Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 at køre med mor og føl
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 12:30

I morgen skal jeg hente min hoppe på 130cm og hendes føl i Thy en laaang tur til Middelfart. Jeg har 3 muligheder for kørsel


1) at køre med trailer Uden forbomme så begge må stå løse, så kan jeg lukke øverste bagklap.


2) at køre med forbomme så hoppen kan bindes og føllet være løs, der er så ikke mulighed for at slå øverste bagklap ned.


3) køre med skillevæg så er der både forbom og mulighed for at lukke bagklap hvad gør i ???


rigtige ponymødre har intet andet liv

klub for manipulerende, talentløse ponymødre, der tvinger deres uskyldige børn til at opfylde deres egne ambitioner

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kørsel
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 12:42
Vi plejer altid at køre med forbom og uden skillerum. Vi har lige været en tur i Hadsund på den måde, det tog "kun" 5 timer hver vej, men så var føllet ikke med hjem.
0
0
Svar på denne tråd
 
 skillevæg!
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 12:44

Vil helt klart vælge skillevæggen!

Så har hoppen noget at læne sig op ad, hvis hun skulle miste balancen.

Vi plejer at binde hoppen rimeligt løst - så hun med mulen kan nå føllet og trøste lidt

Føllet plejer at være løst, men med halmballer foran og bagved, så det er "låst" fast - selvfølgelig skal det kunne bevæge sig lidt, men halmballerne støtter godt, og de forreste gør at føllet ikke kan gå ind til mor - er lidt nervøs for hvis hun skulle miste balancen og ved et uheld ramme føllet


Gætter på dit føl er ved at være et halvt år eller lign? Så er det faktisk ved at nå en alder, hvor vi ville binde det, rimeligt løst, men stadigt så det bliver stående på den rigtige måde (nogle få føl ligger sig ned, så snoren skal selvfølgelig være lang nok til det)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Miste balancen
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 12:51
Jeg undrer mig altid over at folk skriver at hoppen kan læne sig op af skillerummet hvis den mister balancen. For det første så mister den ikke balancen hvis man kører pænt, og selvom den gør så vil den ikke læne sig op af skillerummet. Hvis den mister balancen vil den prøve at skille benene ad så den kan genfinde den.
0
0
Svar på denne tråd
 
 den dyre løsning
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 12:58
Nu har jeg stresset over turen hele dagen...så nu har jeg bestilt en proffesionel. Så regner jeg med han ved hvad han laver

rigtige ponymødre har intet andet liv

klub for manipulerende, talentløse ponymødre, der tvinger deres uskyldige børn til at opfylde deres egne ambitioner

0
0
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 13:12

Har bare erfaret efter kørsel med og uden skillerum at vores heste står betydeligt mere stille med skillerummet i, samtidigt virker de bedre tilpas efter turen - ikke svedte, roligere, ...


Vores trailer er dog dejligt bred, så de kan godt stå med en ben i hvert verdenshjørne selv om skillerummet er i


Men det kan jo sagtens være forskelligt fra hest til hest, eller trailer til trailer


Dejligt Krogsboll at du har løst dit prob. God køretur

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har en plade vi sætter foran
Forfatter: 
Dato:  24-11-2006 13:28
forbommen, intet skillerum, mor bundet og føllet løst. Bagklappen lukket HELT, ingen åben øverste del. De står BOM stille begge to. Altid.

Men bliver du nervøs, ja - så bliver Rappe det også- så en vognmand er nok en god ide.

Eva

Sorø:Undervisning i dressur med Pernille Gregoire Pedersen www.akademisk-ridning.dk også for ryttere udefra. Ridehus og nyrenoveret bane, tæt ved skov, super folde.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider