Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Vidundermiddel mod muk !
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 22:16

Nu har jeg de sidste 3 vintere haft en kamp uden lige med min tinker, hovskæg, muk og mudder!


Nu har jeg fundet vidundermidlet !


KLOR!

Har I heste med svære muk-problemer, så gå ned i matas og køb swimmingpoolklor, det renser og tørrer, og er bar godt! (der kommer nok bar til at lugte lidt af svømmehal i stalden :P )


Jeg havde prøvet alt med min tinker, blå bioteks, virkon S, sebacil og endda har jeg haft klippet hovskæget af hende to gange! Det nyttede ingen ting.. Nu har jeg vasket hendes ben i klor, hver dag i en uge, og nu er det næsten væk :)


Bar lige et godt råd ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tja... Mit råd
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 22:49
starter i krybben. Godt foder der dækker dem ind med alt så de har et super imunforsvar.. Så er muk ikke noget man tager stilling til..*S*

Foder kursus den 8/1. se mere på www.heste-nettet.dk/fo...95/199695/
Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 muk på kroppen??
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 23:07
jeg spørger lige i denne tråd... kan en hest have muk på kroppen, altså ikke kun på benene??
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke sikker
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 23:36

Til Jannitrs: For en del år siden arbejdede jeg i en travstald, og jeg mener faktiksk at en af følhopperne fik muk både i kodeleddene, op ad benene og under maven.





MVH STELZNER.

Mine hoppernes fortid og afstamning efterlyses

Charell, araber: www.heste-nettet.dk/fo...348/97348/

Roselina, welsh cob: www.heste-nettet.dk/fo...336/97336/


0
0
Svar på denne tråd
 
 damdedam..
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 23:48

Jannitrs: Jaah det kan de sagtens, så en gang en hest med muk på halsen og bag ørerne!


Mette: Jaah selvfølgelig, Er det ikk os noget med man ska undgå foder med for meget stivelse i, som havre ??

0
0
Svar på denne tråd
 
 billigt
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 23:49

klor er nok effektivt, men jeg ville nu nok passe lidt på med det, da det er et meget skrapt middel.

Et ligeså godt, og billigt middel er Atamon, det kan købes i supermarkederne, og er beregnet til syltning osv, det er konserverende da det er svampedræbende, og muk er jo en svampeinfektion, men det er meget hudvenligt, og eftersom det er godkendt til levnedsmidler er der ingen risici forbundet med brugen af det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Atamon...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2006 23:57
Der er nu delte meninger om brugen af atamon mod muk. Ja det er mod svamp/mug, men muk kan jo også være pga bakterier og mider. Og så kan det vist være allergifremkaldende.
0
0
Svar på denne tråd
 
 rød biotex..
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 00:02

bruger altid rød biotex, med en lille smule iobac i og bagefter en god muksalve, samt trækker frem og tilbage om koden med et rugt håndklæde ( som når man tørre sig på ryggen efter bad)


det virker hver gang.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Honning..
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 00:20
Jeg smøre mukken ind i honning,kommer gaze rundt om,og en staladbandage,lader det side i 1 times tid,og bag efter er det lige til at pille af.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Avobit Dry
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 00:47

Det virker på mine...det kan købes her:


www.smedjeriet.dk


I øvrigt en skøn Tinker du har, Veo, var lige inde for at lure på din præsentation!


Med venlig hilsen Rikke


SE HER!


Frieser DVD'er (2 stk.) + 6 flotte Frieser postkort sælges

+ mange andre ting til salg!




0
0
Svar på denne tråd
 
 tralalala
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 01:01
Rikke: Ihh mange tak :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Vidundermiddel
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 09:35
Jeg forsøgte også alt engang, købte mig fattig alverdens underlige produkter ind til jeg fandt mit vidundermiddel

Fusidin ( til ørebetændelse hos hund bl.a) 3 dage så er det hele væk.

Ridelygter sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 flot svar
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 09:39

er dette "starter i krybben. Godt foder der dækker dem ind med alt så de har et super imunforsvar.. "


Jeg fandt ud af, min hest var ekstra udsat, fordi hun manglede fedtstoffer og vitaminer. Nu skulle hun være dækket ind, på roer og rc, og jeg kan i øvrigt sige, hun stråler ligefrem, men før fik hun pavo, og jeg troede, det var godt.


Hun har ikke fået muk i år, selvom hun faktisk er ret mudret op ad benene, når hun kommer ind.


Sisdte år havde hun dermatofilose, en videreudvikling af muk. Det var sygt. Alt skulle vaskes/desinficeres hele tiden.. Og så fik hun kolik symptomer, hvilket også viser, at problemet var i maven.


Lone



Nu med hjemmeside.. Igen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 KVL blander noget
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 11:02
JEg hører jo lidt til de dovne der ikke gider hver dag at vaske og smøre (jeg gør det dog hvis nødvendigt) og jeg har derfor snakket med dyrlæge om det. De har givet mig noget der er blandet inde på kvl, en hvid bøtte med rødt låg der lugter lidt af fisk. Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvad det hedder, men det er hørsholm hestepraksis der har givet mig det.

Jeg har iøvrigt prøvet alt, og fortalte også dyrlægen om det. han var ved at flække sammen af grin da jeg snakkede om honning...



Med venstre hånd
Line og Calano


Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg fik et råd af min dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 11:40
Jeg fik et råd af min dyrlæge og det var tandpasta med flour i og så lidt madolie så den bliver "smøreklar" og det virkede fantatisk på min ismule efter jeg havde prøvet 4-5 andre mukmidler. Men mit indtryk er at det er forskellige midler som virker på forskellige slags muk.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Den ene
Forfatter: 
Dato:  09-12-2006 17:15
hest her i stalden fik muk i slutningen af græsningssæsonen fordi der var så vådt og da anbefalede dyrlægen at smøre med honning. Det skulle have en god effekt, men om det passer ved jeg ikke. Mukken forsvandt hurtigt efter at hesten kom på stald, så jeg fik ikke prøvet hans råd.




Twiggy søger nyt hjem. Absolut HMS-projekt.
Se annonce på præsentation.


Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 11:13
Min frieser plag bliver som forebyggende behandling smurt med mandelolie i koderne et par gange om ugen, altså om morgenen før hun kommer ud.
0
0
Svar på denne tråd
 
 honning og svine fedt
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 19:10

hej hej



det bedste middel mod muk jeg har er en blanding af honning og svine fedt . det virker rigtig godt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har brugt...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2006 19:19
...Zinksalve eller Silkosal-salve fra apoteket (også til røde babynumser)...dén til babynumser, jeg har taget et par i opløbet med den... dén kan da umuligt være skadelig for hestekoder

Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre
Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV






0
0
Svar på denne tråd
 
 huha..
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 10:53

Det lyder ik rart alle de kemiske midler.


Når jeg har en hest med mug, klipper jeg en stilk af min mors aloe vera plante..


Virker fantastisk godt..



DRESSURSADLER SÆLGES



KIEFFER MARZOG 17",BOM 1

HUBERTUS KOSAK 17",MEL BOM

0
0
Svar på denne tråd
 
 Muk...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 12:15

Jeg bruger den samme salve fra KVL som Line-Calano. Den virker hver eneste gang.
Har pt en hoppe i stalden med muk, og håber denne salve hjælper endnu en gang. Guskelov er jeg som regel forskånet for det. De har græsfolde året rundt, får vasket ben når de kommer ind og godt foder - det holder mange baktusser på afstand.


Juliette


For sæson 2007 tilbydes to OX-hingste til bedækning.

Se mere på : www.richelieu-arabians.dk


Dejlig OX-hingst fra 1996 sælges billigt - skriv for info & billeder


Humbaur Pegasus udlejes, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 rfx...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 21:50

Hvordan gør du det?

Der er ikk noget jeg hellere vil bruge, end noget helt naturligt, men har bar ikk støt på noget der virker endnu..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 23:19

Hvor er det bare fantastiskt, at i har så mange løsningsforslag til, hvordan man bahandler muk.


Er der også nogen som kender en, der kan behandle muk ,ved hjælp at tankens kraft?


Jeg kan slet ikke komme til bagbenene på Faito, og så hjælper alverdens vidundermidler ikke.


Selv har jeg ellers rigtig gode erfaringer med Skin healer fra Blue Horse.


Hilsen Marianne




Har du fået dine vinger

sidder de godt nok?

og kan du flyve rundt i luften

med de andre i din flok?

"Danser med Drenge" -Er der nogen i himlen



*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Muk muk muk
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 23:26

Det er helt utroligt så mange forskellige råd og skrøner, der er om behandling af muk.


Muk er IKKE det samme som mug. Det er altså ikke en svampeinfektion, og skal derfor ikke behandles med Atamon.


Muk er en hudbetændelse og kan blandt andet behandles med antibiotika. Og det kan gøres både injektion, pasta eller f.eks. en salve som indeholder antibiotika - som Fusidinsalve.


Salven fra KVL indeholder blandt andet levertran. jeg husker ikke om den indeholder antibiotika, da det er over 10år siden at jeg brugte den sidst.


Hvis der er tegn på muk er det vigtigt at holde området rent og tørt.

Det skal gernes vaskes i en desinficerende sæbe som Medivet eller en anden) og tørres godt. Evt kan der gnubbes lidt olie på området.

Hvis ikke dette har hjulpet i løbet af nogle dage skal dyrlægen kontaktes.





- Yuki


Med den lille salathest - ENDELIG i genoptræning


Med billeder på www.rigola.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mette...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 23:28

Hvilket foder bruger du, siden det ikke er nødvendigt at tage stilling til muk ?


Jeg vil meget gerne have opskriften på dette vidunderfoder




- Yuki


Med den lille salathest - ENDELIG i genoptræning


Med billeder på www.rigola.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Michael Moesby
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 23:34

Michael Moesby: Muk er en bakteriel infektion. Atamon virker ikke imod muk. Det er en gammel skrøne, der opstod fordi ordene muk og mug er blevet forvekslet. Atamon virker mod mug, ikke muk. Derudover er Atamon et kraftigt allergen, og det er direkte idiotisk at smøre på sår/muk, eftersom huden er særligt sart og følsom her. Man risikerer overfølsomhedsreaktioner. Du ville da heller ikke smøre Atamon på dig selv hvis du havde en hudinfektion, ville du? (derudover er det også en skrøne at Atamon virker mod f.eks. fodsvamp hos mennesker, det virker ikke på den svampetype som fodsvamp/neglesvamp er).
Atamon er et konserveringsmiddel mærket med e-nummer 211, det er IKKE et bakterielt sår-behandlingsmiddel.

Det er uvidenhed og uforsvarligt at prøve sig frem med Atamon.

Veo: Det er rigtig usmart at smøre klor på følsomme muk-ben, tænk hvis du selv havde eksem/sår, det ville da ikke være rart at få klor på. Der er en grund til, at mennesker der arbejder med klor bærer handsker...


Få dog pengene op af lommen og henvend jer dog til dyrlægen og få noget noget antibakterielt. Og forebyg muk ved at holde hestens koder bløde/smidige ved babyolie, vandfri creme eller salve til røde baby-haler.


Jeg væmmes over al det fiks-fakseri I udsætter jeres heste for. Klor og Atamon... Stakkels hesteben!!



Hilsen fra LISE


HUSK: Aldrig Atamon (Natriumbenzoat, E 211) til MUK på hestens ben!
Det er en udbredt misforståelse at bruge Atamon, der virker mod MUG. MUK er fremkaldt af bakterier, MUG er en svamp!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Regulator Complete...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2006 23:41
Da Mette sælger Regulator Complete, må man vel gå ud fra, at hun også selv fodrer med det. Det begyndte jeg også på for godt 3 måneder siden bl.a i håb om at et foderskifte kunne få mukken til at forsvinde. Men nej. Iøvrigt har min gamle skimmel som jeg har kendt i 13 år og som de første ti år blev fodret helt forkert aldrig haft muk (el. for den sags skyld bare en forkølelse med gult snot). Hun kan faktisk nærmest tåle at gå i mudder til knæene med klokker på 24 timer i døgnet.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mor brugte
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 00:56

Skinguard fra Hippolyt, efter hun havde vasket grundigt i padderokke-the. I løbet af en uge var et voldsomt angreb under kontrol.

Vh, Lene.










(i)AT VOVE ER AT MISTE FODFÆSTE EN KORT STUND
-IKKE AT VOVE ER AT MISTE SIG SELV (i)
0
0
Svar på denne tråd
 
 muk...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 07:26
...kan de sagtens have på kroppen også, det er jo yderst smitsomt og spreder sig, hvis man ikke er opmærksom, ligesom det rent faktisk kan flyttes med striglerne fra et område til et andet


Katrine og Ib

-At lære uden at tænke har ingen værdi -At tænke uden at lære er farligt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 salven fra KVL
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 07:29

har et aktivt stof, der hedder sulfathiazol, der er et bredspektret antibiotika præparat.

Yderligere er alm. zinksalve (zink, vaseline) i, der lave en god og tyk hinde, der er vandafvisende til et vist punkt



Katrine og Ib

-At lære uden at tænke har ingen værdi -At tænke uden at lære er farligt.
0
0
Svar på denne tråd
 
 marianne
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 10:30
den er jo svær når ikke man kan komme til. hvad når den har brems på kan du der?

Min veninde havde en treårs med infektion i hele den ene hov. det skulle smøres hver dag med alskens produkter, og det var livsfarligt. den fik bremspå og en snor om benet som vi så løftede det med (bomuld så det ikke brænder). når man løfter det fremad på den måde kan man komme til uden at stå i skudlinien. det er dog sværere hvis det er i koden problemet sidder, da det jo er her snoren ligger. men måske man alligevel kan komme til at smøre tilstrækkeligt. Der er det jo så bare endnu vigtigere at man ikke skal vaske i ti midler først og pille skorper af i en time.



Med venstre hånd
Line og Calano

Sød juniorhest sælges:

www.heste-nettet.dk/lo...st/119731/


Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd
 
 foder og muk
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 11:10

Vil lige holde 200% med Mette her. Fodret er alt afgørende. Hvis din hest er dækket ind, med det den skal have af vitaminer og mineraler, proteiner og så videre, så er dens immunforsvar i top.


Og til dem der siger.. det virkede ikke efter 3 mdr!:. NEJ det tager 12 uger før en hests stortarms flora er iorden efter et foderskift, så hvis man begynder at fodre RIGTIGT med godt kvalitetsfoder, så kan man være heldig at det har en hurtig effekt, men nogle heste tager lang tid om at ændre deres immunforsvar, alt efter hvor lang tid det har manglet det pågældende vitamin(er) ...


Og i øvrigt gælder det jo ikke kun muk, de bliver mindre modtagelige for, det er også alle de andre sygdomme der eksisterer...

Og så er der i øvrigt ikke noget hokus pokus foder på markedet, men en kombination af de rigtige ting, så begynder det at se fornuftigt ud. Og kan man ikke selv finde ud af om det er godt nok, så få en der er uddannet i foder til at at tjekke det for jer... mange vil blive overrasket over, at det de troede de gav, slet ikke er dækkene, men til gengæld hamrende dyrt.


inddækkene foder = rask og sundt udseende hest = ingen muk





Foderplaner udarbejdes specielt til din hest, med hensyntagen til specielle behov!

Stald Skyttehus - nu med massage og terapi!

0
0
Svar på denne tråd
 
 aloe vera
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 14:32

Veo- Den er fyldt med flydende gele.. Så smører jeg det bare på..


Har man ikke en plante, så kan man købe Aloe First eller Aloe Vet spray ved en AV forhandler



DRESSURSADLER SÆLGES



KIEFFER MARZOG 17",BOM 1

HUBERTUS KOSAK 17",MEL BOM

0
0
Svar på denne tråd
 
 hm...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 15:13

Hejsa.


Jeg har også frieser, men har 7-9-13 ALDRIG haft muk inde...


De står på jord fold hele dagen og er FYLDT med pløre når de kommer ind, det lader jeg sidde og det er meget sjældent at han får børstet ben, somregel kun når han bliver redet... ca hver 2-3 uge...

Derudover står han i en tør boks, IKKE på madras...


Jeg har ikke haft en hest med muk i de 10 år jeg har haft hest...


Tror nu også på den med foderet,men et rent staldmiljø, at undgå overdreven pleje, har også en del at sige...

Samtidig er der tegn på at Muk kan være arveligt... Har i hvertfald en veninde som har problemer med alle heste der er i den samme familie... Men om det er rigtigt eller det er de andre ting der spiller ind vil jeg ikke stille mig som dommer for...


Mvh. Tanja

0
0
Svar på denne tråd
 
 askhkahkasdj
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 20:34

Desværre siger min erfaring mig (arbejder på et tinker stutteri) at muk på tinkere IKKE skyldes muk men skab. der er bare alt for få tinkerejere som vil indrømme dette.


Skab kan man ikke fodre sig fra og ikke kurere selv uden dyrlægens instrukser.

Skab har intet med immunforsvaret at gøre men skyldes en berøringsoverført mide.


Ligesom lus på mennesker - uanset hvor sundt man spiser får man stadig lus hvis man omgåes mennesker med lus og dagligt at i hovedberøring med hinanden.


Prøv at se jeres ansvar i øjnene og få taget en skabprøve hos dyrlægen. Så kan det være vi engang kan få den vidunderlige race til at fremstå endnu mere vidunderlig når den kan findes uden skab.


Min egen har ikke skab, men samtlige på det stutteri jeg arbejder har det i hårdere eller mildere grad.


Jeg tror kun det er dyrlægen som kan have løsningen på problemet - og skal man af med det er det nødvendigt at sige farvel til hovskæg, man og måske dele af halen.


Hilsen Anna


Anna og Flicka - Et broget makkerpar !


Selv uden rytter vil en hest

altid være en hest.

Men en rytter uden en hest

vil altid kun være et menneske.


Stanislaw Jerzy Lec



0
0
Svar på denne tråd
 
 möuff...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 21:11

Lise: Nu er det sårn at jeg har haft dyrlæge til min hest 4 gange, pga. muk !! Så sig ikk at jeg ikk bruger penge på min hest! Ville altid bruge alle de penge, det kræver, at min hest har det godt!


Bruger du osse hansker når du er i svømmehalen?? Det er jo ikke ren klor jeg vasker med! Fik selv ideen fra en hestesvømmehal, min hest en overgang kom i, hvor hendes muk forsvant pga. klorvandet!


rfx: Tak det må jeg lige se om jeg kan finde.. For har ingen plante..Hehe :D


Anna: Jeg har haft dyrlæge ude, og min hest har ikke skab! :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lise...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 21:12
Lige en ting til, dyrlægen har godkendt, at jeg bruger klor !!
0
0
Svar på denne tråd
 
 hov... jeg
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 21:27

var ikke lige opmærksom på tråden men her er jeg tilbage.. For mig at se handler det ikke om et bestemt foder men om viden om at hesten er dækket ind.. Så kan du for min skyld fodre med salvamin grøn, travo E, RC eller et andet produkt der dækker hestene ind ordentligt. + at få det regnet ud i en plan.


Jeg tror ikke på mirakel kure eller på at alle heste kan leve et liv uden muk. Men jeg så konsekvensen i sommer med min egen hoppe. Hun gik i 3 md. (var til hingst) på et andet tilskudsprodukt end det hun plejer at få og da hun kom hjem havde hun muk i alle 4 ben. Det til trods for at det jo har været en tør sommer. efter 2 md. hjemme på andet fodr var det væk. Og jeg har kun vasket ben på hende og intet andet.


Så ja jeg tror på at hesten bedre kan stå i mod div. infektioner hvis man fodre ordentligt.




Foder kursus den 8/1. se mere på www.heste-nettet.dk/fo...95/199695/
Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder..
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 23:06

Mht muk er jeg overbevist om, at man ikke kan fodre sig ud af det.


I vores stald bliver der fodret med mange forskellige typer foder.

Lige fra havre/vitaminer, fuldfoder, roepiller/vitamin osv.


Og det er intet møster i hvilke der har eller ikke har muk.


Jeg troede at min ville slippe. Men hun har fået en lille smule. Ikke større en få knappenålshoveder, men det er der (og er nu i behandling med desinficerende sæbe/Fusidin).


Hun bliver fodret på roepiller og grøn Salvamin. Og så en bjerg hø.




- Yuki


Med den lille salathest - ENDELIG i genoptræning


Med billeder på www.rigola.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 23:28
Er også blevet fodret (teoretisk) korrekt i flere år, først med Travo-E, så med Salvimin Grøn og nu med RC. Og hun døjer som sagt med muk. Hvor den gamle aldrig har haft det, selvom hun slet ikke blev dækket ind på det foder hun fik gennem ti år ( halm (ofte hvede), ½valset havre/fuldfoder (dvs burde ikke blandes med havre slet ikke med de små mængder de får derovre) og en smule wrap (nok 2kg). Og om sommeren på døgngræs er der meget få af dem, der får vitamin/mineraltilskud. Og alligevel er der faktisk ingen af dem, der har muk. Nu er det så også først de sidste par år, der har været foldmulighed om vinteren, men før var der godt mudret i slutningen af døgnfoldssæsonen.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Alice...
Forfatter: 
Dato:  12-12-2006 23:40

Inden du himler op,bur du måske vide at 3 måneder er lig med 12 uger..

Og nej man kan ikke altid fodre sig ud af alt ting.


Der er skisme også mennesker der lever sundt,som falder om med både blodpropper og hjerneblødninger.

Så de ting følges ikke altid ad.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider