Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 HJÆÆÆLP!! slem mug...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2005 20:01

hej allesammen...

jeg har en lille skøn araberdreng med 4 hvide sokker, og han er slemt angrebet af mug op ad benene..

jeg har de sidse 6 dage vasket med blå biotex, tøret grundigt og derefter smurt blue horse mugsalve på(BLÅT).

MEN det hjælper altså ikke!!! bliver faktisk værre og værre.

Nu er han blevet halt, og Meget hysterisk når jeg skal til at vaske ham, det gør jo ondt!!!

har nu sat ham på en fold helt uden mudder, og har idag givet ham fred.. han kommer bestemt ikke når jeg kalder mere :(

Mit spørgsmål: skal jeg have dyredoktor ud eller??


læste mig frem til noget der hedder atamon(tror jeg)

skal det blandes med vand??

Ps. han står på helt tørre spåner


håber i kan hjælpe... vil tage et billede imorgen og ligge ind.


mange hilsner Bettina og lille stakkels Zameel.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit råd er
Forfatter: 
Dato:  11-11-2005 20:20

Lad være med at vaske det!! Muk STORTRIVES i fugtige områder!

Smør salven på og lad det tørre, pil dagen efter sårskorperne af og smør igen indtil det er væk.

Få evt dyrlægen ud og give antibiotika.

Men husk IKKE at vaske det.


Hilsen C





Smil, det varmer... B-)

Rid på det bedste, rid Frederiksborg.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Når du...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2005 20:45

... har behandlet i en uge uden et fornuftigt resultat, så er det på tide at tilkalde dr. dyr


Muk kan være mange ting - nogle er til at behandle selv, andre kræver skrappere midler.


Det er helt fint at gøre et forsøg selv først, og oftest virker det jo også, men desværre er der mange der går fra uvirksom kur til uvirksom kur - altimens hesten får mere og mere ondt.


Det er SÅ forskelligt hvad der virker på muk - fordi "muk" kan være så mange forskellige ting.


Jeg har et par eksempler på forkert behandlet muk, og de gør at jeg faktisk ikke betragter det som en banal lille ting man selv kan lege med i et par måneder.


Den ene var min gamle pony - Dibber - der som 4 årig fik en alvorlig gang muk (da jeg købte hende var hun 8), der blev kronisk. Hun havde, resten af sit liv, en tommelfingertyk forhornet skorpe i begge bagkoder. Og dyrlægerne mente at det var så det var bedst blot at lade det være


Den anden var en hest der fik et par bittesmå rifter, som ejeren - meget fornuftigt - gav et iobac-omslag for en enkelt nat. Det BURDE være en fornuftig kur, der kunne rense i dybden, men resultatet var et par måneders boksro, da hesten fik så alvorlig hudbetændelse at han INGEN fugt kunne tåle. Han måtte ikke komme på fold, og rideturene blev afsluttet med at koderne skulle føntøres, så de var KNAStørre.


Jeg tager muk alvorligt nu. Heldigvis har Baloo faktisk ikke HAFT rigtigt muk (trods sine 4 hvide ben) men han har haft et let anfald hudbetændelse, der (med råd fra dyrlægen) gik væk i løbet af et par dage.


£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd
 
 min hoppe
Forfatter: 
Dato:  11-11-2005 20:49

da jeg købte min hoppe, havde hun også meget mug på benene.


jeg vaskede det om aftenen i atamon og smurte det med horscare mug salve m. vitamin E. næste dag fjerne jeg så skorperne med en stiv børste og det hjap.


jeg brugte ren atamon..


mvh. jeanette2

husk at tavshed sommetider er det bedste svar..(dalai lama)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Aloe vera
Forfatter: 
Dato:  11-11-2005 22:38

Hej Bettina


Jeg har rigtig gode erfaringer med at bruge Aloe Vera amergency spray fra firmaet LR-International. Det kan være du kender nogen der forhandler det, og ellers kender jeg nogen der gør. De sælger også kosmetik og hudplejeprodukter med mere.. Men de har altså denne serie specielt udviklet til dyr som er helt utrolig effektiv. Jeg har en gang anvendt det til muk med stor succes, og det er også helt super til sår og skræmmer. Du kan sende mig en mail hvis du vil ha tlf nr til en af de forhandlere jeg kender. min mail adresse er: tbc1304@hotmail .com


Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 mugsalve
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 01:01

Det bedste mugsalve vi har brugt er Blue Horse Skinhealer. Må bare ikke komme på fugtig hud. Så vask mudderet af benene (hvis det er tilfældet) tør dem, og gnub derefter skorperne af med salven. Virker hurtigt og effektivt. Desværre får din hest blå ben da salven er blå...hehe. Ser super smart ud. Min hest havde voldsom mug på alle ben da han var to. gik en uge så var det væk!


Louise

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 01:14
Når hesten er blevet halt af muggen, bør du tilkalde dr. dyr, især fordi hvis det ikke er den almindelig gammeldags mug, men derimod dermatofilose så skal den muligvis i penicillin behandling.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd
 
 Virkon S
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 06:33

Jeg havde lige fat i dyrlægen i telefonen i går angående muk, der nu også har gjort, at hun har fået et hævet ben. Jeg skulle i første omgang vaske i Virkon S en uge og IKKE smøre noget på bagefter, da det skulle have luft.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 11:33

Min den unge havde slemt mug på alle 4 ben her i sensommereren. Jeg havde rengjort med iobac-vand og smurt antibiotika salve på, men det blev slet ikke bedre.

Dyrlægen kom ud og gav et skud penicillin og han fik 2 x sulfa-pulver i 3 dage. Dyrlægen anbefalede samtidig at jeg max måtte vaske benene 1 x om ugen i iobac. Det bedste var at smøre områderne i kopattesalve og nulre de skorper af som var klar til det. For meget antibiotika-salve og iobac er ikke godt da det også ødelægger den naturlige hudflora. Men med penicillinen og kopattesalven forsvandt muggen forholdsvis hurtigt. Få dyrlægen ud snart så det ikke bliver kronisk.


- nuggi -

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar til alle
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 12:05

hej allesammen..

1000tak for alle jeres svar.

jeg tror jeg ringer til doktor dyr mandag, kan ikke holde ud at se ham lide mere, men endnu enggang tak, har aldrig brugt denne side før, men det er da absolut ikke sidste gang.

knus bettina og Zameel


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke..
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 12:23

at håbe den får blodforgiftning inden da eller der går rosen i det..


Men undskyld jeg spørger dumt, hvordan kan det være blevet så slemt, uden du har opdaget noget??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er meget
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 13:46

vigtigt at du får hjælp af dyrlægen, ellers kan der gå betændelse i benet og det kan gå i lymfebanen. Jeg fik engang nogen hydrocortisonsalve af dyrlægen til min hoppe, som også led slemt af muk, og det hjalp godt. Men benet skulle vaskes så skorperne kom helt af, ellers vil salven ikke hjælpe. Det kan også være han giver den en sprøjte. En anden ting jeg kan anbefale som længere varende behandling/forebygning af muk er urter. Jeg har brugt urtepencil, men der findes også forskellige andre ting, hvis du er interesseret kan jeg sende dig en liste over ting du kan bruge.


Held og lykke med det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dylægen
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 14:00

Hejsa.


Jeg ville også tilkalde dyrlæge, når mukken ikke reduceres efter en uges behandling og hesten tilmed er blevet halt af det. Dyrlægen vil nok give antibiotika mod betændelse.


VIRKON S vil jeg også anbefale, at du får fat i og vasker i. Blå biotex har jeg selv haft held med, men nogen gange har mukken bare så godt fat og er blevet så slem, at der skal skrappere midler til. Jeg har også før hørt om iobac omslag natten over, og det kan man vist også gøre med Virkon S.


Når mukken er på retur, så ville jeg også lade være med at vaske hele tiden!! Lad hestebenene tørre i et godt lag strøelse i stedet for. Alt det vaskeri tørrer huden ud, og så dannes der lettere revner i huden, hvor bakterier og svampe så danner muk.


Du ved sikkert selv, hvordan dine hænder kan tørre og revne på knoerne, hvis du har haft hænderne i vand og efter årstiden. Det er nøjagtig det samme, der sker på hestebenene, så det kan være vigtigt, at pleje koderne jævnligt med en god creme, f.eks. en alm. pattesalve e.lign.


Ellers har jeg også haft succes med at give en let muk et lag blåspray (sårspray), når benene var tørre og børstet rene. Det desinficerer. Eller simpelthen strø Stalosan F i strøelsen i boksen og også på hestebenene.


Men muk skal absolut tages alvorligt og helst behandles, før det udvikler sig til pæletykke ben og halthed. Men jeg har selv været der...


Mvh. Lene


Med venlig hilsen
Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved mindre
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 14:16

angreb af mug, har ejg selv benyttet atamon, der er ganske harmløst og købes i enhver dagligvareforretning. Atamon anvendes ufortyndet, faktisk er der atamon i syltetøj m.fl.


Generelt vil jeg sig, at det er NU dyrlægen skal kontaktes, hvis hesten er begyndt at blive halt af det er det grælt.

Et tørt miljø, både fold og stald, og så ingen vand overhovedet på benene medmindre du tørrere HELT igennem bagefter. Jeg har også selv smurt helosan kopattesalve på bagefter vasken.




Hilsen Pernille L.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Atamon brugte
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 14:30

jeg, dog opløst, og det var det eneste der hjalp - blå biotex hjalp ikke.


Hvis du kan holde hestens boks tør, så lad være at sætte den på fold, medmindre der IKKE er noget mudder overhovedet. Det kan vist ikke lade sig gøre i Danmark :)


Og ja, det er da synd for hyppen at spærre den inde - men det andet kan den dø af, som de andre også siger, så hvad er værst.


Lone

0
0
Svar på denne tråd
 
 hgjkgkdfjhsjk
Forfatter: 
Dato:  12-11-2005 17:46

Lad for alt i verden vær' med at vaske dens ben.

Lad evt. mudder sidde til det er tørt og så børst det af.

Det kunne måske godt være en go' idé at lade dr. dyr komme og gi' den en sprøjte med antibiotika.



0
0
Svar på denne tråd
 
 svar mug/hudbetændelse
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 12:25

hej allesammen.

ja så er muggen på retur.. det viste sig at det var en slem hudinfektion, og at han har et dårligt imunforsvar og fik taget blodprøver. hans zinktal er helt nede på 426.skal helst ligge på mellem 600-1300. så nu efter endt pencelinkur og diverse sprøjter, skal han nu have en ren zinkkur.

men nu må jeg have fat i nogle urter eller noget som kan holde ham i tip top, kan i hjælpe der?

Og så lige til doktor dyr regningen: det blev KUN 1997kr , ja jeg syntes det var billigt i forhold til min gamle dyrlæge.

Så et sjældent ros til doktor dyr: dyrlægegruppen laugø. :)


svar til hvorfor det kunne blive så slemt inden jeg opdagede det: var på ferie og fik ham passet, men de havde åbenbart ikke kigget på hans ben :(


0
0
Svar på denne tråd
 
 Laguø er super
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 17:51
men jeg ville evt. finde et godt tilskud med urter fx Regulator complete og så skriv evt. en mail til hestens urtehave el. spørg dyrlægerne de er også forhandlere af forskællige tin men hvis han har så lavt et Zink tal skal foderet jo kigges efter og han skal vel have en Zink kur`?

Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Nordsjælland

Kátur&Brúsi
0
0
Svar på denne tråd
 
 ang.zink
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 19:52

Hej Line.

Ja foderet var også min første tanke..

Men han får Cool mix Fra spillers og lucerne, så han burde være dækket ind. men måske optager han det ikke godt nok.

vil prøve hestens urtehave, det skader jo ikke ;)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Zinksalve til muk
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 20:20
Jeg har haft godt resutater mod mug ved at bruge zinksalve (baby-zinksalve) efter en uge var muggen væk.Børst skidtet væk hver dag , og kom et stort lag salve på hver dag og væk var muggen .Håber nogle kan bruge rådet det virkede for min hest og det koster ikke en formue
0
0
Svar på denne tråd
 
 mudderfold
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 21:17

Kan kun sige hold hesten på stald, ingen fold da der er fugtigt på sådan en mudderfold.

Og hold det helt rent og tørt, vask med iobac (staves) og påsmør derefter et lag voks som kan købes hos dyrlægen.

Det har virket hos mig sidste vinter, efter 1 uge var muggen pist væk.



Velbekomme så er det foldtid

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blå ...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 13:36

biotex pulver dræber muggen!! Det kræver dog du vasker benene... Vask med bio tex BLÅ, lad sidde i 10-15 min og skyl efter... Tør evt. benene med en hårtørrer efter endt behandling... Jeg havde engang en hoppe med 4 sorte ben vel og mærke... Hun havde så meget mug at hun var stok halt. Efter en uge med BLÅ biotex og en hårtørrer var hun næsten mug-fri... Derfor er BLÅ biotex en fast vare i mit medicinskab i stalden...


Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 13:41

ja, jeg har jo efterhånden skrevet mit råd mod muk adskellige gange - og det er modtaget meget blandet...


jeg skriver det såmænd ikke igen - bare rolig


men hvis jeg var dig, ville jeg tilkalde dyrlægen, så din hest kan få hjælp NU.


god bedring

0
0
Svar på denne tråd
 
 VIRKON S
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 23:58

Jeg har haft virkelig gode resultater med VIRKON S det kan varmt anbefales


Mvh Malene og Mireille


0
0
Svar på denne tråd
 
 andersen
Forfatter: 
Dato:  05-12-2005 08:13
Hvis du nu læste tråden, ville du se, at hun har haft dyrlæge og har fået taget blodprøver mm...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ang. muk
Forfatter: 
Dato:  06-12-2005 11:31
Det er jo en infektion, der spreder sig via sporer (så vidt dyrlægen har informeret) og derfor vil der være sporer i mudder, boksen osv. Har haft fantastiske resultater med Anti Itch Lotion, som egentligt er udviklet til sommereksem på islændere, men også har en utrolig effekt på muk. Vi brugte det som eneste effektive middel, da hele stalden var plaget, og det i en sådan grad, at flere heste havde muk fra hovene og til knæene, samt i hovedet. Foldskift og Anti Itch - det virkede! IKKE vaske, det tilfører bare fugt, som mukken jubler over. Anti Itch kan købes i mange rideudstyrsforretninger, både som lotion og som creme. Det er lidt dyrt (dengang jeg brugte det: 78/198 for lotion/creme i 250 ml.) men meget drøjt i brug. Lotionen er som vand, så evt. kan det sprayes på. Håber det kan hjælpe dig. Husk også at holde gamacher/bandager/klokker rene. Her gemmer sig jo også sporer, så vask dem ofte.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Honning til muk
Forfatter: 
Dato:  06-12-2005 16:08

Min pony havde meget muk på et tidspunkt..

Da fik jeg afvide at jeg sku smøre benene godt ind i Honning, og det var blevet bedre allerede den næste dag Hvis benene er mudret og beskidte ska man bare tage det værste af med en børste, IKKE VASKE! Det behøves ikk være den dyre honning bare en af de billige... DET VIRKER!!

Jeg ved godt du har fået dyrlæge, men synes lige jeg ville skrive det da det virker og er billigt!


Hel & Lykke..


Marlene

0
0
Svar på denne tråd
 
 undskyld ditte h
Forfatter: 
Dato:  06-12-2005 16:21
!!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare ok...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2005 17:29
Det er bare ok... Angående honning virkede det ikke på min hoppe. Nu ser det ud til endelig at være på retur efter vask med Virkon S om aftenen, og så har jeg smurt BH Skinhealer på om morgenen. Det er godtnok noget fedtet stads og meget svært at få vasket af igen, men hvis jeg ikke brugte det, kunne jeg simpelthen ikke få skorperne af og dermed ikke få vasket ordentligt. Heller ikke salicylsyreshampoo kunne opløse dem. Nu ser det ud til at skorpedannelsen og dermed mukken er væk, og det "bare" drejer sig om at få de grimme revner hvor koden bøjer til at hele. Så nu forsøger jeg så vidt muligt at undgå at vaske medmindre området er fyldt med jord/mudder. Nu har føllet så desværre fået lidt muk omkring et sår, hun har fået lavet sig i kodebøjningen. Såret så ellers fint ud i en lille uge, men så begyndte koden at være hævet om morgenen. Og den lille dame synes absolut ikke, der skal hverken vaskes eller smøres nogen steder. Ikke nemt at gøre noget, når der spjættes vildt og voldsomt med bagbenet. Hun har så også fået en gang Virkon S de sidste to dage. Og det ville jeg ikke vaske med inde i boksen,som jeg gjorde med Iobac, da det bare var såret, der skulle vaskes, så jeg vovede mig ud i at binde hende på staldgangen i et enkelt tov for første gang. Og sørme om hun ikke bare står så pænt. Ja hun spjætter stadig lidt med bagbenet til at starte på, men det gør da sagen noget nemmere, at hun ikke kan drøne rundt i hele boksen. Så dygtig hun er, den bette tøs. Så fik vi også lært at stå bundet. Dog tør jeg ikke vove mig mere end et par meter væk endnu. I morgen skal hun vaccineres, så må dr.dyr lige kigge på benene/mukken.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ang. muk
Forfatter: 
Dato:  09-12-2005 09:02

Man kan holde diverse spore nede i boksen selv om den er våd. Ude på væddeløbsbannen brugte vi staldosan og jeg skal love for at det sørger for at der intet er i bunden af boksen. Hvis hesten er et møjøre (en der over tisser og skider boksen hverdag) så brug det hverdag. Jeg lover at det tager ALT hvad der evt skulle være i boksbunden.










http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/83312/
0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 21:09

jeg har selv en hest der lider med mug..

du må ikk vaske det som tidliger har sagt.. det skal holdes helt tørt. jeg synes ikke at det mugmiddel cream fra blue horse virker, der fedter og ligger sig som et lag udenpå muggen. jeg fik dyrlægen ud som gav ham noget antibiotika.. også fik jeg en sprayflaske ved ikke hvad dte var, men det var rigtig godt. det var fik dte til at tørke så det selv faldt af.

ellers har jeg hørt om nogel bandager ligende ting som så fjerner muggen på en eller anden måde`?
håber din hest bliver rak.

0
0
Svar på denne tråd
 
 HER ER MIT RÅD!!!
Forfatter: 
Dato:  20-12-2005 15:31

sørg for at han går tørt mudder gør det værre.

og en god chreme at smøre på: ALOE VERA der er en bestemt beregnet til dyr og den virker altså.

vis det ser rigtig grimt ud så syntes jeg du skal ringe efter dyrlægen det er nok ham/hende der kan give dig de bedste råd!

'




HILSEN ANNE

Det er ikke altid store heste er det bedste




0
0
Svar på denne tråd
 
 hallooo
Forfatter: 
Dato:  20-12-2005 17:55

kan i ikke læse hele indlæge inden i svare, eller i hvertfalt lede i indlæge om "betinna drager" skulle ha svare i mellem tiden på noget af det


som sagt havde i nu læst inde i svar ville i ha opdaget at hun HAR haft dyrlæge og hesten er på rette spor...den havde en hud indfiktion og led af zink mangel som gjorde at hestens imunforsvar blev lavt...


mvh anita

0
0
Svar på denne tråd
 
 mmin dyrlæges råd
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 09:31

er at man vasker benene i hibiskrub, (kan købes på apoteket), derefter tørrer du det godt, fjerner skorber, tilsidst laver du en b..landing af noget lyserødt stads fås af dyrlægen.. og putter på hestens ben... det er ret effektivt, der gik en uges tid, så var jeg fri for muk, (det gik op til knæene).

når det er så slemt ville jeg kalde dyrlægen ud,, så det ikke bliver meget værre, og den ender med at blive halt..


og selfølgelig ikke ud på en mudderet fold.

god fornøjelse

kiki


sportspony hoppe sælges, springtalent... se unghest/pony.. Chikita a rosendal.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udmærket zinkkur
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 14:51

Hejsa.


Du kan få en udmærket zinkkur gennem Hippolyt. Men mange andre foder- og rideudstyrsfirmaer har også forskellige tilskud, bla. Blue Hors m.fl.


Det er korrekt, at der burde være tilstrækkeligt med zink i Spillers foderet, men problemet kan være, at din hest ikke optager det. Da vil det være en fordel at forsøge sig med ORGANISKE mineraler, som menes at have en højere og lettere optagelighed.


Der er organiske mineraler i Hippolyt, Regulator Complete, 20% organiske mineraler i vitamin-mineral-produktet Salvimin Grøn og i flere andre - det bør du nok gå efter.


Derudover ville jeg nok også gå efter en urteblanding fra Hestens Urtehave, medmindre jeg valgte et tilskudsfoder, hvor der var urter i i forvejen.


Held og lykke med din hest.




Med ønsket om en fredfyldt jul og

et spændende godt nyt år!

Lene G
Finder du en sten i din ene sko,
så vær glad,
det er én, og ikke to

0
0
Svar på denne tråd
 
 GODE RÅD
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 00:02

Hej!


Fremragende side her med en masse gode råd. Rart at høre det ikke kun er mig der bøvler med muk. Jeg har så behandlet med vask i sæbespåner gnubber godt til sårene er opløst. Har prøvet med atamon, kopattesalve og aloe vera spray men intet hjælper.


Min hest har stået inde i 3 dage nu da folden er et stort mudderhul og da bakterierne stammer derfra mener jeg ikke det hjælper selvom det synd for hestedyret at stå inde.


Husk dog at få hestens ben i bevægelse hver dag så blodomløbet holdes igang. Det har taget meget af hævelsen på min.


Jeg ringer efter dyrlægen imorgen da hendes ben efterhånden er et stort sår og så tykke som stolper når jeg kommer. Desværre skal der skrappe midler til når man er nået så langt.


Til forebyggelse af muggen når den er væk kan jeg anbefale at smøre et tykt lag vaseline på for at hindre smårifter som følge af det tunge mudder. Et produkt kaldet "pure line" er forebyggende. Ellers korrekt fodring evt. en Laminkur fra st. hippolyt for at styrke immunforsvaret. Har hørt at man skal holde sig fra foder der indeholder sukker det være sig melasse, horsespeed, majs bla det gør hesten mere modtagelig for infektioner.


Sikken en roman. Håber nogen kan bruge mine råd.


Held og lykke med jeres stakkels mukheste




0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider