Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 kolik af frøgræs ???
Forfatter: 
Dato:  29-03-2007 22:22

Vi har en ældre fjordhest som i forgårs fik kolik og var rigtigt dårlig og måtte have dyrlægen på besøg 2 gange som gav smertestillende og hældte olie blanding ned i mavesækken via næsen.. den stakkel hvor var den dårlig , han ville bare ligge og rulle og vi hev og sled for at få ham på benene igen ..

En forfærdelig oplevelse selv hestene listede rundt og var meget stille..

men dyrlægen sagde det var næsten helt sikkert fordi vi lige havde skiftet fra hø til frøgræs (da vi var løbet tør og kun kunne skaffe frøgræs ,, høet var ikk til at betale de ville have 25 kr pr lille balle)

Jeg er godt nok rystet over at de kan blive så syge af det . så jeg ville lige fortælle det hvis der var andre end mig der ikke havde hørt det før.. så nu må vi have skaffet hø i en fart

heldigvis har han det meget bedre og er død sulten igen ,, men desvære for ham må han kun få en smule af gangen lidt endnu

0
0
Svar på denne tråd
 
 frøgræs
Forfatter: 
Dato:  29-03-2007 23:34

Du skal sørge for at det, ikke er sprøjtet med stråforkorter.


Gode hilsner Fru Bach
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kolik...
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 01:37

Ja, halm og frøgræs er ikke egnet som eneste grovfoder til heste, så jeg ville også få fat i hø eller wrap hurtigst muligt.


Godt at han er frisk igen.





Rytter søges til frederiksborgvallak. Se præsentationen.


Alle tænker på at forandre verden, men ingen tænker på at ændre sig selv!!



0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis skiftet
Forfatter: 
Dato:  30-03-2007 07:39

har været for pludselig så ja.

de skal tilvænnes langsomt, det skal de også hvis de får hø fra et andet slet eller wrap.


det er forskelligt fra hest til hest om de reagere, men nogle gør.



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider