive tilfreds.


Jeg er sikker på at udlejer har handlet i bedste mening og ud fra de oplysninger hun nu engang kender til mht. mængder af græs på tid osv...

Alle bliver klogere og lærer nye ting hver dag, og gud ske lov for det.


Mht. halmen kan man jo være uheldig og noget af ens halm er MEGET dårligt.. mere end det har været før og så må man jo handle, det lyder det også som om I har haft held med.


God vind.




GRANGAARDEN

HESTEOPSTALDNING PÅ AMAGER!

www.staldgrangaarden.dk


Nu med:

Højbjerggaards Deighton



0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det er rart
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 11:20

at vinden vender og går den rigtige vej...


Jeg vil så samtidig sige at udlejer jo ikke kan vide hvad der er det bedste før end man har undersøgt det grundigt..

Og det har udlejer også fået mulighed for..

Og lejerne har valgt at gøre det samme...



Tror at den bedste løsning ikke er at flytte men konfrontere udlejer og løse problemet..


Det mener jeg så også at vi gjorte på en rimelig fornuftig måde i går..


Og hovedsagen for mig er at min hest har det godt og fungerer..

Og ændringer kan fortages...


Så jeg er ikke på listen over flyttet hest p.t,,,

Går udfra at udlejer og lejere kan blive enige om nogle fornuftige forhold...


Det ville trods alt være den bedste løsning for hestene...


Håber vinden holder den rigtige retning for er glad for stedet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Styr på hestehold
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 12:04

Kort fortalt, jeg har stået på gården det drejer sig om, nemlig Grangården, som I nok kan se har udlejer forsøgt at forsvare sig lidt her med et indlæg...

Jeg var heller ikke tilfreds med det elendige halm, og rykkede min hest da jeg ikke kunne få lov til i det mindste at sortere det dårlige fra!

Jeg mener bare at man som udlejer skal sætte sig GRUNDIGT ind i hestehold før man overhovedet starter med at have andres heste opstaldet, så man undgår disse grimme konflikter med lejerne!

Bare eksemplet med det dårlige halm, der er blevet fodret med dårligt halm i månedsvis, og man skal ikke være professor for at regne ud at hestene ikke har godt af det, når det er mørkt, lugter og knap nok kan rykkes fra hinanden.


Mvh Helle Bank

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rystende at
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 12:17

Der findes udlejer der har så ringe viden om heste og så alligevel ikke vil lytte.


Og så tager overpris for ingen service...


Illum

.

DU mener jeg er anstrengende og en pest, alligevel tager DU dig tid til at sidde at gennemgå og kommenter mine kommentarer.


Jeg er beæret

men

Kan DU se et underligt sygt mønstre ??




2
0
Svar på denne tråd
 
 synes ikk det er fair
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 13:09

at oplyse gårdens navn...


At der er ting der ikke er i orden giver ikke ret til at oplyse gårdens navn på nettet


Det synes jeg ikke er fair..


At man siger sin mening er en helt anden sag...



Synes nu at vi efter diskutionen kom det pænt til livs...

Men ser da gerne at vi ikke selv skal købe det hø som vores heste i forvejen skal have på gårdens regning...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er da helt til grin
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 13:27
med sådanne forhold og til den pris.

En hest er dækket nogenlunde ind med grovfoder, når den får 8-10 timers græs. Så kan man give halm eller frøgræs ved siden af - for at de ikke skal blive for fede og for at stabilisere tarmfloraen med grove fibre, her mens græsset er så stærkt..En del vil blive for fede hvis de både får meget græs og meget wrap.

Dårlig halm skal kasseres, hø og wrap ligeså.Det SKAL der være råd til. Basta.

Her sætter vi en bigballe god wrap ud, hvis græsset bliver sparsomt en uge eller to (lige nu venter vi på at den ene store fold kommer op igen, efter wraphøst og anden gang gødning).Når den er spist, får de en til...og er vejret for varmt, køber vi hø til de uger.

Så ja, vi måtte købe noget ekstra wrap ind - som sikkerhed for eventuel tørke om sommeren.De spiste også bare 60 tons i løbet af vinteren, de 25 små forslugne pus ( smil).

Eva

Sorø:Opstaldning tilbydes. Ridehus, bane, mange og gode folde, tæt ved skov og sø. Vi har bygget flere bokse og der er nu 3-4 pladser ledige.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Come on!
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 14:33

Hvad er der i vejen med at nævne hvem det drejer sig om?!

Det skal da ikke være en lyssky affære at have andres heste opstaldet!

Hvis ens forretning ikke tåler at blive belyst, tjae, så skulle man måske vælge noget andet at leve af!


Mvh Helle

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-06-2007 20:54

Åhh gud og mig som troede i bare havde det SÅÅÅÅ godt og det hele nu var blevet meget bedre. Men ak nej, det hele var jo bare en facade


Nadja skriver : "Alle er rigtig trætte af det, og halvvejs på vej væk, inclusiv mig selv.."


Ejer af gården blander sig i tråden undercover,

og efterfølgende skriver dollyparton så :

"Så jeg er ikke på listen over flyttet hest p.t,,,"


Det er simpelthen for sjovt, fedte, fedte


Jeg har så også stået på stedet, og er så flyttet nu (guess why ) desuden kan jeg heller ikke se problemet i at nævne navnet på gården, hun driver jo en forretning, og annoncere med den på opstaldning tilbydes, i denne tråd bliver der så bare fortalt at der ikke er selv de mest basale ting (wrap/hø m.m) med, til denne spotpris af 2250 kr :)


Jeg håber i nyder tilværelsen, kan så fortælle min hest har gået på døgngræs i snart en måned, samt taget 50 kg på, får rent dejligt halm, samt langt over 5 kg wrap, og han er faldet meget mere ned på jorden :) og så giver jeg kun 1300 kr om måneden, hvor jeg stadig har boks med halm til fri afbenyttelse, samt kan købe wrap ad libitum for 10 kr pr dag hvis jeg lyster


0
0
Svar på denne tråd
 
 hø og hø
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 00:29

Har osse 14 dage til min skal på døgnfold, jeg er oversart med lige netop hø, det skal min hest bare have hvis der ikke er græs, på vores sted får de lidt warp x 2 dgl og godt halm, jeg betaler for fuld kost, men giver hø ved siden af lige nu og her køber jeg tre baller af gangen på foderstoffen, dyrt men super godt hø, de tre baller opbevarer jeg hjemme i min carport, og fylder så en kæmpe pose som jeg selv giver hesten hver dag.


Nu har jeg ingengang spurgt om jeg må opbevare mit hø på stedet fordi de snart skal på døgnfold, men til vinter køber jeg en mini big hø af gangen og det er jeg da helt sikker på kan opbevares derude,når bare jeg som sandt er fortæller at det ikke er deres fodring jeg er utilfreds med men at hø altså er mit bløde punkt.

Hånden på hjertet er min mening at halm er til at ski.. og @!#$.. i, fint hvis hesten spiser lidt af det men frøgræs,warp og hø af god kvalitet ja det giver sunde heste på sigt.


Måske kunne du osse opbevare et par baller hjemme nu det drejer sig om så kort tid?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar som tiltale.
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 07:21

For lige at få nogle fakta på det rene vil jeg ikke forsvare noget, MEN dog lige på tingene på det rene så folk ikke tror Grangaarden er SÅ slem.


Mie, du flyttede ikke, du blev bedt om at flytte fordi du simpelthen opførte dig uacceptabelt gang på gang, hvilket de andre lejere (selv din nyankomne veninde) var enige med mig i.

Mange var trætte af dig, og JO det går faktisk meget bedre i stalden efter du er flyttet hvilket jeg ved, Nadja også har gjort dig opmærksom på! Du var meget uheldig med din hest her på stedet, uheld, sygdom osv. men du var sørme også en torsk mange af gangene og ville ikke lytte på NOGEN af os.

fx mht. fodring af din hest som tabte dig meget! der gik 2 mdr før du fik taget dig sammen og købt fx. biotin, fedende foder osv. hvilket andre OGSÅ har bekræftet.



Helle, du er meget utaknemmelig efter min mening, din hest var syg og kunne ikke tåle miljøet i stalden (sagde dyrlægen) så vi byggede en fin løsdrift så din hest kunne stå ude døgnet rundt.

Der var halm i kasser på foldene (ikke includeret i prisen normalt, men et gratis TILBUD!) du klagede først over at de ikke blev fyldt hurtigt nok når de var tomme (til trods for at du havde stedet mest overvægtige hest).

Dernæst over at halmen var dårlig. jeg meldt ud at alternativet var at den GRATIS halm på folden blev fjernet hvilket heller ikke var godt nok.

Flytning var dit eget valg og jeg er kun glad for at din hest trives i den nye stald.


Man KAN ikke gøre alle tilfredse, beklager.


Staldlejen includerer: strøning (ingen heste mangler halm her) men ja noget af halmen har være mindre godt, dog har den alle sidste big balle vi åbnede været MEGET syg, den sorterede vi også grundigt i!


5 kg hø.

Jeg var blevet informeret om (fra brogaarden) at en hest på græs indtog 10 kg pr time, alle lærer noget og det var åbenbart skrup forkert, da jeg fandt ud af det (mine gode lejere oplyste mig om det) blev heste sat på græs 3 timer dagl promte, (hvilket efter dyrlægens udsagn skulle give dem minimum de 5 kg dagl.) græsset er knap 1 meter højt!

Der skal ikke wrappes på det sykke de går på.


Der bliver lukket ud og ind alle hverdage samt fodret 2-3 gange dagl.


hestene er ikke kommet på græs endnu da vi bare øv øv ikke fik høstet hø mens det var godt vejr, vi venter kort sagt på tørvejr.


Endvidere står jeg for det meste til rådighed hvis det fx bliver sindsygt vejr og de skal ind midt på dagen/ ud igen ved opklaring, samt andre problemer vi løser sammen hen ad vejen.


jeg er som regel positivt indstillet overfor hvis man har et problem og kan komme til mig med det.


Mht. opbevaring af hø på stedet er årsagen til det at vi er NØD til at begrænse opbevaring af generelt folks ting på stedet, skal en have lov skal alle have lov efter min mening, dog har de hvis heste der har været undervægtige som følge af sygdom eller andet ALTID fået lov at have ekstra hø stående.


Vi arbejder pt. på sagen mht. at have hø stående. MEN nu går vi jo snart på selvpas så er problemerne jo løst af sig selv.


jeg er glad for alle mine lejere i stalden, vi har det godt sammen og sådan håber jeg det fortsætter.


mhv Lykke..


PS. jeg er ikke under cover, ville bare holde en sober tone, og vil ikke debatere denne tråd yderligere.





GRANGAARDEN

HESTEOPSTALDNING PÅ AMAGER!

www.staldgrangaarden.dk


Nu med:

Højbjerggaards Deighton



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 13:20

Jeg beklager, men folk er godt klar over hvor galt det står til derovre, jeg skal bare nævne hvor jeg har stået henne, og så klarer folk selv resten. Dette må vist udelukkende være din egen skyld..


Jeg citerer :


"hvilket de andre lejere (selv din nyankomne veninde) var enige med mig i."


"Mange var trætte af dig"


"Nadja også har gjort dig opmærksom på!"


"hvilket andre OGSÅ har bekræftet."


^^


Åh jamen herregud kan du ikke stå på egne ben og tale for dig selv, istedet for hele tiden at bakke op med hvad de andre siger ?

Jeg håber da de har lært at tale selv..


Desuden burde det ikke være nødvendigt SELV at købe foder, når nu vi står på fuldpas, er alt inklusivt, og du havde jo "proff foderplan". Det er bare sjovt at mange af de heste der står/har stået hos dig, mangler et par kilo på kroppen. Selvfølgelig ikke dine egne..


Hvor har jeg lige været en torsk i min hest's sygdomsforløb ?


Det lyde ærligtalt ikke sådan på nogen af dem i denne tråd, eller dem man snakker med, at det går meget bedre efter jeg er flyttet, snarere dobbelt så slemt


Og jo jeg flyttede, efter at du havde aflyttet mig på din mobiltelefon, til ingen verdens nytte, og derefter løb fra konfrontationen.


Alle de andre ting du har lavet gider jeg ikke engang gå i detaljer med, det ved alle alligevel :)


"god vind ;)"




0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 13:27

aflytte = optaget.


Desuden er nærighed ikke lig med uvidenhed..

0
0
Svar på denne tråd
 
 halm og hø
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 13:38

Kommer fra det mørke jylland så kender ikke nogen af forfatterne i denne tråd, men at skrive i åbnede en meget syg balle halm som i så sorterede godt i ville osse få mine hår til at stritte, der er jo meget støv og svamp og bakterier der ikke kan ses med det blotte øje og en sådan balle skal smides ud især hvis hesten osse skal spise af halmen.


Jeg tror mange heste ejere gerne vil betale for at alt er iorden, feks giver jeg selv knap 2000 pr måned incl alt, på stedet forefindes ridehus osv. men det er jo andre priser ovre ved jer, de får som nævnt warp, kunne jeg betale lidt mere og få givet hø oveni - ja gjorde det med glæde.


alt foder, halm warp osv. må være udlejerens ansvar er iorden når prisen er med fuldpas, hvis min blev syg af gang på gang at få dårligt warp/halm ville jeg ikke tøve med at hænge dyrlæge regningen op på udlejeren, jeg har betalt for en vare og den regner jeg selvfølgelig med er iorden.


Jeg synes udlejer virker til at være til at snakke med idet hun skriver i denne tråd, måske var et staldmøde en ide nu i går over til selvpas, så er i sikre på hvad der forventes af hinanden, der er osse mange ting der skal vendes ved selvpas, feks. hvor meget hø halm kan den enkelte opbevare af gangen, skal foder hældes i lukkede beholdere af hensyn til rotter, hvad hvis en hest ikke bliver fodret de to gang dgl. osv. alle ting der gode at have skrevet ned når problemet så opstår ved alle hvordan reglerne er.


Jeg har selv haft en stakkels hest i et par måneder den kom fra en stald med selvpas, den var tynd og trist ejeren gad ikke fodre den 2 x dagligt, og jeg ved det foder den så fik var rigtigt dårligt,for hun sendte noget med ud til mig, det smed jeg så ud, ingen i den selvpas stald gjorde noget, andet end at snakke om hvor dårligt det var af hende ejeren, dyrlægen blev så tilkaldt da den var så syg han ikke vidste om den kunne reddes, og i 14 dage kom han dagligt for at behandle den, den overlevede og blev heldigvis solgt, men en trist oplevelse for hesten havde faktisk gået temmelig højt dressur, men da hun ikke kunne få den solgt og mistede interessen stod den bare der og blev dårligere og dårligere, uden nogen gjorde noget- skrækkeligt.

Håber i finder nogle regler som alle eller næsten alle er tilfredse med i jeres selvpasser stald.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hø og halm
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 15:43
Bare lige en lille komentar til denne lange tråd:

HALM er ikke mad og kan ikke erstatte hø. Det har der været en del indlæg om. Halm i kasser i løsdriften, hvad er det for noget? Der er jo ikke til strøelse, så hvad er det til? At spise? Nej, for halm er ikke mad.

Lene
0
0
Svar på denne tråd
 
 Debat?!
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 16:58

Jeg har lige et par rettelser til det sidste indlæg der er kommet fra udlejer på Grangården:


Udlejer påstår at alt er fryd og gammen, hvorfor flytter hele 4 lejere så fra stalden bare i næste uge...


Hvad angår kritikken af Mie kan jeg kun ryste på hovedet...


Ang. fodring kan jeg godt skrive under på at det udlejer kunne tilbyde ikke var optimalt. Jeg havde en stor DV stående på Grangården som tabte sig meget mens han stod der. Han er senere blevet solgt og har på 40 dage taget omkring 70 kg på vel at mærke uden at blive redet i den periode!

I kontrakten stod ellers at hesten ville blive fodret fagligt korrekt...


På tiltalen om at jeg skulle være utaknemlig bliver jeg lige nødt til at tilføje en lille detalje. Løsdriften blev bygget på et par dage af min kæreste, som er tømrer, vel at mærke uden han fik en krone for det!

Om hvorvidt min hest er overvægtig eller ej er da heldigvis mit eget problem! Alle heste har stadig brug for ORDENTLIGT halm.

Og den der med ikke at kunne gøre alle tilfredse, nej vorherre bevares, men man kan vel prøve at have en smule sund fornuft og fodre med/bruge ordentlige produkter!


Om hvorvidt denne tråd skal debateres yderligere er heldigvis ikke udlejers beslutning!!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Debat - !
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 20:58

Nu kan det godt være fruen på gården har valgt ikke at debaterer denne tråd yderligere. Dette skal dog ikke holde mig tilbage for at komme med et par kommentarer.


Først og fremmest. Det er da dejligt at få at vide at det kan være ligegyldigt at give halm på foldene, det gør det lidt lettere for når man bor i Dragør andrager halm en ganske betragtelig indkøbspris.


Mie: Din hest stod opstaldet med foder og halm/hø, men ikke med mugning. Da økonomien var trang fik du lov til at betale for boksen mod at være barnepige. Din hest stod tit og ofte i @!#$ til halsen fordi du havde været i byen i stedet for at komme ud og muge. Det kan godt være du synes Lykke skal have en egen mening - det har hun, og det hun skriver er at resten af stalden på det tidspunkt var af samme mening.


Helle, jeg er dybt skuffet over den måde du udlægger sagen. Din kærestes hest havde det ikke helt optimalt herude, primært fordi den ikke blev brugt da din kæreste hurtigt mistede interessen for at ride. Da I fik en halvpart på hesten tog den på i vægt og blev egentlig rigtig flot. Da den så, før den blev solgt, ikke blev redet i en periode igen tabte den sig lyn hurtigt hvad mange heste gør når de ikke bliver brugt. Din egen hest hostede fra dag et da den ikke kunne tåle at stå i stald. Min kæreste kørte uden beregning din hest til og fra dyrehospitalet i København til undersøgelse hvor de fandt ud af at den ganske simpelt ikke kunne tåle at gå indendørs. Dette dels fordi den hostede lige så meget i deres ellers ganske kliniske stald. Da vi fandt ud af dette kom vi, trods travlhed, til enighed om at bygge en løsdrift til den, mod din kærestes hjælp til dette arbejde. Denne hjælp var naturligvis dejlig, men du glemmer at nævne at jeg var sammen med ham om alt arbejdet, der desuden foregik midt i en snestorm da det jo hastede med at få den op. Færdiggørelsen af løsdriften stod jeg selv for da din kæreste var "ukampdygtig" grundet indtagelse af diverse våde varer. Materialer til løsdriften kan du spørge din kæreste hvad kostede, men det var ikke billigt. Slet ikke når den hest man bygger løsdriften til forsvinder efter et par måneder. Det kan jo så også undre at du, på trods af at du havde fået papir på at hesten ikke kunne stå inde, lod hesten stå i boks det første stykke tid efter den kom tilbage fra dyrehospitalet igen. Spisehalm på folden - dette var ikke noget der var med i staldlejen med det blev givet som noget ekstra. Jeg ved at du blev tilbudt at vi kunne tage halmen væk igen hvis du ønskede det og efter at have læst at halm tilsyneladende er ubrugeligt som stråfodder ville dette måske have været det bedste at gøre. Som nævnt er jeg dybt skuffet over at du kan lægge et så unuanceret indlæg ind her.


Nadja: Du glemmer at nævne at det var din egen beslutning at flytte dit føl op til os fra den, som jeg har fået beskrevet den, store græsmark hvor den gik før. Dette var som jeg har forstået det fordi græsmarken lå et stykke vej den anden retning af os og det ville være lettere og mindre tidskrævende for dig. Den fold hvor den går på har jo ikke ændret sig siden du flyttede ind, der er kommet halm på folden så de har noget at gumle på, en ting der ikke fra starten var der - men ellers er alt det samme. Efter ponyerne havde græsset folden ned og da vi i de seneste uger har fået rigtig rigtig meget vand hvilket gør at det græs de har græsset ned ikke vokser er folden halveret igen for at det ikke skal blive til mudder det hele. Som nævnt tidligere er markerne ikke, grundet regn regn og atter regn, blevet slået og wrappet og derfor er der i øjeblikket ikke mere hø, hvilket jo tilgengæld har resulteret i en nedsættelse af den pris du gav for at have dit føl stående her. Desuden, vedr. hø, har du jo også en hest gående i løsdrift herude. Til dette er der jo reserveret plads til at du kan have en balle hø stående i nærheden af tidligere nævnte løsdrift. Denne balle hø skal du naturligvis være velkommen til at bruge som du vil, til din store dejlige hest, til føllet og til den nye løsdrifthest, men denne mulighed har du jo ind til videre valgt ikke at bruge så jeg kan virkelig ikke se problemet med opbevaring af hø. Jeg har tit og ofte sagt at I bare skal komme til mig med problemer, også på de staldmøder jeg har været med til, men når jeg ikke høre noget må jeg jo gå ud fra at alt er fryd og gammen. Jeg forstår at du har talt med Lykke om de emner du her beskriver. Alle kender vel at en diskussion mellem to personer kan gå i hårdknude - men at du vælger at gå bag om ryggen på folk og debaterer problemer her, uden først at komme til mig forstår jeg ikke. Du skriver du leder efter en nyt sted at stå. Dette er jo ikke første gang det er sket, sidste gang var der fordi vi nævnte at vi ikke synes det var smart at din hund var heroppe 8-10 timer om dagen mens du var på arbejde samt at du skulle samle hestepærer fra dit føl op på gårdspladsen. Sidste gang truede du også med at hele stalden var ved at rejse og helt ærligt, når du har det sådan så synes jeg du skulle pakke dine heste og finde et andet sted at være hvor du må synes bedre om forholdene.


En tidligere tråd her på siden har debateret om hvad man får for opstaldningspengene forskellige steder. Tak til PernilleEP for at påpege at der er forskel på Jylland og Sjælland. De fleste fra Jylland er ved at besvime når man fortæller hvad det koster her på Sjælland og i særdeleshed på Amager. Der hvor jeg boede før, på dejlige og billige Fyn fik man halm af naboen for at presse det og fjerne det fra hans mark, hø blev indkøbt til billige penge, mødding blev fjernet af selv samme nabo - gratis - mod at han kunne bruge det som gødning på sine marker. Nå, det var dengang. Som PernilleEP nævner er København verdens 6. dyreste by. Dette gør først og fremmest at ejendomspriserne i København er vanvittige i forhold til andre steder i landet hvilket naturligvis smitter af på kvadratmeterprisen på en boks. Mht. halm og hø tror folk på Amager at det er guld de sælger og tager sig fyrsteligt betalt for det. Til information er prisen den samme om man køber på Vest- eller Sydsjælland og betaler samme beløb som halm/hø koster i fragt eller om man køber det her på Amager af den lokale rundt om hjørnet. Mødding er der ikke nogen der vil have med at gøre da Amager har Danmarks tætteste befolkning af heste. Denne skal derfor i dyre domme køres væk af autoriserede vognmænd. Alt dette gør at det samlede regnestykke for hvad det koster at drive en hestepension er meget forskelligt alt efter hvor i landet den ligger.


Det var lige mit besyv på denne debat. Jeg håber fremover at vi kan tage problemerne når de opstår og få løst dem efterhånden, i stedet for at det skal udvikle sig i en sådan grad som det tilsyneladende har. Hvis folk har et problem så kom med det og så skal vi se om vi kan finde en løsning som alle kan leve med men jeg er sikker på at alle kan forstå at når der er flere end 1 person involveret så er man nødt til at have nogen spilleregler at gå efter.



God vind til alle, udlejere og lejere


Mads

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 22:07

Jeg synes det nye svar ligner "mistænkeligt" meget "fruens" egne svar, og skrivemåde længere oppe i tråden


Jeg skriver dette til Lykke:


Jeg vil til din kommentar om at min hest har stået i @!#$ til halsen, sige at det har dine sørme også- og her tænker jeg især på Charmeur. Den dag du sagde til mig at min boks den var klam, gik jeg, og Nadja ind og kiggede i Charmeurs boks, og den var akkurat lige sådan, hvis ikke værre, til det svarede du at det blev ordnet senere på dagen- okay, men jeg må ikke ordne min senere på dagen eller hvad? Desuden er det kun sket EN gang, hvor det var total ufremkommeligt vejr, ellers har hans boks set ud akkurat ligesom de andres, det er jo heller ikke så mærkeligt når man havde EN SPÅNE til rådighed OM UGEN. Og nu er det jo ikke alle der har råd til at betale 4x60 kr EKSTRA for at få en nogenlunde ordenlig boks, når man i forvejen betaler 2250 kr om måneden for en FULDPAS, og desuden står med dyrlægeregning for 10.000 kr.


Der stod desuden i min kontrakt at boksene hver dag blev "rettet af", her er der ikke nævnt at det åbenbart ikke gælder på spåner!


Da vi stod på halm blev der ligesom ikke muget i 5-6 dage, for det MÅTTE vi ikke. Okay, what to do!?!?!?!?!


Hvis det skulle være Mads der har svaret i denne tråd, må jeg sige at der vist nok er rimelig mange ting der er gået pænt udenom dig, og jeg synes det er skuffende du kun kan se tingene fra "fruens" side, og så må jeg nok sige jeg kan undre mig over at du, Mads, ved hvordan tilstanden i min boks ser ud, den tid jeg stod der var det ikke mange ting du blandede dig i, i stalden..

Det må virkelig været gået din næse forbi, at der nu kun står tre lejere, hvor den ene er halvt flyttet, og det undrer dig slet slet ikke hvorfor ? Folk flytter ikke fra en ellers fin stald med okay faciliteter, medmindre der er noget splitterravende galt.



0
0
Svar på denne tråd
 
 nu er jeg lejer og ikke tilfreds
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 22:18

Jeg vil endnu en gang gerne debattere denne tråd

Og især efter at manden af gården ønsker at debattere denne tråd, uden selv at komme i stalden og fremlægge utilfredsheden.

hvilket jeg synes man burde have gjort


Jeg har en dv hoppe på 5 år stående i en boks på gården-


Jeg betaler 2050 for fuldpas med sommergræs året rundt

har fået en rabat på 200 kr fordi jeg har valgt at købe mit eget foder ligesom nadja har.


I min fuldpas føler morgenfodring hele ugen

Udlukning mandag - fredag

Indlukning mandag - fredag

Fodring 2 gange om dagen

Fodring 3 gange om dagen om vinteren med selvhjælp til indlukning af frokosten.

hø ca 1 kg pr 100 kg hest..

Afretning af boks og strøgning mandag - fredag


Lige nu har jeg endnu ikke betalt staldlejen da jeg ønskede at sætte mig ned og diskutere med udlejer om prisen DA:


Vi får morgenfodret og lukket ud

Og aftenfodret

Thats it


Vi skal pludselig selv købe hø/wrap

Selv lukke ind alle dage, også i løsdriften

Selv rette af og strø i boksene

Og hestene er endnu ikke kommet på sommergræs.


Hestene har gået ca 14 dage på et lille stykke græs, som var spist og noget lagt ned og mudret på vejret.


Hestene blev lukket på græs om dagen og jord/mudderfold om natten uden strøelse.

Og så skulle morgenmaden tages fra dem

Hvad skal hestene leve af ?


Jeg har spurgt til at min hest kom i boks igen, da det ingen mening giver at min hest skal stå på jordfold i 12 timer uden strøelse eller morgenfoder.


Det fik jeg lov til. Men så skulle jeg selv betale for hø..


Men det betaler jeg jo for i forvejen. det er en del af min staldleje. Så jeg går ud fra at mit høforbrug skal fratrækkes staldlejen eller hvad...?


Nu ved jeg godt der ikke er høstet. Men det er da ikkemin skyld som lejer. Det er da stadig jeres pligt som udlejere at sørge for at forholdene er i orden.

Min hest har gået uden hø i 1 mdr. for der løb fruen tør for hø. Og nægtede at købe noget


Jeg har ringet til dyrlægen og forhørt mig. Og jeg konfronterede fruen med det. Og hun har haft rig mulighed for at købe hø. Jeg har endda selv skaffet hende en balle med levering til normalpris. 400,00 kr.. det giver jeg selv.

så sent som i går. Og tilbudt hende hø til den pris samme dag som jeg konfronterede hende. Det var vel og mærket d. 22/6 som 2 uger siden..


Jeg mener ikke at man får hvad man betaler for. Og jeg er ikke tilfreds. Jeg har forholdt mig rimelig neutral, for det vigtigste for mig er at min hest ikke mangler noget. Og det gør den ikke nu for jeg køber selv det som gården ikke forsyner min hest med, selvom det er deres PLIGT


Jeg går ud fra at staldlejen er 1300 med strøelse denne mdr. Når man kigger på alle de mangler der er. Og alt der ekstra arbejde der pludselig tilhører en boks.


Jeg ved at alle bokslejere har opsagt deres boks undtagen nadja og jeg. Hvis ikke vi er opsagt i morgen når vi kommer í stalden, fordi vi siger vores mening..


Mads du må gerne skrive at jeg oprettede et indlæg vedr staldleje for selvpas. Det er ingen hemlighed.

Jeg er træt af at man ikke bare kan passe sine forpligelser, men skal spare..


I har ikke somemrferie før hestene er på græs. At de ikke er kommet rigtigt på græs kan aldrig nogensinde blive lejernes problem, kun udlejerens..

Derfor mener jeg også at i skal sørge for det mest banale som vi betaler for.


Da jeg flyttede ind, blev jeg også lovet en selvpasser stald til 1300 kr med strøelse..

Nu er det ligepludselig lavet om til 1200 uden strøelse.


Vi vil aldrig nogensinde have mulighed for at skaffe strøelse til en fornuftig pris, når vi får ca 2,5 m x 4 m ..

Nu ville jeg stå på spåner og halm. så spåneprisen kan jeg trække fra, men halmforbruget ville stadig være enormt fordi man skal gøre det på den anden måde


Wrap SKAL man pludselig også købe af jer.

Men jeg kan få medre Wrap til 100 kr billigere.. F kanon kvalitet. leveret ovenikøbet 1 gang mdr.


Synes at tingene hele tiden ænderer sig til det negative.

Så snart man konfronterer jer, så bliver tingene værre,

så hvad nytter det at snakke når der intet sker...








0
0
Svar på denne tråd
 
 tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 22:34

Havde lige lidt mere


Nu hvor hestene så er kommet på boks igen

Er de så også hevet væk fra græsset igen.


Så de går på jordfold med rester af det halm hestene før i tiden fik på foldene, men som nu også er indraget


Altså minus græs i juli mdr.


Det er da ikke normalt


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-07-2007 23:05

NU stopper festen fanme!!!

Hverken min hund eller mit føls @!#$ har noget som helst med det her at gøre!!!
Da jeg fik den køter stod "fruen" meget begejstret og sagde at jeg til hver en tid kunne efterlade ham derovre hvis jeg skulle arbejde (hvilket jeg slet ikke gjorde på daværende tidspuknt!!), på ferie eller skulle noget i en weekend osv, så vores hunde kunne hygge sog sammen i gården sammen, udover det er det kun sket 1 gang at han har været der så længe!!!
Mit føls @!#$!! -jeg fjernede altid når han havde et uheld, og accepterede fuld ud at skulle trække ham uden om, så kan ikke se hvad i bringer det på banen for!!
Og ja, det var mit eget valg at rykke mit føl, for meningen var at at der skulle komme en kammerat til ham, men efterhånden som folk har fundet ud af hvad Grangården er for et sted, blev det temmelig svært at få nogen ind..
Jeg havde jo ikke i mine vildeste drømme troet at en alm hestekyndig person kunne finde på at tage stråfoderet fra hestene. Slet ikke føl, hopper i fol osv.. Og slet ikke uden at informere lejerne om det!!!

Og ja, jeg har en hest i løsdriften, men den har jeg faktisk kun haft en md nu, så at der er fulgt en wrapplads med til den hjælper ikke når vores hestes hø er blevet sparet væk og fået mindre og mindre det sidste år!!!


OG, hvis det nu ellers skulle være Mads der skriver i denne tråd, så kan jeg fortælle dig at vi er blevet bedt om at holde dig ude at dette, du er gået glip af rigtig rigtig mange ting! Har det aldrig undret dig at jeres stald altid har tomme bokse, når alle andre i området har ventelister for flere år frem?? De fleste af vores akutte staldmøder kender du ikke til, jeg har hørt lykke lyve overfor dig flere gange omkring dette!! Åben øjnene Mads, hvor mange lejere har i haft det sidste 1½ år? 20-25? Undrer det dig ikke at folk ikke blir?? 20 par øjne ser mere end 2, sku det være alle os andre der er fulde af løgn??

Jeg har bestemt ikke valgt at debattere noget her uden at snakke med lykke først, men når hun prøver at bilde mig ind at min hest kan leve af ½ times græs, så er jeg nødt til at førhøre mig hos kenderne herinde!!

Og ja, sidste gang jeg ville flytte prøvede jeg at advare lykke om at stalden ville blive tom hvis hun ikke ændrende på tingene og hendes egen attitude, syntes bestemt ikke der var noget ondt i det, som i kan se havde jeg jo ret, alle dem som stod der på daværende tidspunkt er jo væk!!!
Der kun mig tilbage som har været der fra starten, og syntes sku det er utaknemmeligt at skrive sådan til mig!! Jeg passer sku mine ting, betaler min leje til tiden, hjælper altid når der er noget, har passet jeres baby, hund, hus osv.. Har passet stald og heste når der har været noget, da lykke skulle føde, i har været på ferie osv.. Har sku ALTID hjulpet når der har været noget, og er den eneste der har holdt ud og givet det chance på chance på chance.. Desværre ser det ikke ud til at ha kunnet betale sig!




0
0
Svar på denne tråd
 
 opsagt på nettet
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 09:17

Nadja er lige blevet opsagt på nettet uden at have modtaget en opsigelse i hånden...


Har undersøgt staldmuligheder på nettet, og selv lige fundet ud af at hendes boks og løsdrift er blevet ledig..


MEGET PROFESSIONELT

0
0
Svar på denne tråd
 
 efter...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2007 12:13

...efter en tråd som denne, hvor der i den grad hænges beskidt vasketøj ud, samt luftes generel inkompetence og gniertendenser fra udlejers side - så må kommende pensionærer da stå i kø


Må udlejer få styr på kvalitetsparametre, og lejere blive bedre til at sortere i opstadningsjunglens dårlige tilbud.




-¤-


Med venlig hilsen
Pauillacine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar til (Mads) udlejer
Forfatter: 
Dato:  07-07-2007 07:52

Hold da op, sikke en smøre fra Grangaarden. Jeg tror simpelthen bare ikke på at det er udlejers kæreste Mads der har skrevet indlægget, men blot udlejer der, endnu en gang, forsøger at sno sig uden om kendsgerningerne.

Jeg har lige et par kommentarer til sidste indlæg fra udlejer.

Vi starter lige med den evige diskussion om halmen, det eneste vi lejere var utilfredse med var at halmen var decideret dårligt, både det der røg ud på folden, samt det der kom i boksene. (Lige bortset fra boksene til udlejers egne heste, der var sjovt nok altid ren halm.)

Og nu til den smøre der er rettet direkte til mig:

At udlejer viser skuffelse over min udlægning af sagen viser ganske simpelt at sandheden er ilde hørt!

Min kærestes hest Devon Tek blev tynd af ikke at få nok foder. Siden Devon rykkede fra Grangaarden tog han ca 70 kg på i et tidsrum på omkring 40 dage, vel at mærke UDEN at blive brugt.

Min egen hest startede med at hoste efter adskillige måneder pga en svær luftvejsinfektion. Dyrlægen mente at klimaet i stalden forværrede hans tilstand, derfor løsningen om løsdrift. Derude fortsatte han dog med at hoste, pga den dårlige halm. Derfor beslutningen om at flytte. Og jeg har ikke fortrudt et sekund, jeg har nu en hest der ikke hoster mere overhovedet og som sagtens kan stå i en almindelig stald :-)

Og nu til sagen om løsdriften. Min kæreste og Mads byggede skuret sammen ja, men færdiggørelsen bestod altså af to tagplader der skulle sættes på, så det var vist ikke det store problem.

Og når udlejer nu piber sådan over hvor dyr løsdriften var osv, så husk lige på at der er plads til to heste eller to ponyer og en hest og det kostede 1400 for en sådan plads om måneden, så det er vist langfra en underskudsforretning!!


Og til din kommentar til Nadja: Jeg begriber ikke at du begynder at svine den lejer til som har brugt allermest tid på Grangaarden og som har hjulpet med alt mellem himmel og jord!!


Udlejer kommer med en længere afhandling om hvor svært og dyrt det er at være udlejer på Amager. Det skulle man nok have tænkt over inden man startede. Det er jo ikke urimelige ting lejerne har bedt om, ordentlige produkter og ordentlige forhold, det burde kunne finansieres med de priser udlejer kører med!!


Held og lykke til de sidste lejere på stedet med at finde et nyt sted at stå med deres heste!


Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 hold da op
Forfatter: 
Dato:  07-07-2007 13:37

denne tråd bekræfter da sandheden om at alle sager har 3 sider nemlig din, min og så et derimellem sandheden.


Uden at kende noget til hverken udlejer eller lejere kan jeg kun sige at det nok er til alles bedste hvis jeres veje skilles, idet der tilsyneladende er uoverstiglige bristede forventninger.


At være utilfreds med et opstaldningssted har vi nok alle prøvet men derfra så til at tage debatten på netttet er ikke en fremgangsmåde jeg personlig er tilhænger af, for hvad er det helt præcist man ønsker der skal komme ud af det ?


Kan der ikke findes et fornuftigt kompromis som både udlejer og lejer kan enes om, så er der kun en vej, FLYT


Man hverken kan eller skal gøre sig til dommer over om udlejer driver en god eller dårlig forretning, man kan kun tage udgangspunkt i sin egen kontrakt hvad angår alle andres oplevelser ja så er det de andres oplevelser og dem kan man heller ikke ændre.


Jeg håber at alle såvel udlejer som lejer tager de skridt der for hver i sær kan gøre dem glade igen, så de kan bruge deres energi på det det hele handler om, nemlig at have det godt sammen med deres heste.


Held og lykke fremover til jer alle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er allerede gjort!
Forfatter: 
Dato:  07-07-2007 14:03

lejerne er opsagt, og har fået lov at flytte 1 august og få deres depositum retur.

Hvilket de har afvist og flytter derfor til opsigelses datoen 30 august.

Så håber vi de bliver glade for at stå en andet sted.

Og vi får lejet ud til nogle som sætter pris på det vi tilbyder her, hvilket jeg er sikker på lykkes!


Bedst for alle parter!




GRANGAARDEN

HESTEOPSTALDNING PÅ AMAGER!

www.staldgrangaarden.dk


Nu med:

Højbjerggaards Deighton



0
0
Svar på denne tråd
 
 LØGN IGEN IGEN
Forfatter: 
Dato:  07-07-2007 14:40

Det er jo ikke rigtigt lykke


Vi sagde at vi tog Mads besked på nettet som en opsigelse..

Og du sagde i telefonen at du var ikke fan af man gjorte det på den måde og vi var velkommen til at blive... ordret..


Og så spurgte du hvad vi ville


OG VI SAGDE BOKSENE OP:

Og du sagde fint nok, i skal være ude d. 30 august.


Du gav os tilbuddet om at blive til den første og få depositumet tilbage.

Vi svarede igen at vi var væk indenfor en time, hvis vi fik depositumet tilbage og det resterende for denne mdr.

Men du skrev nej beklager.


Så vi bliver til d. 30 august i håb om at få noget for pengene og ikke forære dig dem..


Vi har en løsning, derfor gav vi dig muligheden for at slippe af med os, men du takkede nej tak..


Så kan det ikke være anderledes...


Men lad vær med at lyve om hvem der har sagt op.


For JEG sagde selv op...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder
Forfatter: 
Dato:  07-07-2007 20:17

godt nok kedeligt. Godt man har hestene hjemme.

Mvh Camilla


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja tænk hvad man kunne
Forfatter: 
Dato:  07-07-2007 20:22
Tage i opstaldning, med de forhold vi giver vores heste.

.

Illum



.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Utroligt...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2007 20:29

hvad man kan læse her...


At forholdene mange steder desværre er alt for ringe, og at folk scorer penge på andre - det er vist ret kendt - utroligt at en staldudlejer kan se sig selv og andre i øjnene, med at behandle hestene så ringe.


Det undrer mig i lige så høj grad, at folk hellere vil udsætte deres dyr for den slags, end at flytte dem omgående for at spare på lidt kr. Meget ærgerligt, at staldudlejer på den måde kan og vil score lidt småører ved at opføre sig dårligt - men var det mine heste var de flyttet meget omgående. Jeg ved udemærket, det er surt at styrte rundt og tjene penge på, at andre skal score dem på dårlig opførsel - det har jeg prøvet nogle gange i den forbindelse - men mine dyrs velfærd ligger mig altså mere på sinde, end at få min ret.


Og så er det nok en ret god ide, at opdatere sig ofte på markedspladsen mht, staldudlejning - det er sjældent de bedste der gang på gang figurerer med ledige pladser.






Hilsen May-Britt.



Hus, helst moderne, med min. 2 tdr. land købes i landzone i Farum, Bregnerød, Birkerød, Lynge syd eller omegn.


www.mbneumann.dk











0
0
Svar på denne tråd
 
 nemlig MBN
Forfatter: 
Dato:  07-07-2007 20:39
" og så er det nok en ret god ide, at opdatere sig ofte på markedspladsen mht, staldudlejning - det er sjældent de bedste der gang på gang figurerer med ledige pladser."

De gode steder annoncerer sjældent/aldrig er min erfaring.

Et opstaldningssted tæt på Kbh., der altid har ledige bokse, skriger langt væk af potentielle problemer.

-¤-


Med venlig hilsen
Pauillacine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja de gode
Forfatter: 
Dato:  07-07-2007 21:08

steder behøver sjældent annoncere når de har været kørende i omkring 1 år ( cirka den tid det tager for et godt rygte at spredes)


- de har ventelister


Illum vi kunne tage formuer


Mvh Camilla


0
0
Svar på denne tråd
 
 I har så ret så ret..!!
Forfatter: 
Dato:  07-07-2007 22:08

Alle de gode steder herude er totalt booket op altid!

Det mest populære sted herude reklamerer aldrig og har ikke engang en hjemmeside, og de har minimum et års ventetid 8-)

Så ryk i endelig til amager, kan garantere at der er mange der er villige til at betale prisen, hvis bare forholdene er i orden!! :-D ;-)

-Nadja
0
0
Svar på denne tråd
 
 Flytning
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 09:15

Det var nu ellers ikke min mening at blande mig i debatten, men nu gør jeg det og helst uden mudderkastning. Selvfølgelig skal man flytte, når man ikke er tilfreds med forholdene. Nu er jeg i besiddelse af en gammel hest (21 år), som desværre har fået arvæv i lungerne af skimmelsvamp, hvilket gør han helst skal være et sted uden ovennævnte. Jeg har nu været så ufattelig heldig, at jeg har fået en boks m/forhave i en splinterny stald. Nu har jeg en chance for, at min gamle kammerat får nogle flere gode år, uden alt for meget medicin. Hvorom alt er, kunne jeg nok have fået en boks i en anden stald her på Amager, men jeg er også nødt til at tænke på hvordan forholdene er. Det ville ikke nytte noget, at flytte ham til en stald, hvor der er dårlig udluftning, fugt og andet, for så er jeg ligevidt. MEN nu er min trofaste ganger og jeg MEGET glade.

Mvh



Helle Strange Olsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 10:06

også fulgt tråden, og igen ses det at opstaldningsstederne svigter, inden man flytter til stedet loves der guld og grønne skove, når man så er flyttet ind, så er det noget helt andet.

Det er jo svært at tage sin hest hjem i baghaven, eller måske en lejlighed, og det er åbentbart svært at finde en opstaldning i kbh. området og det kan opstaldningsstederne så benytte sig af i alle henseender.

At levere dårlig halm til hestene ?...gud fader bevar mig vel, hvad tænkes der lige på her, vi spiser da ikke selv dårlig muggen mad.


Hvad med at købe ordentlig halm hjem ? når man har pensionære skal man da sørge for at tingene er i orden og at sådan noget som halm eller spåner eller andet strøelse ikke er en mangelvare, og kan man ikke det må man sætte prisen ned, sørge for at der er plads så lejer selv kan købe og opbevare sin strøelse til hesten...den skal da ikke gå i lxrt til halsen.


Ned på en 1000 kr...så er der 1250.00 til at forsøde hestens liv på.


Jeg håber i har fundet et godt sted til jeres heste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyheder i dag
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 12:04

I dag har udlejer så valgt at vores heste skal på en anden fold, fordi hun har lejet stalden ud en af dagene hun ved ikke hvornår.

Dette er i ren protest for at pisse os af.


Jeg konfronterer udlejer med det og hun siger at hende der gerne vil leje stalden vil have lufningsfolde.

Der skal være 4.


Nu står der 8 heste på en lille fold med vand til kodeledene.

Ingen vand er der på folden og ingen strøelse.

Der er en stribe tørt på 2-3 meter bredt og 60 meter langt , de kan stå på.

Men hestene kan langt fra enes..


Hun siger at jeg godt kan få min på en lufningsfold. Det har jeg sagt ja til, så det satser vi på bliver gjort


Jeg har nu været inde og se reglerne for folde ved hestehold.

de er således:


Endvidere finder arbejdsgruppen, at der ved ethvert hestehold skal være adgang til fold. Folden

skal have et areal på mindst 800 m

der må maksimalt gå 4 heste på folde på 800 m

anvendes af 20 heste. Arbejdsgruppen anbefaler dog, at folde af hensyn til hestens velfærdsmæssige

forhold indrettes, så de er større end arbejdsgruppens forslag til mindstekrav.2, hvor den korteste side minimum skal være 20 m, og2 samtidig. Endelig kan en fold på 800 m2 maksimalt


Endvidere finder arbejdsgruppen, at det skal være et krav, at det er forbudt at indhegne folden

med pigtråd.

Arbejdsgruppen anbefaler desuden, at der sikres mulighed for læ på folden, og at jorden er

græsdækket eller i det mindste tør (ikke-mudret). Folden bør indhegnes på forsvarlig vis, så

hesten holdes inde i folden, ligesom det bør sikres, at risikoen for skader på hesten er minimal

ved eventuelle forsøg på at bryde ud af folden. Ved indhegning af folde, hvor der skal gå føl,

anbefaler arbejdsgruppen anvendelse af særligt synlige hegn, så føllet kan forholde sig til hegnet

som en barriere.



Dvs at folden er for lille


Vi har ikke tænkt os at godtage udlejers måde at håndtere tingene på. Og om nødvendigt vil en dyrlæge blive kontaktet for optimale forhold for hestene..


Det skal siges at nadja og jeg har en mulighed for at flytte hestene indenfor en time,

Og har igen i dag givet udlejer muligheden for at tage tilbuddet. Men hun sagde nej.


HUN SAGDE: VI VIL IKKE HAVE JER HER .. ORDRET


Vi har valgt at blive perioden ud , da udlejer ikke ønsker at godtage vores tilbud som stadig står ved.


Vi tager gerne hestene og går indenfor en time mod at få vores depositum tilbage og det resterende for denne mdr..



0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det er skrækkeligt
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 12:05

at læse sådan nogen tråde.


Tænk at ridesteder, der både reklamerer osv. vil være det bekendt. Sådan en tråd her er virkelig dårlig reklame og det er den dårlige reklame der skal frem


Mange flytter ind og ud af sådanne steder uden at slå i bordet - ergo flytter nye ind og skal hele møllen igennem...


Der burde være et forum for ris og ros til diverse opstaldningsteder, så folk har en chance for at vælge fra og til.




Med præmietøserne lille limer og lille Lichi - hvor heldig kan man være
Bitches
have more fun



1
0
Svar på denne tråd
 
 Klondyke
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 12:44

Generelt er opstaldning på Amager et rent Klondyke. Jeg har stået mange forskellige steder derude og ingen af dem kan anbefales. (Nogle steder er dog klart bedre end andre, men mudder er der overalt...)


LimeLight: Gad vide om man må diskutere dette inde på leverandører osv.?




Louise

- med George Kanin og Lukas Hest


Halvpart søges til vallak. Opstaldet i Kvistgård med alle faciliteter og dejlig natur. Skriv en Pb, hvis du vil høre nærmere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu uden at
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 15:17

skulle overdrive HELT vildt er forholdene jo sådan at folden i forvejen er indrettet til 7-8 heste hvilket der uden problemer kan være da den er ret stor.

Jeg giver ret i at der ligger vand ja, det gør der desværre de fleste andre steder i øjeblikket.


mht. at pisse mine lejere af, så er det nonsens, vi er igang med at lave hegn på den "gamle" fold, derfor er hestene flyttet rundt. Hvilket jeg også oplyste.


Jeg kan så oplyse at lovforslaget mgt. størrelse af folde osv. først træder i kraft fra 2016.

Derved ikke sagt at forholdene er urimelige, for det er de altså ikke.

Der er vandkar på folden som der altid normalt er vand i, blot har der idag åbenbart ikke været det, hvilket der er rettet op på, beklager.

Hvorvidt en dyrlæge vil godkende forholdene herude er jeg slet ikke bekymret om, der er mange steder hvor man kan snakke om at heste lider nød , men det er sgu ikke her på stedet.


Hestene enes fint derude kan jeg se ud af vinduet.

Du kan godt få din hest på en lille luftefold når disse er klar til at blive brugt, og indtil den nye lejer flytter ind. Derefter disponerer den nye lejer over disse små folde.


Lisa.

Nej vi ønsker ikke at have jer her mere, da I er sure, brokker og i det hele taget gør livet surt for andre på stedet.

I fik muligheden for at flytte 1 august og få jeres depositum retur, det har I afvist man undres.., og derfor valgt først at flytte 30 august. Hvilket er fint med mig.

Mht. at få staldlejen retur for denne måned ville det slet ikke være noget problem, for jeg så helst at I kom afsted, men det økonomiske aspekt i dette er altså ikke enig med mig.


Så er der vist en ende på det hele og alle ender med at blive glade og tilfredse.






GRANGAARDEN

HESTEOPSTALDNING PÅ AMAGER!

www.staldgrangaarden.dk


Nu med:

Højbjerggaards Deighton



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 15:21
.. Og så skulle glorien pudses
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke 2016 med folde
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 15:52

Det er stalden, der har løbepas indtil der omkring.


Dog kun gl. stalde IKKE stalde opført fra NU.


Og der er mange folde der ikke står under vand, nemlig den der er rigtig anlagt og ikke overbehestes...


Dit sted lyder ligemegt hvor meget du padler baglæns, til at være et skod sted.


Dårlig halm, og det var ellers ganske muligt at få super byghalm sidste år.

Dårlige folde og elendig stemning...




.

Illum



.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Uanset hvad
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 17:30

overholder folden stadig loven.

Der er læ, der er steder hvor der ikke er vådt (somd er iøvrigt kun ANBEFALES), der er vand, den i ihvertfald mere end de 800 m2 hvor der må gå 4 heste, folden er nok nærmere omkring 2500 m2. så ingen ko på isen der.

Foldene r både stor nok, og indrettet så ingen lider nød.


GRANGAARDEN

HESTEOPSTALDNING PÅ AMAGER!

www.staldgrangaarden.dk


Nu med:

Højbjerggaards Deighton



0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot!!!
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 18:35

Illum: Perfekt formuleret, jeg kan kun give dig ret!!!


Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 19:03


Hmm... endnu et sørgeligt forsøg på at forsvare sig, unaset hvad du siger lykke, så har folk forstået hvad der foregår og hvad du er forén...

At du lader det gå ud over vores heste viser kun endnu en gang at du er for uprofessionel og inkompetent til sådan et ansvar!!!
Desværre undrer det mig bestemt ikke, vi jo før har hørt dig true utilfredse lejere med at deres heste ikke fik foder, kom på fold osv, hvis de ikke dansede efter din pibe!!! >:-(

Og nej, vores heste lider ingen nød, men det er satme da ikke din skyld, vi bruger formuer på wrap (som vi ellers stadig betaler for hos dig) og foder, da du desværre ikke har været i stand til at lave en ordenlig foderplan, og mange at hestene har lignet skind og ben, trods der er i vores kontrakt står at du har PLIGT til at fodre dem faglit korrekt!!

Og nej, der har ikke været vand i karet idag, men det er sku ikke DIG der har fyldt dem op selvom det også er DIT arbejde!!!

Så ja, vi brokker os, og at det irritere dig passer os helt fint, er ikke helt med på hvilke andre vi skulle gøre livet surt for??!! Der er jo ikke nogen!!! Jo, Mette, og hun forstår os sku fuldt ud!!
Selv din egen halvpart syntes du er syg i roen, og ville aldrig ha budt sin egen hest de ting som du har budt os i tidens løb!

Og nej, jeg flytter ikke når jeg har 5000 kr i klemme os dig, vil sku ha hvad jeg har betalt for! Det er sølle 1000 kr du skal smide til os hver + dep. Så det burde vist ikke lave nogen økonomisk krise hos jer!! 8-)
Og tilbuddet står stadig ved magt, vi kan være væk på en time hvis vi får vores penge...

Tag dit ansvar lykke, erkend du har kvajet dig i stedet for alle de dårlige undskyldninger, det er udelukkende dig selv der blir til grin i sidste ende!!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Uanset hvad
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 20:07

kommer vi aldrig til enighed så for mit vedkommende siger vi bare det...


OVER AND OUT!




GRANGAARDEN

HESTEOPSTALDNING PÅ AMAGER!

www.staldgrangaarden.dk


Nu med:

Højbjerggaards Deighton



0
0
Svar på denne tråd
 
 Over and out!
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 20:18

Ja! Lad os alle håbe det er OVER AND OUT med hesteopstaldning på Grangården!


Helle

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja ja..
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 20:33

Meget fin hjemmeside Grangaarden har...man kan sandelig blive skrevet op, men det løb er nok kørt med det ry det har fået, det bliver aldrig aktuelt med nuværende ejer... så god ide at leje hele stalden ud.


Det er da også nødvendigt,så kan dem der lejer hele stalden da i det mindste være sikre på at deres heste får hvad de skal ha..


Jeg fatter ikke at i ikke kan få jeres penge tilbage for resten af denne måned, det er jo tydeligt at damen vil af med jer..men der er måske lavvande ??? det tyder det jo på, når der mangler hø og halm til hestene.





0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt så
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 20:35

Der er bare SÅ få steder på Amager, hvor det rent faktisk er ordentlig forhold.
-Altså hvor der også er nok foldplads.
Der er alt for mange heste på Amager, og alt for lidt plads.

Man kunne jo håbe, at Grangaarden (der jo er et af de nye steder) kunne leve op til de ting de lover.
Det er jo så åbenbart ikke tilfældet!

Hvor er det bare trist for jer, der har heste derude - penge eller ej, jeg var løbet skrigende væk med min hest under armen.
Aldrig om jeg ville tilbyde min hest de forhold, eller tilbyde mig selv sådan en udlejer


For mig handler det også om, at have det rart i stalden. Jeg gider ikke komme ud til sure miner, om jeg begriber hvordan I vil kunne holde det ud i endnu 2 mdr.



0
0
Svar på denne tråd
 
 problemet
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 21:02

..for lejer kan jo være at de en gang har betalt dyr stald leje og når de ikke kan få noget af denne måneds leje tilbage, kan det jo blive en dyr omgang...de har jo også selv måtte købe både hø og halm, efter hvad jeg kan forstå.


Men at udlejer ikke ryster op med pengene det fatter jeg så ikke, hun er jo selv træt af sine lejer og nu skal hun til lejemålets ophør finde på flere ting hun evt. kan genere lejerne med...igen, hvem går det ud over ???


Jeg havde selv flyttet min hest for længst...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nysgerrig
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 21:32

Jeg sidder her og bliver nysgerrig. Hvad betaler man egentlig for sådan en lugteboks med muggen halm, intet hø, frimærkefold og gratis mavesår?


Jeg har af og til ondt af mig selv, når jeg skal op klokken fem for at hive heste ind, fordi det regner. Men på den anden side er det søreme en skøn fornemmelse, man får i maven, når man læser sådan en tråd, og ved, at man selv styrer sit hestehold, og ikke er afhængig af andre.


Man kan citere fra den nye hestelov fra nu til juleaften, men den mest relevante paragraf er desværre den, der mangler... nemlig kravet om uddannelse til alle, der beskæftiger sig professionelt med heste. Jeg får det fysisk dårligt ved tanken om at man lovligt kan drive hestepension, når man i fuldt alvor tror, at 1/2 times græs om dagen kan erstatte hele hestens ration af hø. Så har man aldrig hørt om tørstofprocenter, for bare at begynde et sted. Jeg må sgu sige at jeg måber.


Held og lykke til de hesteejere, der skal til at finde et nyt sted. Og held og lykke til staldejeren, som forhåbentlig får lagt en professionel foderplan til egne heste, eller skynder sig at melde sig på nogle foderkurser.


Mvh


Julie








Hvad rager det dèn,
som er sikker på sit,
at resten af verden
er ude af trit.

Piet Hein











0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 21:33

Lykke, hvor er der læ på folden?

Er det træerne du snakker om her?

Lykke, hvor er der steder hvor der ikke er vådt?

Foldene ligger under vand over det hele ligeså snart det har regnet lidt.

Lykke, hvor er der 2500 m2?

Er det IALT du mener? for så vidt jeg ved er foldene da delt op i to, og jeg ved da at min hest ALTID kom ind med skrammer fra folden, trods han underkaster sig med det samme, kan det være fordi pladsen er for trang til de op imod 7-8 heste der gik på det samme stykke?

Lykke, er foldene oprettet så ingen lider nød?

Hvordan kan det så lade sig gøre, at min hest får sine bagben i lågen ud til folden, får lågen med af, og vælter i 40 cm mudder med lågen i benene, og kommer slemt til skade ?


Desuden, hvordan kan det så være, at dengang min hest blev indlagt på KVL med kolik/mistanke om tarmslyng, hvordan kan det så ske at det eneste de på KVL kunne hive ud af enden på ham, var tonsvis af ufordøjede roepiller??

Det har ikke noget at gøre med, at nærighed kommer før hestenes foder vel, og at du derfor fodrede min hest med noget nær 4 STORE skovle roepiller, og skar ned i de andre lidt dyrere ting? Og at du nogengange "glemte" nogen rimelig vigtige ting i deres foder?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Undskyld mig...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 21:50

Jeg faldt over denne formulering i et af "Grandgaardens" indlaeg:


"Da den så, før den blev solgt, ikke blev redet i en periode igen tabte den sig lyn hurtigt hvad mange heste gør når de ikke bliver brugt"


Min erfaring siger mig, at heste, der ikke bliver redet, og ellers bliver fodret KORREKT, tager meget hurtigt paa!?!


Hvor har du hentet naevnte viden fra?




My love for horses seems unremarkable to me.

It is part of my blood, my soul and my history.

0
0
Svar på denne tråd
 
 griner
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 22:42

snart min mås i laser..


Problemet er ikke at grangården mangler penge..


For var det problemet må det være fruens høje forbrug af rideudstyr som gør at hestene lider nød med hensyn til hø og halm


Ved fra fruens egen mor at hun har betalt 8000 kr for halmen som er kommet hjem fordi der manglede i vinters..


Så hvor er de penge vi har betalt til fornødenheder


Ved fra samme person at problemet ikke skal være penge.

Da hun har tilbudt at smide penge i hele tiden, således af hestene ikke skulle manglede noget.

Dertil må man jo også sige at vi betaler meget for en ringe løsning på mangler.. HØ


Det må jeg sku give hende fruens mor... FANTASTISK DU GIDER OG TAK FOR STØTTEN.



SÅ det burde ikke være et problem at smide pengene på bordet hvis du så gerne vil af med os.

Ved du har dem.


Men tror at det nager dig lidt at vi rent faktisk nu har 2 løsninger.. BEgge fede løsninger som er bedre for hestene,, så smid du bare pengene så er vi væk..



Idag til aften er der så lige en ændring mere, 2 på en dag..


Vi skal flytte vores seletøj fra sadelrummet inden d. 13/7 da de skal ligge nyt gulv.

Vores ting skal nu lægges i en boks , som en anden lejer har betalt staldleje for.


Hmmm igen... hvad med at spørge lejeren om hun synes det er okay...


Det generer mig ikke at i skal ordne gulv


MEn jeg forventer at der står en sadelknægt til at hænge min nye sadel på..

Det er jo en del af lejen, sadelknægt, trense knage og 2 hylder,.

Bliver der også det inde i boksen...


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er simpelhent for barnligt
Forfatter: 
Dato:  08-07-2007 23:42

At i fortsætter med at lufte det beskidte undertøj herinde


Diskussionen er gået for langt ud og er blevet for personlig, til at i kan mødes neutralt, i har gravet skyttegrave hver især


Jeg fatter simpelhent ikke, at i lejere tør lade jeres heste, blive hvor de er penge eller ej


Som i lejere har beskrevet hvordan hestene passes, er det under alt kritik, men jeg syntes også at i bør tage et ansvar for jeres heste og flytte dem omgående.


Måske i kunne slå jer sammen og kontakte en advokat for kontraktbrud og på denne måde få jeres penge retur.




Mvh

Charlotte, der accepterer at andre har deres egen mening.



0
1
Svar på denne tråd
 
 Enig ...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 02:11

Silotte ...


Dette er gået alt for vidt, og os der intet kender til hverken lejer eller udlejer ... vi fatter vist ikke en brik! For mig kan det kun være ord mod ord.


Kunne i ikke mødes og udrede trådende? Hvis hestene er så dårligt behandlet, så fatter jeg ganske enkelt ikke, at i absolut VIL blive en måned mere? Var det min hest, så var jeg smuttet, koste, hvad det ville! Tror i ikke, at hestene er blevet gidsler i jeres spil? Kan de være tjent med det? Hvis i kan flytte inden for en time? Så gør da det, og gør jeres heste en tjeneste. Dette minder mere om en personlig hetz!


Hilsen en uvidende jyde ...




There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´

(Leonard Cohan)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmm
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 02:49

Jeg stod på Grangården i 2 måneder næsten!

Det eneste jeg kan sige er, at jeg er glad for at min hest boltrer sig på 6 hektar græsmark(en af mange folde på stedet) lige nu og han har taget dejligt på allerede - OG han er blevet STRESSFRI :D - Han begyndte desværre at væve på Grangården


Og jeg synes det er super flot klaret af jer (Nadja og Lisa) at i har sagt jeres lejemål op...


Grangården har super flotte faciliteter, men desværre nok den forkerte ejer.


Nadja & Lisa gider i ikke sende en PB til mig omkring hvor jeres nye stald ligger? - Hvad med Ida's heste?


Mht. hø - Så var der IKKE 5 kg. hø i boksene, der var 2-3 kg. hø (jeg vejede selv efter, - op til flere gange).


Mvh. Louise AP



Man har kun succes når andre har fiasko!

"Vær dig selv, og vær din egen"

Distance ridning - En sportsgren hvor alle kan være med!

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxx
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 08:10
Vil starte med at påpege, at jeg intet kender til hverken lejere eller udlejer...

Men det er da lidt synd for Nadja,at hun starter en tråd med et enkelt simpelt spørgsmål uden at nævne navne eller noget...og så ender med at skulle flytte sin hest og helst hu hej hurtigt!

Det var da vist ikke planen med spørgsmålet...

Men at jeg så ikke forstår, at I Nadja og Dolly ikke har flyttet jeres heste for længe siden... Jeg kan sagtens forstå, at det er mange penge at have ude og måske risikere ikke at få igen men det er jeres hestes ve og vel det drejer sig om. Skynd jer dog at græsse dem ind og få dem på sommergræs. Det er ikke så dyrt.

Der er ingen tvivl om, at nyt hegn og nyt gulv, uanset hvad udlejer så siger, kun skal laves lige nu for at genere jer. Det er i mine øjne et udslag af barnlighed fra udlejers side!!

Jeg har været inde på hjemmesiden og det er jo dejlige stalde. Dog undrede det mig, at der ved ponyløsdriften (som jeg så ikke ville kalde en egentlig løsdrift men allright)står, at man selv skal medbringe foder, hvis det er nødvendigt for ponyen at få det. (Ikke ordret men samme betydning) Og på billederne ser jeg nærmest ikke et eneste græsstrå inde på folden. Så tænker jeg bare... Hvad f*nden har man så tænkt sig at de skal leve af??? Ingen græs og ingen foder...???

Jeg synes, at udlejers optræden både her på nettet og øjensynligt også irl har været rigtig rigtig kedelig!!! Som Julie T ganske rigtigt skriver, udviser de kæmpe store mangler i viden om hestehold ift at kunne være udlejere!!!

Og som Blondie skriver... ganske vist sætter heste der bliver redet korrekt muskler og muskler vejer. Meeen mine heste tager i hvert fald også på, hvis de fodres korrekt og ikke bliver redet.

Jeg håber meget, at udlejer vælger at sætte sig lidt mere ind i heste-velfærd, optimal fodring, hvad er strå-foder osv, inden man vælger at optræde som udlejer igen! Og jeg håber, at nye interesserede vil finde et andet opstaldningssted, hvis ikke forholdene på Grangården bliver bedre.

Held og lykke til de snart tidligere lejere.

Maria

Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelumme
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 10:10

Det lyder godt nok ikke godt med Grangaarden på Amager. Så ved man da hvor man IKKE skal opstalde sine heste nogensinde. Håber da at jer med hestevenner i KBH sørger for at lade snakken gå - så andre ikke kommer ind i dette net af hestemishandling...

Uden stråfoder - Uden græs - Uden ordenlig mad - Og med vandbad på folden konstant uden hensyn til hestene.

Jeg væmmes...

Jer piger som er i klemme, hvad med at sige at I får depositumet tilbage, og så "KUN" betaler for denne måned. Så har I da kun tabt de penge (Og sparer tilgengæld tid og besvær med SELV at ORDNE de forhold som UDLEJER bliver BETALT for!!! + at I sparer penge på at købe wrap til jeres heste som UDLEJER burde have SØRGET for)

Og så LØB for hulen da, løb og vær væk inden én time. Jeg kan se jeres dilemma, men tro mig I vil have dårlig samvittighed over i ikke har løbet før... Jeres heste vil TAKKE jer

Held og lykke fremover til nogle af jer

Knus Mette




Samson var den flyvende Fjordhest


*Sov sødt skat*




0
0
Svar på denne tråd
 
 Sommergræs
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 10:28

Dolly & Nadja: Hvis I skal bruge sommergræs, så I kan flytte hestene, så kender jeg dem der afgræsser ude på Fælleden. Der er altid plads til et par heste til. Skriv en pb, hvis det har interesse.




Louise

- med George Kanin og Lukas Hest


Halvpart søges til vallak. Opstaldet i Kvistgård med alle faciliteter og dejlig natur. Skriv en Pb, hvis du vil høre nærmere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for støtte
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 10:32

Udlejer at nu valgt at give mig mit depositum og 500 kr mod jeg flytter i dag.

Samt betaling for børnepasning jeg har ydet.


Nadja får depositum på boksen og halvdelen på løsdriften + 500 kr


Så vi har sagt pænt tak og kører op om et par timer og henter tingene. Går ind og afregner og går med hestene..


Vi vil gerne sige mange tak til jer alle sammen for støtten..



2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 11:00

Det er nok også den bedste løsning for alle... Så held og lykke med det nye sted!


Men må indrømme jeg sidder og smiler lidt for mig selv, når ejer forsvarer at hendes fold ikke er 800 m2 men 2500 m2, dvs ½ tønde land, det svarer til hvad en ½ hest har brug for, men ok hver sin mening om hvor stor en sommergræs fold skal være (men så la´vær med at reklamere med 5,5 hektar sommerfold på din hjemmeside) Det er da kun til at få sure kunder af!!!


Held og lykke med dit sted...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Megaglad
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 11:17

Hej I to søde tøser

Hvor er jeg dog glad på jeres vegne. Håber I nu får en rigtig god sommer med nogle megaglade heste (de kan da ikke blive andet).

Knus og kram

fra en af Hellerne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelumme
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 11:45

Hvad skal jeg sige...

Det var godt at høre.

Må lykken være med jer

Knus Mette




Samson var den flyvende Fjordhest


*Sov sødt skat*




0
0
Svar på denne tråd
 
 Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 11:47
Jeg forstår simpelthen ikke folk Godt nok er hestemennesker tit nogle brokkehoveder, men mange gange er der en grund til at man brokker sig, bla. hvis ens hest ikke får det den har brug for i dagligdagen. Jeg forstår simpelthen ikke de udlejere, som ikke servicerer deres pensionærer ordentligt, det må da være det fedeste, at få en god omtale. Gi`dog for hestene og deres ejere, hvad de betaler for, ELLER LAD VÆR`MED AT HA`PENSIONÆRER. Rytterne kommer med deres kæreste eje, og selvfølgelig bliver de bekymrede, hvis deres dyr ikke får, hvad de har behov for. Det er så dejligt, at se når hestene trives, man får så meget igen. En hest der trives er en glad hest

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heldigvis...
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 14:46

Jeg har kun skimmet tråden, al den pegen fingre gider jeg ikke. Så jeg har heller ikke taget stilling til ret og uret.


Min kommentar skal blot være. Gudskelov jeg ikke har pensionærer, jeg ville da blive edderspændt rasende hvis jeg skulle diskutere sådan med folk der kommer i mit hjem (min ejendom)


Håber at I en dag kan give hånd og tilgive hinanden.


Conni



______________




Greenguard grime/mundkurv sælges

str. full, brugt 1 time.

Se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nå så det gør du IKKE
Forfatter: 
Dato:  09-07-2007 15:38

Du er jo fuld af lyv.




.

Illum

.

Med en smed der siger det var da så lidt, når jeg siger mange tak for hjælpen !!!!





0
0
Svar på denne tråd
 
 yeahh...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2007 07:37

Hestene er så glade nu


De slog måsen i vejret og tog nogle ture da vi lukkede dem ud det nye sted i går. Vi tog grimerne af de unge men den gamle ville ski ikke fanges, han troede vi skulle afsted igen..

Fik ham dog til sidst men en spandfuld guf... og fik grimen af, og så ville han gerne snakke..


De fandt hurtigt rytmen med fodring derovre, og de unge går sammen og den gamle guider dem som han synes. Det er mange år siden han har fået lov at bestemme, så ingen tvivl om han nyder at være boss.


Glade heste der blev puttet i aftes..



Min hoppe havde dog mega ondt i bagbenene, da vi hentede hende i går på grangården-.. Simpelthen fordi de har stået i alt det kolde vand på folden. Hun kunne næsten ikke gå, og var helt stivbenet bagtil..

Så må nok desværre aflyse undervisningen i dag.

Hun fik det heldigvis lidt bedre i går aftes..


Vi synes lige Nadja og Jeg , at i skulle vide at hestene bare er SÅ GLADE:: de stråler... Og Gufler wrap i sig.

Og leger-... Det er glade heste...



Tak for støtten


0
0
Svar på denne tråd
 
 Grandgården
Forfatter: 
Dato:  10-07-2007 09:06

Det virkker på mig som om dem der ejer Grandgården er et par klovner der ikke ved hvad de laver eller bare de forkerte mennesker til at eje sådan et sted.

Godt gået tøsser, det er godt i har ben i næsen


venlig hilsen Per Jørgensen


Tro på dit hjerte og følg din sunde fornuft.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt at hestene
Forfatter: 
Dato:  10-07-2007 09:22

fik det godt.


mvh Camilla


0
0
Svar på denne tråd
 
 heste..
Forfatter: 
Dato:  10-07-2007 09:24

Godt I fik dem flyttet


Den der ler sidst har ik fattet en skid




- Heidi -


Chivas søger en til at nusse og ride ture. Kontakt via pb for nærmere info. 4990 sakskøbing

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan klare
Forfatter: 
Dato:  10-07-2007 09:43

Hele verden, bare ens heste har det godt..


( jaja alt andet har det godt inden, men alligevel.)


.

Illum

.

Med en smed der siger det var da så lidt, når jeg siger mange tak for hjælpen !!!!





0
0
Svar på denne tråd
 
 MISRØGT !!!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2007 22:35

Hej Alle.


Vi købte hesten Devon Tek af Helle og Christian da den kom fra dette "hul" ja undskyld, men mage til underernæret hest der stadig selv kunne gå, har jeg aldrig set, og ej heller vores dyrlæge ,smed og andre mennesker der kom i stalden vores dyrlæge ville have anmeldt stedet men jeg ville ikke hænge Helle og Christian ud da de har handlet i go tro, da pasning af ens dyr absolut er en tillidssag !!! Og de mennesker der dagligt kunne gå og se på dette er direkte uegnede til at omgåes DYR !!!

De har da tjent kassen på at opstalde på den modbydelige måde.

Vores dyrlæge tog billeder af hesten så syntes for at de mennesker der "driver" denne pengemaskine skulle få forholdene iorden, da dyrlægen stadig er rystet over der findes sådanne mennesker.

Blir der yderliger ubehagligheder mod Helle og Christian i denne tråd bliver SKRÆKBILLEDERNE lagt offentlig ud !!!


Er dybt skuffede over der findes sådanne mennesker der frem for dyrevelfærd tænker på deres baglomme :-(


Pernille & Daniel

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt
Forfatter: 
Dato:  13-07-2007 23:12

at i endelig fik jer taget sammen til at give jeres heste en bedre pasning.


Det er utroligt at folk vil byde deres heste sådan en behandling, jeg kan jo kun sige hvad jeg ville have gjort.



Held og lykke med det hele.




Kan se at stedet reklamere med opstaldning på MP...

HMMM...nogen int.???



Hilsner fra Margit


En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.

Livet er til låns-lev det fuldt ud!

0
0
Svar på denne tråd
 
 at male fanden på væggen.
Forfatter: 
Dato:  13-07-2007 23:22

For lige at komme med nogle facts inden det her kører helt af sporet..


Devon var tynd den dag han kom på grangården.

Hesten stod på fuldpension og vi skulle fodre hesten med det foder STEDET TILBYDER!

Dvs. havre, roepiller, byg, vitaminer og lucerne.

Det er op til folk selv at fortælle mig hvad hesten skal have af dette foder samt hvor meget, hvilket helle også gjorde, og hvilket der blev fodret efter.


At hesten var SÅ underernæret at den skulle have andet foder/opfedningsfoder eller lign.

er ikke gårdens problem.

Jeg opfordrede flere gange helle og christian til dette for at han kunne tage hurtigere og mere på, hvilket de afslog, (fx. majs, soyaskrå eller andet).

Jeg fortalte også at det var svært at fede en hest på på det som vi tilbød, så det var de udemærket klar over.

Jeg ved godt devon var tynd, men det var ikke mit ansvar at kigge under hestens dækken, ej heller holde øje med hvor meget/hvor tit hesten blev redet (som også har indflydelse på fodringen).

Dvs. hesteejer skulle selv oplyse mig om at den skulle have mere eller mindre af det ene eller det andet.


Ingen heste her mangler sul på kroppen, hvis de har gjort har det ihverfald ikke været udelukkende min skyld.

Alle har til enhver tid haft mulighed for at fortælle mig hvad deres hest skal have at spise af vores foder samt hvor meget.

At nogen ikke har forstand/gider sætte sig ind i det, kan aldrig blive min hovedpine.





















GRANGAARDEN PÅ AMAGER

WWW.STALDGRANGAARDEN.DK

ERARRE HUMANUM EST!

(DET ER MENNESKELIGT AT FEJLE!)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Forresten
Forfatter: 
Dato:  13-07-2007 23:29

nu jeg er ved tasterne...


Helle...

Du skriver at man bør sætte sig grundigt ind i hestehold...

Til det MÅ jeg jo svare I LIGE MÅDE!

Du fortalte mig selv, at dine heste slet ikke fik hø da I boede i jylland, fordi der ikke var noget...

Devon var tynd, din anden hest var tilgengæld ved at sprænge af overvægt, da den kom og kort før den flyttede.

Undren


Bør en hest ikke have hø?

Nååe nej, det havde I jo IKKE, så overlevede de nok...


Nu får jeg nok på puklen for at skriv dette, men har intet at miste så giv den GAAAS!






GRANGAARDEN PÅ AMAGER

WWW.STALDGRANGAARDEN.DK

ERARRE HUMANUM EST!

(DET ER MENNESKELIGT AT FEJLE!)




0
0
Svar på denne tråd
 
 xxx
Forfatter: 
Dato:  13-07-2007 23:59
Grangården... Sorry, men I skyder jer selv i foden med alt den træden vande!

Maria

Pragtfuld palomino 3'er pony sælges.


Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 ville os lige komme med noget :D
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 01:03

Jaah sådan er det nu en gang med Ride centre.. problemer og atter problemer fordi folk har hver sine meninger.. Men jeg vil os mene a man burde flytte hvis forholdende ikk var i orden og man ikke fik hvad man betalte for... Men jeg håber da der bliver fundet en ende på det :D Derfor skal man have hesten hjemme så bestemmer man selv :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blander mig nu
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 07:32

Uden at ville blande mig i hele debatten, har jeg da en kommentar til Daniel Riis.


Det er da hesteejerens ansvar, at hesten ikke ligner et skelet!


Jeg kan da heller ikke fraskrive mig ansvaret for min hest's foderstand, blot fordi den står opstaldet et sted med fuld forplejning.


At hesten er tynd kan jo skyldes mange ting, også sygdom. Er det så ikke ejerens ansvar at sørge for at den bliver undersøgt?


Det var sørme da sælgeren af din hest, der burde meldes til diverse instanser for misrøgt af hest!


Det er da sælgeren, der har valgt et dårligt opstaldningssted, hvor hestens behov ikke bliver opfyldt.








JANNE

1
0
Svar på denne tråd
 
 nu er det
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 07:43

ikke kun en hest deroppe som er blevet tynd.


Jeg kan nævne de første mange, mere end 1 håndfuld. ( ikke min den nye)


Selvom ejeren har et vidst ansvar, så er det ligesåmeget fodermesterens ansvar.


Ved at der på gården blev brugt en tilat lave foderplaner, men de passede ikke helt.


Og grangården fik selv fat i programmet og lavede så foderplaner, selvom man ingen erfaringer har med foder..



Jeg prøvede begge foderplaner i starten. Og begyndte så at fodre med det manglende selv derudover.


Men i bund og grund så ender det hele ud i at hestene ikke har fået nok hø/wrap.

En hest skal have grovfoder til at deutralisere mavesyre m.m

Hvis den ikke får det, så får den mavesår.



Vi har flyttet vores heste nadja og jeg.

Hestene er så glade og lever nu af libitum hø og vitaminer..


Og vi har regnet på det. Det bliver ikke dyrere, for i den sidste ende sparer man dyrlægeregningen..

Og man har en sund og frisk hest uden mangler...


Det synes jeg er vigtigt..




0
0
Svar på denne tråd
 
 dollyparton
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 07:50

Jeg har tilfulde forstået, at Grangården ikke er et godt opstaldningssted, og at I har haft en masse punkter, hvor I har været uenige og ikke synes, at I har fået det, I har betalt for.


Når det så er sagt, så er det altså stadig hesteejerens ansvar, at ens hest er sund og rask, og mht foderstand.


Hvis man kan se at ens hest bliver tyndere og tyndere, må man da for pokker give den ekstra foder selv, få den undersøgt af en dyrlæge eller flytte den fluks til et sted, hvor hesten får det foder, den har behov for.


Hvis hesten er så tynd, at købers dyrlæge mener, at det burde anmeldes, er der da kun en ansvarlig, der kan anmeldes, - og det er sælger!




JANNE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan aldrig
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 08:29

blive udlejers skyld alene at ens hest er under ernæret. Hvis min hest blev under ernæret kan det da kun møntes på mig selv, med mindre hesten står med sygdom elign. som kræver dyrlægebehandling samt sygefoder eller andet. Men der er det da også ejeren der må tage affære og handle. Ligesom når det er foderet den er gal med, eller mængden af samme, uanset om det er stråfoderet el. krybbefoderet.



Hilsen Margit


En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.

Livet er til låns-lev det fuldt ud!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Devon!!!
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 08:33

Meget kort sagt. Al denne diskuteren frem og tilbage er jeg ærlig talt træt af

Han var ikk tynd da han kom, man kunne hverken se ribben eller noget, han kom direkte fra sommer græs og foder 2 gange dagligt.


Grangården har nu ingen pensionærer i boks, hvorfor mon...?


Lykke nævn venligst bare EEN tilfreds lejer fra dit "lækre" sted!


Humlen i alt dette er, vi der er heldige at have fundet andre steder til vores heste er nu glade og vores heste ligeså!!!


Helle og Christian

0
0
Svar på denne tråd
 
 TAK...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 08:35

Janne...

For et udemærket standpunkt!


Hestene burde måske have haft mere hø, men der var nu engang 5 kg med i prisen.


Mht. at skyde sig selv i foden... så kan der skydes løs.


Stalden er fuldt besat igen...De der har skudt sig selv i foden er vist de der i første omgang har høstet roser og hygget sig med denne tråd, der er nemlig ikke mange der ønsker de to damer og deres heste´s selskab efter at have hængt grangården ud på denne måde.

Berretiget eller ej, det er stadig meget dårlig stil.


Der har været tynde heste her ja...


Beauty, som ankom som et halvt lig med 2 ben i graven, ejeren red forsat på dyret der skulle have haft fred længe før den ankom her.Kort efter flytning blev den heldigvis lagt til at sove.


Surprise, som have en vinter plaget af skader (Mie, at hesten ender i lågen mens en anden pensionær lukker ind er sgi ikke MIN skyld, nu stopper du HELE jord folden er målt hos kort og matrikkelstyrelsen til ca 1 tønde land = 5000 m2. den er delt i to store folde a 2500 m2, derudover er der yderligere 11 tønder land med nyanlagte græsfolde, som vi høster hø på før hestene kommer på græs så 13-14 heste burde vi have plads til her). kolik, forstoppelse og gud ved ikke hvad, han var tynd ja, og gentagne gange bad jeg Mie købe noget fede foder og biotin (den tabte sko hver anden dag), hvilket der først kom gang i efter 2 mdr, fordi hun ikke kunne finde ud af at tage bussen til møllen eller få nogen til at køre sig.

Igen ikke min hovedpine.


Aras, 17 år, dejlig hest, blev tynd sidste sommer ja, vi (ejeren og jeg) erfarede at han ikke kunne leve af græsset og vitaminer som mange af de andre. han tabte sig og havde som mange andre gamle heste svært ved at tage på igen... Ejer fik både mulighed for at have eget hø stående, og andre foranstaltninger som kunne gøre det optimalt for ham.


Devon, har jeg vist debatteret.


Jeg kender ikke til flere der har manglet noget her på stedet, og de der har manglet har vist haft grund til det.


mange af de villige debattører glemmer at nævne nogle af de dejlige ting der var sket på gården så for at få et opløft vil jeg gøre det:


Nyt toilet i sadelrummet, super lækkert. Og nyt gulv igang.


Ny lækker løsdrift.


Solarie.


Mulighed for at vælge helt eget foder.


Kasser på foldene til stråfoder (vi prøvede med hø ordning men ejerne valgte selv dette fra efter 2 mdr.) så derfor GRATIS halm i kasserne.


Automatisk vand på sommerfoldene.

Der anlægges ridebane ultimo august i år.


Alle sammen små ting som er lækre at have.





















GRANGAARDEN PÅ AMAGER

WWW.STALDGRANGAARDEN.DK

ERARRE HUMANUM EST!

(DET ER MENNESKELIGT AT FEJLE!)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Lykke ...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 10:21

Du tager helt fejl



Hele byen har været på den anden ende for at hjælpe os.


Alle har smidt hvad de havde i hænderne, for at skaffe os et sted at være og gøre det klar.


Vi har nu en dejlig løsdrift. GRATIS... har dog betalt depositum og der venter vin til udlejer...som er taget på ferie.


Vi har fået gratis halm..

Flere gårdejere er på tæerne til at hjælpe hvis vi spørger..


Vi har masser af wrap leveret til billig pris.

Og beder vi om noget, bliver det straks gjort..


Så der tager du meget fejl..


Måske er det at byen er ved at være godt træt af at høre om dig og dit @!#$ alle steder..

Hvorfor indrømmer du ikke bare at du har fejlet mht foder i samarbejde med ejer.. og så er den ikke længere..


Og at du har været inkompetent til at vurdere hø og halm.. Og så er det det...


Jeg kan slet ikke forstå du overhovedet gider at starte diskutionen op igen.. Nu var der faldt ro på, hvilket må være til din fordel.



Og vores heste lider nu ikke nød.. De er så mætte at de går fra deres wrap... Og de har fundet sig fint tilrette..




MEd hensyn til det positive på grangården..


Toilet.. altid rart, men man kan godt leve uden.


Ridebane... den har du ævlet om i min 1½ år. Hvor er den henne.. det var en facilitet som vi betalte for, men som aldrig dukkede op.


Automatisk vand på foldene.. Det skal der da være, enten ur eller den anden måde.. Hestene skal jo ikke mangle vand..


Gratis Halm. ja rådent...

Så kan det være ligemeget


Min veninde havde en hest som hostede i en gammel stald vi stod til leje i.

Så flyttede vi til vores egen stald, hvor han ikke hostede. Og hvor han fungerede

Så tilbød du, guld og grønne marker til hestene.. Den hoppede vi desværre på.

Hendes hest lever nu af medicin, hvilket ikke burde være nødvendigt. Ja, han er gammel, men alligevel..

Jeg ved heldigvis at han har det bedre og er flyttet til en åben bokjs med egen baghave.. Og ikke skal have medicin længere...


I lejekontrakten står også:


At du forpligter dig til at fodre hesten fagligt korrekt.


At du tager hensyn til den enkelte hest


Hvornår?


Først måtte man ikke selv give foder. Eller hø

Kun nadja fik lov til at opbevare hø fordi du mente den var tynd. Men er du fagligt uddannet som dyrlæge til at vurdere om hesten mangler hø eller ej.


Skulle man noget og spurgte om der kunne skiftes dækken, elelr andet, mod betaling, så kunne det ikke lade sig gøre , man skulle spørge de andre


HOV-- TROEDE DU TOG HENSYN TIL DEN ENKELTE HEST.


Denne tråd er løbet så¨langt ud at det er vandvittigt..


Jeg har meget ondt at de heste som led nød på grangården. Om det var udlejer eller ejers skyld ønsker jeg ikke at debatere yderligere..

Jeg håber dog at alle hestene igen har det godt og fungerer i det daglige uden men..


Voes Muler har det ihvertfaldet godt, og fungerer...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 10:44

Nej men det er sku heller ikke MIN skyld at du har udstyret din läge med skarpe kanter og färehegn!! Der hvor han stär nu er der RUNDE kanter pä lägen = ikke nogen skamferede ben.


Det er meget muligt at du siger dine folde var store nok, men de var da ikke gode nok til dine egne heste da de fik deres egen fold med grus og gräs at gä rundt pä! Det var mäske fordi dine egne ikke skulle ha trukket sko af og fä mug i de 40 cm MUDDER dine folde indeholdt hele vinteren og foräret??


Og de er da heller ikke gode nok til dine heste nu,siden dine egne har gäet pä gräs hele tiden, mens de andre mä stä og gnave i deres egen törre @!#$ ude pä vinterfoldene, fordi du ikke lige fik höstet og tjent penge i tide inden regnen kom, pü trods af at ALLE andre for längst har kört hö i staldene??


Hvad nytter det desuden at du har store dejlige gräsfolde, när de endnu ikke har väret pä gräs pr. 1 juli?? Altsä lige bortset fra dine egne altsä


Jeg vil godt lige UNDERSTREGE for 10. gang i denne träd:

Der stär i vores kontrakt at DU, Lykke Harms, har ansvaret for at fodre hestene FAGLIGT KORREKT, det anser jeg som at hestene skal fodres optimalt, og när man stär pä fuldpas er det IKKE normalt man skal fodre ved siden af!

Pludselig fär hestene ingen byg mere, pä trods af det var en meget vigtig ting i min hest's foder, det stoppede du med FORDI DET VAR FOR DYRT!!! Hvad er det for en underlig mäde at drive en pension pä?


Desuden glemmer du vidst at vi i det förste meget lange stykke tid absolut INTET foder selv mätte ha, og der var ingen steder til opbevaring, sü lad nu vär med at vär sä hellig omkring det, vi MÄTTE ikke!


Desuden sä synes jeg det er fuldständig hen i vejret, at bringe Beauty ind i träden, da Trine ikke selv kan forsvare sig omkring dette!


Jeg citerer: "ejeren red forsat på dyret der skulle have haft fred længe før den ankom her"


Längere oppe i träden holder du härdnakket fat i, at bliver hesten ikke redet, kan den ikke tage pä. Hvad mener du egentlig?

Dette er for mig set en TOTAL dobbeltmoralsk holdning, bestem dig lige engang.


Din nye läkre lösdrift svömmer i vand til vinter, sä ja, ihh hvor er den läkker !! (BLA BLA BLA)


Det kan godt väre solarium er en läkker ting, men fandeme da ikke när man bliver TVUNGET til at betale 200 kr for det uanset om man bruger det eller ej!


Din nye läkre ridebane ultimo august :D Mm, den kan sä ikke bruges för til näste sommer, da det hele svömmer i vand til vinter, sä det er jo meget godt


Hilsen Mie, som sidder i Tyskland pä ferie og forsvarer sig, derfor de underlige bogstaver ind imellem!


GOD VIND LYKKE! .. ELLER NOGET






0
0
Svar på denne tråd
 
 jesus Mie
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 13:46

Du har en del indestængt vrede hva?

Man kan næsten fornemme at du skriver så hurtigt at dine fingre ikke kan følge med


Ingen andre heste er kommet til skade i denne omtalte låge som er beregnet til hestefolde...

Det var et hændeligt UHELD, forstår du?

Personen som lukkede ind den pågældende dag var dybt rystet og anede ikke hvad søren der var sket.


Løsdriften er faktisk tør og har været det hele tiden.


Nu vil jeg ikke gå i mudderkamp med en 17 årig pige der knapt aner noget om foder selv, men Mie du har desværre selv været skyld i mange af dine problemer.

Hvad mine heste gør, hvilken fold de står på og hvordan skal du slet ikke bekymre dig om, hvis du ønsker samme privelegier som jeg skal du selv hoste op med 8 mill og købe dig en gård, for sådan er livet altså.

Vi tilbød endda du kunne babysitte tilgengæld for staldlejen fordi du ikke havde råd,hvilket du gjorde for en tid.

Synes der er blevet gjort rigeligt for dig herude den tid du var her, jeg husker tydeligt den aften du stod og mugede mens du hylede og din far var her fordi du ville tale med mig og ikke ville gøre det alene, du hylede fordi folk var lede ved dig og bagtalte dig, sagde du, jeg forklarede dig ganske simpelt at det var fordi du ikke passede din hest ordentligt, og sjældent kom fordi den var skadet.

Hvorefter jeg måtte bede de andre i stalden om lige at give dig et break og lade dig komme på rette spor igen.



Lisa. Boksene er tomme nu fordi vi ønsker det sådan et par mdr.












GRANGAARDEN PÅ AMAGER

WWW.STALDGRANGAARDEN.DK

ERARRE HUMANUM EST!

(DET ER MENNESKELIGT AT FEJLE!)




0
0
Svar på denne tråd
 
 ja right
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 14:15

Det er de sikkert..


Tror desværre ikke helt på dig...

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg fatter ikke
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 14:51

at du Lykke gider at blive ved, der er øjensynligt nogle ting du skal lave om på, på din gård mht. at tilbyde fuldpas, for det kan man ikke tilbyde hvis ikke man har kompetence til det, og de rette midler. Jeg kunne aldrig i livet tænke mig at have folk opstaldet hvis jeg havde mit eget sted, alt for meget hovedpine i min verden.


Du skriver selv:

Nu vil jeg ikke gå i mudderkamp med en 17 årig pige der knapt aner noget om foder selv.

Hvorfor gør du det så???


Det er mig en gåde at du gider, når du nærmest er fejlfri ifølge dig selv, så hvorfor gider du så stå og træde dig selv over tæerne pga "en 17årig pige"??? Jeg havde da valgt t sige: whatever.. hvis det var mig og jeg vidste at div. udtalelser intet havde på sig..




Hilsen Margit


En sand ven er en der tror på en, når man selv er holdt op.

Livet er til låns-lev det fuldt ud!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helle Bank...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 17:43
Yes, jeg melder mig frivilligt som nuværende tilfreds bokslejer



Ida Vannby


Hende med springponyen og dressurhesten!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk Yda
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 18:10

for griner... hvis du nu bliver sur over noget, hvis møddingen vælter eller græsset, som er over 1 meter højt ikke er godt nok, så kom lige og sig til inden du henretter mig offentligt... deal?






GRANGAARDEN PÅ AMAGER

WWW.STALDGRANGAARDEN.DK

ERARRE HUMANUM EST!

(DET ER MENNESKELIGT AT FEJLE!)




0
0
Svar på denne tråd
 
 ja ja...Ida
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 18:43

Hvor længe har du så stået på Grangaarden ???



0
0
Svar på denne tråd
 
 xxx
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 19:12
Nu har jeg ikke købt et sted til 8 mill... (Jeg er flyttet lidt længere sydpå,hvor man kan få det samme for det halve )

Men da jeg havde pensionær, gjorde jeg da "en ære" ud af, at den hest havde præcis lige så gode forhold, som mine egne. Selvfølgelig skulle den da ikke gå på en l*rte-fold, mens mine egne smæskede sig på en dejlig græsfold!

Selvfølgelig har ejeren af hesten da et ansvar for at holde øje med, at hesten er pæn og i trivsel. Men hvis "fodermesteren" står i kontrakten som "forpligtet til at fodre hesten fagligt korrekt", så er det da bestemt også hans/hendes ansvar. Netop fordi man sommetider får "en 17-årig pige, som knap ved noget om foder selv" ind som pensionær. Det er vel for h... bla det, som sådan en pige betaler for!!

Hvis jeg blev præsenteret for en kontrakt med bla den ordlyd, da jeg var ung og uerfaren heste-ejer,ville jeg da være glad over at kunne føle, at min hest var i gode hænder hvad angik bla fodring.

Som skrevet før,synes jeg, at I på Grangården skyder jer selv i foden ved alt jeres "træden vande" og så synes jeg, at jeres tone er enormt ubehagelig og måske endda hoverende. At hovere at et super dårligt menneskeligt træk! Og da især, når man ikke har noget at hovere over!! Jeg er godt nok glad for, at jeg aldrig har stiftet bekendtskab med jeres måde at holde hest på...egne såvel som andres!!! Det lyder sgu som om Grangården er et temmelig ubehageligt sted!

Maria

Pragtfuld palomino 3'er pony sælges.


Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

1
0
Svar på denne tråd
 
 Lena Wang (dutten)...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 19:19
Det har siden midt april...



Ida Vannby


Hende med springponyen og dressurhesten!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ida...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 19:39

3 mdr. er ikke nok til at bedømme stedet på, alt er jo rosen rødt i starten, men pludselig opdager du måske som de andre at der er en masse mangler...så hold øje med din hest.


At græsset er over en meter højt..hvad nytter det, hvis hestene ikke må komme ud på det.


At man begynder at indgræsse hestene i juli måned tyder da bestemt ikke på at der er græs nok...vores startede i begyndelsen af maj, og fra juni har de nærmest været begravet i græs, så noget er der galt.


Og så vil jeg da også sige at du skal klage hvis møddingen vælter

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måske...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 20:17

er yda bare lidt mere nede på jorden og kan rent faktisk se at stedet ikke er helt SÅ dårligt som andre mener..


Vi fik desværre ikke høstet hø da vejret var godt derfor er hestene ikke på græs her endnu, de har dog fået hvad der svarer til ca 50*60 meter dvs. knap 3 store ridebaner, med over 1 meter højt græs som de vælter sig i.

(hvor vi skulle have høstet men istedet ofrede til græsning).


Hovere hmmm nææe det er ikke meningen, men jeg er da kun glad for at problemerne er sluttet, ved at jeg blev af med tidligere omtalte lejere, Samt at stalden allerede er besat. Måske var det ikke på stedet her, at problemerne var galt...


Mht. til sommergræs er det for mit vekommende fuldstændig ligegyldigt om hestene kommer på græs 1 maj eller 1 august. mange heste i DK kommer sgu ikke engang på græs OVERHOVEDET! .

Der skal nu engang høstes hø, (jeg KAN ikke også kontrollere vejret, beklager frygtelig meget ) og så håber vi på en fed sensommer hvor hestene kan gå og gasse sig, for græs er der sgu nok af her.

Ellers overlever de nok til næste år


Husk vi er på Amager hvor mange steder slet ikke har andet end frimærker til deres heste året rundt.


bebedibooob...






GRANGAARDEN PÅ AMAGER

WWW.STALDGRANGAARDEN.DK

ERARRE HUMANUM EST!

(DET ER MENNESKELIGT AT FEJLE!)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Om jeg fatter at man
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 20:34

Kan retfærdiggøre sine egene utilstrækkeligheder med at andre har det værre


Det er da for barnligt.


Og at man IKKE fik taget sig sammen og fik slået hø i år, ja hvad skal man sige, fjolser er et godt bud.


Der har været mange dage hvor det var muligt.


Og så går det ud over folk der betaler...


.

Illum

.

Sød jeg er så gud IKKE sød

Men

.

Heldigvis heller IKKE en bitter, misundelig sladrende "grim" kone...



1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 20:37

Illum:


Grangaarden: Ved ik helt om jeg har misforstået noget eller ik fået læst det hele ordentligt, men hvis du var utilfreds med at der gik syge/tynde heste og ejeren var ligeglad, hvorfor bad du dem så ik om at flytte?


Den der ler sidst har ik fattet en skid




- Heidi -


Chivas søger en til at nusse og ride ture. Kontakt via pb for nærmere info. 4990 sakskøbing

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak skæbne
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 20:38

Du skriver.

Mht. til sommergræs er det for mit vekommende fuldstændig ligegyldigt om hestene kommer på græs 1 maj eller 1 august. mange heste i DK kommer sgu ikke engang på

Skift job, for hestehold har du da ingen begreb om.


Husk vi er på Amager hvor mange steder slet ikke har andet end frimærker til deres heste året rundt. græs.

Ja der findes mange elendige steder...men du skriver at du har jorden, hvad så med at bruge den ??? dine opstaldnings priser fejler jo ikke noget.









0
0
Svar på denne tråd
 
 xxx
Forfatter: 
Dato:  14-07-2007 22:43
Neeej Grangård... Du må laaangt ud på landet med de udtalelser!!!

Fordi naboen banker sin kone, skal min mand ikke tro, at han kan kalde mig for grimme gloser. Nærmere betegnet... Fordi nogle heste har det skidt betyder det da ikke, at de heste opstaldet hos jer også skal have det!!!

Sådanne udtalelser burde da få Ida og evt andre til at overveje om der findes andre opstaldningssteder!!!

Der er jo desværre flere, som ikke nåede at få høstet høet (jeg gjorde ) men det skal vel ikke gå ud over hestene?! I har da ikke "ofret" en græsfold til dem. I har vel bare sørget for, at de får et liv, som ligner deres naturlige mest muligt.

Ideen med at sætte heste på sommergræs 1. aug, har jeg svært ved at se! Så den "sammenligning" fatter jeg (heller) ikke.

"Ellers overlever de nok til næste år" er den til dato dummeste bemærkning, som jeg har set fra jeres side og den ville helt bestemt få mig til at flytte mine heste langt væk fra Grangården!!

Men hvad med dig Ida...? Nu du er så glad for stedet... Bifalder du disse udtalelser og lægger du trygt din hests ve og vel i Grangårdens hænder? Vel vidende at får den ikke græs i år, får den det sgu nok næste år?

Hellige Hubertus... Det er menneskeligt at fejle... Ja men mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

Maria

Pragtfuld palomino 3'er pony sælges.


Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad kan jeg sige.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 00:25
Tror ikke jeg ville have min hest opstaldet et sted hvor uvidenhed, og manglende empati hersker.

Det hedder YNDling, afledt af ynde, og ikke mit YNGlingstøj, sko, hest da YNGling refererer til YNGre personer ;-)
Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 08:01

Læs nu hvad jeg skriver , de har jo gået på græs fold siden 1 juli...(på nær da der var syndflod nogle dage.) så de mangler bestemt ikke græs da folden jo var til hø var der over 1 meter græs på den som de stadig æder af, hovederne er ihvertfald i jorden hele tiden .


Nu er jeg ikke af den mening at en hest fordi den ikke kommer 3 mdr på græs hvert år har det skidt..det er da DEJLIGT at kunne/ville sende sin hest på græs hele sommeren, men mange folk der fx rider stævner , sender altså ikke deres dyr til opfedning på en mark da det jo ville ødelægge alt.

Mange top heste kommer sgi heller ik på græs overhovedet, og de lever da endnu.

Jeg er da glad for at mange har på Hn kan tilbyde alle deres heste og pensionærer guld og grønne skove, men sådan er det bare ikke IRL, og bestemt ikke nær ved KBH.

For mig at se har nogen det med at blive TOTALT heste pylrede, ikke dermed sagt at hesten ikke skal have det godt, men slap nu liiige af og klap hesten.

jeg er også møg træt af at vi (og mange andre)ikke fik høstet i tide, men jeg tror nu krikkerne er græsk katolske om de går på den lille mark med græs eller de store ..de brokker sig ihvertfald ikke pt.


Nå, men jeg lukker af for denne gang, de sidste par indlæg har vist kun været for fornøjelsens skyld, her fortsætter livet nu alligevel, alle har det godt og er glade og tilfredse tilsynetladende ...


Auf wiedersehen ...




GRANGAARDEN PÅ AMAGER

WWW.STALDGRANGAARDEN.DK

ERARRE HUMANUM EST!

(DET ER MENNESKELIGT AT FEJLE!)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Herre du milde
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 08:31

Vi er de mange der IKKE sender vores heste til opfedning i 3 mdr.

Det har de nemlig IKKE godt fa.


Men vores heste er på fold hele dagen hele året, nogle endda på gode græsfolde som er tørre året rundt.


Ja det koster og ja det er muligt.


Det er , må jeg endnu en gang skrive, IKKE en undskyldning at mange IKKE kommer på fold og så bruge det for at gøre det samme eller det der er værre.


Mange mange top heste kommer skam på fold, men du kan nok bedst li´ideen med at de ikke gør, for så er du jo en god udlejer...


.

Illum

.

Sød jeg er så gud IKKE sød

Men

.

Heldigvis heller IKKE en bitter, misundelig sladrende "grim" kone...



0
0
Svar på denne tråd
 
 Guld og grønne skove. Hvor?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 09:16

Jeg er da glad for at mange har på Hn kan tilbyde alle deres heste og pensionærer guld og grønne skove, men sådan er det bare ikke IRL


Altså hvis guld og grønne skove er; græs om sommeren, halm der ikke er råddent, foder tilpasset hver enkelt hest, samt vand på foldene (?), ja så tror jeg at rigtig mange herinde tilbyder guld og grønne skove til deres heste/opstaldere IRL..





NYD VEJRET... Så længe du kan trække det.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu her til
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 10:11

august når du eftersigende anlægger ridebane, så kan jeg oplyse dig om at en ride bane altså ikke er 16x20, som du jo tydeligvis mener, eftersom 50x60 meter er 3 ridebaner i din verden... Men du har jo så stor viden så det ved du jo godt, ik?!


Græsfold i 3 måneder... Jøsses du betegner dig selv som kompetent, jeg betegner dig som uvidende og latterlig, sæt dig ind i tingene inden du åbner munden, det ville klæ dig!








Mendacem memorem esse oportere. *



Brugen af døde heste hos DAKA:

www.dakabio-industries...sp#arr2573


Søger du opstaldning på Amager? Læs her først: www.heste-nettet.dk/forum/5/406745/ 403953/



0
0
Svar på denne tråd
 
 Ups, Chelab :-)
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 10:16

Der er noget galt med din udregning!

Du laver 9 baner ud af 50x60, hvis de skal være 16x20.



Grangården: Du takker mig for opbakningen længere oppe. Jeg er nødt til at sige, at jeg sørme ikke bakker op om din måde at agere udlejer på.


Det eneste, jeg kommenterede, var at det i sidste ende er hesteejerens ansvar, at hesten ikke bliver så tynd, at det lægger sig op ad en anmeldelse for misrøgt.


Men en ansvarlig hesteejer ville så nok vælge et andet opstaldningssted.




JANNE

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det siger
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 10:55

Jeg også at det altid må være mit egen ansvar at min hest

ikke går og sulter så må man selv handle og ikke bebrejde andre bagefter.

Hilsen jeanett


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 11:16

Det kan du have ret i (jøsses jeg holder godt nok ferie hva'), men skidt pyt, jeg indrømmer gerne en fejl i modsætning til så mange andre ... Men hmmm 3000 kvm til hvad, 8 heste, det er, hmmm lad mig nu se jeg er jo ikke så god til at regne men rundt regnet 375 kvm pr. hest?! De lever da godt nok i sus og dus, hvem der bare var hest der!








Mendacem memorem esse oportere. *



Brugen af døde heste hos DAKA:

www.dakabio-industries...sp#arr2573


Søger du opstaldning på Amager? Læs her først: www.heste-nettet.dk/forum/5/406745/ 403953/



0
0
Svar på denne tråd
 
 pudsigt
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 16:49

at du er glad og tilfreds med stalden fyldt med lejere


det er da sjovt når nu Ida har været tilfreds og allerede har flyttet en hest op til sin berider og skal af med den anden


Har du bestukket hende?




Det er da også pudsigt at du har en fyldt stald, når den nu står tom

Og du stadig reklamerer på HN og din hjemmeside med stald udlejes, mulighed for rabat ved langtidleje af 3-6 bokse..


Det må da klart være fordi folk har fået øjnene op for dit elendige opstaldningssted..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisa for faen
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 18:48

du ER sgi for griner Men du har ret, annoncen er fluks pillet af, jeg har bare ikke fået det gjort endnu. Beklager frygtelig meget.






GRANGAARDEN PÅ AMAGER

WWW.STALDGRANGAARDEN.DK

ERARRE HUMANUM EST!

(DET ER MENNESKELIGT AT FEJLE!)




0
0
Svar på denne tråd
 
 xxx
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 21:11
14.7.2007 kl 13.46 "boxene er tomme nu fordi vi ønsker det sådan et par måneder".

Samme dato men kl 20.17 skriver man "Samt at stalden allerede er besat".

Det går stærkt derude på Amager!!!

Maria


Pragtfuld palomino 3'er pony sælges.


Hellere lugte af hest end lugte af hash. Citat Erhard Jakobsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 23:27
grangaarden og co.
Grengaarden: Nu har jeg læst hele "gaarden"/tråden puuha sikke mange personlige sager du diskes frem og selv du er på et lav plan men hjemmesiden ser froff ud . Skulle du ikke bare holde dig til den, hvis den passer?

du leg(j)er godt med trode ikke du var glad for mudderkamp?

CO/lejer : Hvor hen med alt det privat snak?? der bliver diskutert forretning og denne tråd burde holde til i produkt ris/ros...

Kan godt forstå jer og tager hatten af i kamp for hestenes ve og vel
måske har i ikke fået hele jers depositum tilbage, men hvem har det været dyrest for...
0
0
Svar på denne tråd
 
 1234556
Forfatter: 
Dato:  15-07-2007 23:36

Lena Wang jeg syns ikke man kan sige at 3 mdr ikke ar lang tid nok til at vurdere om hesten og en selv trives et sted eller ej. Hvordan kan du sidde bag din skærm og komme med sådan en konklusion?

Hvis Ida er tilfreds så skal hun have lov til det, hvis hendes hest begyndte at mangle noget eller andet, så tror jeg nok hun havde flyttet sin hest i en fart, hvis jeg kender Ida ret!



Pernille



0
0
Svar på denne tråd
 
 Pernille
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 00:28

Det er muligt at du mener 3 mdr. er nok til at bedømme om et sted er ok...der har jeg så en anden mening, så jeg har ingen problemer med at komme med sådan en konklusion.


Der findes mennesker der ikke tør åbne munden på opstaldnings stederne, og jeg læser jo også at Ida har flyttet sin ene hest, og skal af med den anden.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Lena Wang (dutten)
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 00:36
Grunden til at jeg har valgt at flytte min ene hest, er fordi at min træner skal ride 5-års DSA på den. Og den skal blive stående deroppe fremover, for det er en mulighed for mig til at ride en masse undervisning, og i fremtiden komme ud og ride stævner, så det er ikke pga stedet :-)


Ida Vannby


Hende med springponyen og dressurhesten!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Grangaarden :-(
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 09:22

Undskyld mig men syntes ærgeligt talt at du "nedgør" dig selv totalt og hvem tror du har lyst til at komme til dit sted når du angriber alt og alle offentlig ;-(


Måske os jyder bare ikke forstår jer sjællændere men en ting er sikkert ALT hvad du skriver her vender tilbage med dobbelt kraft !!!


Den måde du behandler dine lejere og deres heste siger mere om dig end alle dine ynkelige beskyldninger herinde !!!


Hold dig hellere fra heste for fodrer du ikke dine egne bedre end lejerne blir du anmeldt og mister retten til dyrehold og det er da med fuld berettigelse :-(


Man ligger som man har redt !!!


Pernille & Daniel

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu fik det
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 13:15

konsekvenser for min hest


Jeg havde dyrlæge i tirsdags fordi min hest havde ondt i bagparten og i bagbenene efter at have stået i vand til op på piberne


Tirsdag kom dyrlægen fra kvl ud og tjekkede min hest, og den havde en hovbyld..

Den fik antibiotika og finadyne granulat i et par dage...


Nu har dyrlægen igen i dag været ude hos hesten. Og dyrlægen måtte lægge lokalbedøvelse pga udskæring af grim hovbyld.


DYRLÆGEN MENER...


At årsagen til hovbyld kommer af at hovene er opløst af at have stået i vand.. Og at hesten derefter har trådt i noget på folden som har gjort den halt.


Det den muligvis har trådt i, kan være den portion murbrokker som Gårdens ejer smed på folden sidste vinter pga mudder foran lågen..

Så hesten har ikke haft en mulighed for at komme udenom...


Dyrlægen kendte iøvrigt godt til forholdene på gården og mente at det var uforsvarligt dyrehold...



SÅ HVEM BURDE BETALE REGNINGEN LYKKE???


1800 x 2 fordi du er så pisse belastende en ko, at du ikke tager hensyn til henstenes ve og vel..

0
0
Svar på denne tråd
 
 tag dig da lige sammen.
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 15:27

Nu stod hesten på den våde fold, hvor der iøvrigt var tørre områder, i hvad 3-4 dage?


Om hesten har trådt i noget på folden eller på vej til og fra ridehuset kan da være lige sandsynligt...

Murbrokkerne som vi smed i det ½ meter dybe mudder forrige vinter har slet ikke være til syne eller mærke i mudderet i år, da de blev kørt med traktoren for at komme så dybt i som muligt og skabe en fast bund, så den må du længer eud på lanet med.


Hvad hesten har fået hovbyld af kan ingen vide, heller ikke dyrlægen, han kan sige hvad den MULIGVIS kan være kommet af, men det er da langt fra en konklusion.


Det undrer mig meget at hestens hove er "opløst af vand", eftersom de heste der går i løsdrift har gået på folden de sidste mange måneder uden at fejle det mindste.

men på få dage opløser din hests hove sig simpelthen...

den må have særlige hove der ikke kan tåle vand.


Hvis du havde tvivl om at den muligvis ikke kunne tåle det kolde vand, kunne du jo have sat den ind de få dage der var tale om, det kan altså ikke gøres til mit ansvar Lisa.

Jeg ved godt du ønsker mig alt ondt og gør mig til syndebuk for alt du kan, men stig lige i graderne og kom til sande ord.


Du skriver at alt det nye sted bare er super duper lækkert, og hestene slog benene i vejret osv osv... HVOR??? på den der mini tiny bitte jord fold de står på hvad er den 15*30 meter? eller deromkring.


Wrappen til de billige penge??? NEJ Lisa, wrap fra sidste år til normal pris nemlig 375 for 300 kg fra naboen, hvor vi også fik

lidt fra.


Nej nej, nu må du sku lige skrue ned for charmen...



OBs. jeg VED godt en ridebane er 20*60 men hvis man læser hvad jeg skrev så skrev jeg KNAP 3 ridebaner i 50*60 meter...

UNDSKYLD at jeg ikke penslede det ud i nøjagtige meter mål. slemme mig..











GRANGAARDEN PÅ AMAGER

WWW.STALDGRANGAARDEN.DK

ERARRE HUMANUM EST!

(DET ER MENNESKELIGT AT FEJLE!)




0
0
Svar på denne tråd
 
 for knagen da...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:10

der er ikke noget at sige til, at jeg har valgt IKKE at ha andres heste opstaldet.


Ja jeg har tre tomme ponybokse, to heste bokse som i vinters blev lavet om til kæmpe stort sadelrum, da jeg lige så godt kunne bruge dem til det, da jeg ikke GAD ha fremmede heste ind.

I den " store " stald, er der på trods to tomme bokse og dem, underligt nok, gider jeg heller ikke leje ud.


Min løsdrift var der en som ville leje, på den måde at vedkommende byggede det hele om til tre kæmpe store udebokse, men niksen, dem gad jeg heller ikke leje ud, så nu er der lavet om til opbevaring af trailer og halm.


Og hvorfor mond man ikke gider leje sine tomme bokse ud.


Har det måske noget at gøre med pensionærer, som ikke kan passe deres dyr ordentilig, ikke kan enes med andre og altid bliver uvenner med alt og alle.

Pensionærer som låner ting fra andre og glemmer hvem ejermanden egentligt var, eller glemmer at feje efter sig, eller glemmer at lukke døren til sadelrummet så staldkattene ikke kan prutte over det hele, eller glemmer at udlejer også har brug for bare lidt privat liv, Eller glemmer at man sørmer da betaler til tiden, eller glemmer at passe sine heste med ormkur og smed.


Ja der er mange ting, som gør at vi er en del som ikke mere gider udleje vores bokse.





IMC.
0
0
Svar på denne tråd
 
 lykke for fanden...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:33

Dyrlægen bad om en en rapport om hvad hesten har lavet pt. hvor den har stået, jord ,græs...


Det skal siges at min hest ikke har været ude fra gårdens område i de dage den stod i vand op til piberne..


Dyrlægen fik derfor afvide at min hest reagerede på at stå på den fold, ved at have stiv bagpart efter allerede 2 dag på vandfolden ( løsdriften). Det så andre end jeg.. Vi flyttede hestene og da jeg hentede den hos dig, kunne den knapt gå over til det nye sted ca. 600-900 meter derfra.

Den havde betydeligt ondt..

Jeg kontaktede dyrlægen og de kom med det samme...

Sagde at det var meget fin kvalitet af hov, men at den var meget fugtig...det var i tirsdags i sidste uge dyrlægen var der.


Igen i dag har jeg haft en dyrlæge ude.. Dog en anden, men fra samme sted...

Og dyrlægen fik som sagt svaret at:


hesten stod stille lørdag, søndag, mandag, tirsdag og lige siden indtil i søndags hvor den blev skridtet 20 min..

Og mandag hvor den ligeledes skridtede 20 min og travede 5 min.. Og så har den stået stille tirsdag , altså i dag..


Hun fik også afvide at hesten havde stået på jordfold før.. Og bagefter har stået på denne løsdrift ved dig, hvor der var vand til piberne i nogle dage..

Og nej der var stort set ikke noget tørt på denne fold.


Og den er total ujævn og fyldt med @!#$-.-

det ved du udemærket godt og derfor går dine egne der helst heller ikke...


Nej jeg har ikke en særlig hest, men det er nu en ganske almindelig hest og ikke en søhest...


Det er ikke naturligt for en hest at gå i vand til piberne hver dag.

Kan så lige fortælle at en af de andre heste havde sår i kronranden pga den stod på den fold..Der var direkte blødning..


Dyrlægens svar var stadig , at det er mest sandsynligt at det er sket der.. Da den ellers har ekstremt flot horn.. Derfor kunne dyrlægen ikke lige forstå det...



Men nu har jeg jo valgt at lade min stå..Og give den det behandling den skal


Jeg er ikke som dig, der rider rundt og springer på en stokhalt hest, som netop har en hovbyld..

Samt påstået at dyrlægen har sagt at den bare skal bruges for fuld skrue..

Trods dyrlægen blev konfronteret med dette få dage efter da du endnu engang havde dyrlæge ude, fordi den fortsat var stokhalt.


Er ked af det, mest for hestenes skyld,, men det er sande ord.


Ja vi har fået leveret wrap til 375 kr for 300 kg.


Men vi har også fået leveret wrap til 300 kr for 300-400 kg.

Og der kommer endnu en portion sidst på ugen...

Så nej , charmen er hvor den hører til...



Folden er ganske udemærket lige nu til 3 heste.. De mangler bestemt ikke plads. Og den er 30x60

De næste par uger går vi i gang med at udvide Dvs, de får mere end dobbelt så meget plads.

Hvilket også stemmer overens med lovkrav


Og vores heste står ikke længere i @!#$ til knæene hverken på folden eller i løsdriften. der er konstant tørt og dejligt..

En enkelt lille pøl på et par m. i den ene ende , men det bruger de ikke alligevel, så det går nok...


Vores heste mangler ej heller strøelse, eller anden form for foder eller grovfoder.

Vi har til alle 3 heste fået lavet foderplaner med ordentligt foder.. De er ganske tilfredse...



Nej lykke.,., citat her


Vi fik desværre ikke høstet hø da vejret var godt derfor er hestene ikke på græs her endnu, de har dog fået hvad der svarer til ca 50*60 meter dvs. knap 3 store ridebaner, med over 1 meter højt græs som de vælter sig i.

(hvor vi skulle have høstet men istedet ofrede til græsning).

Det er stadig kun 1 stor ridebane + 10 meter...





Men en anden ting... Nu vi er i gang med at du tror at jeg prøver at gøre dig ondt..

NEJ DET GØR JEG IKKE...!!!


Men du gør hestene ondt. Og det er ikke fair. Det er levende dyr.

Men dem har du generaelt jo ikke en dyt forstand på..



Kaninerne som løb ud hver aften..

Ja måske fordi du gav dem regulator complete som er heste vitaminer.. De intet grønt fik..- Det lille bur var for lille


ELler du lukkede dem selv ud og hunden tog den ene..



Eller Hunden.


Som sjældent ser andet end den samme gårdsplads dag ud og dag ind.. en enkelt tur med faderen om aftenen eller to...



Hestene

Som du løb efter med en rive i hånden, når de skulle på fold..

Eller slog med en kost efter min hest, så den farede ned igennem folden med den hængende i halen...



Er du bare en totalt dyreplager eller hvad...


TAG DIG SAMMEN:::


Det er da ikke mig der skal holde charmen tilbage..


Tror nærmere det er dig...




1
0
Svar på denne tråd
 
 ja...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 16:59

Har nu hygget mig med at sidde at læse jeres kritik af hinanden Det er virkelig humor på højt plan!!!


Men må indrømme nu er det blevet for personligt, livet går videre for os alle. Og nu hvor alle er glade og tilfredse med deres nye situation (sted), SÅ KOM VIDERE...


Og om i har givet 300 eller 375 for wrap er der fuldstændigt ligegyldigt bare man er glad og tilfreds og synes man har gjort et godt køb!!!


Og det med i går op i meter x meter på jeres folde, er i tilfredse med jeres fold er det jo fint!!! (hos os snakker vi dog mere tønder land).


Husk på det skal være en glæde at være hos sin hest...


mvh. Stina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja stina
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 17:16

Det er nemmerligt rigtigt


Og for første gang i lang tid nyder jeg det i fulde drag,,,

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 18:55

"Dollyparton"


Hvor er det dejligt at høre ...


Og ikke mindst, hvor er jeg glad for du ikke misforstod mit indlæg!!!


Held og lykke fremover


hilsen Stina


0
0
Svar på denne tråd
 
 overhovedet
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 18:56

IKKE


Mange tak stina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lisa...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 19:42

Kom nu videre, du er jo seriøst syg i potten...


Ingen dyr her fejler det mindste og de har det alle godt det må din fine dyrlæge godt komme og tjekke.


GRANGAARDEN PÅ AMAGER

WWW.STALDGRANGAARDEN.DK

ERARRE HUMANUM EST!

(DET ER MENNESKELIGT AT FEJLE!)




0
0
Svar på denne tråd
 
 Grangården...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 20:13

Hvis nogen er syge i potten...tjae...så er det nok ikk Lisa...


Jeg har sjældent mødt nogen der gik så meget op i penge og egne ambitioner og var direkte ligeglad med hestens velfærd. Her hentyder jeg til episoden med springtimen på en stokhalt hest (jeg var selv tilstede...)


Udlejer kunne have haft en velfungerende stald med glade lejere, hvis man havde tænkt sig bare en smule om.

Og til sidst synes jeg det virker lidt dumt at udlejer overhovedet skrev på denne tråd. Det er jo ikke ligefrem få der har været inde og kigge på tråden. Det er nok ikke den bedste reklame.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Øh bare et spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 20:17

Hvor godt er det lige at sende heste på 1 meter højt græs?


Hilsen Helle


Hvis du ikke vil have en prop
så prøv en Irish Cob
Helles Irish Cobber
Nu med kåret hingst 2 x fløj
0
0
Svar på denne tråd
 
 sjdlkjls
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 20:24
ja og så fra jordfold med halm på.. er godt nok glad for jeg bor i jylland.. er på fuldpas for 1000 kr i md..







DET ER EN KLOG KAT DER

SPISER OST OG

ÅNDER NED I MUSEHULLET




EJER AF

CASMIR AF HAUERSLEVGÅRD

og bøllemisserne Turbo og Gangster

0
0
Svar på denne tråd
 
 debat?
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 20:29

Hvornår bryder moderatoren mon ind her...






Alting bliver så rodet når man har jord i hovedet :-D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tråden er låst
Forfatter: 
Dato:  17-07-2007 21:13
da den har bevæget sig langt fra dens oprindelige emne.
0
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider