Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hjælp! Min hoppe er farlig når hun
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 19:02

Hej alle sammen


Jeg har et ret stort problem. Min hoppe er MEGET hysterisk når hun er hingstegal. Jeg har aldrig rigtig gjort noget ved det, men det er jeg simpelthen nød til nu. Hun er netop blevet hingstegal igen, og hun er fuldstændig hys. I dag da staldens ejer lige havde givet hestene hø på folden, vendte min hoppe sig (uden grund) og sparkede hende hårdt (virkelig et los) på armen. Hendes arm er meget skadet. Min hest er også pludselig vildt overbeskyttende over for en lillebitte pony som de går med (han er hingst, måske er det derfor) og i går da han blev taget ind i stalden forsøgte hun at rende gennem hegnet. Hun har også sparket en af de andre heste to gange, og i dag lå hun ørene helt ned og truede med at sparke mig flere gange, hun er simpelthen farlig når hun er i brunst.

Derfor er jeg nu nød til at gøre noget, så jeg tænkte på om der er nogle af jer der kender f.eks. et eller andet middel som virker hormondæmpende eller sådan noget, som man kan give hende i den periode? Det er simpelthen for farligt at hun kan finde på at sparke, bide osv. Er der nogle af jer som har same problem?

Jeg ringer til min dyrlæge for at høre om han kender noget som kan hjælpe, men jeg vil gerne høre hvis der er nogle af jer som har gode erfaringer eller råd. Håber i kan hjælpe


Man kan hvad man vil <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 min hoppe
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 19:20

havde lidt den samme adfærd. I mild grad. Hun var mere fokuseret på at finde en hankøn end at lystre mig når hun var hingstgal.

nu har hun lige fået 2 føl i træk og skal ikke ifoles i år. Imens hun har været drægtig har der ikke været noget overhovedet og her i den første brunst heller ikke.

Hvordan er din hoppe ellers at arbejde med og være omkring? Du kan få nogle beroligende urter fra Askim der afhjælper problemet lidt. Ved ikke om et sølv kugle inde i hoppen kan afhjælpe men det ved din dyrlæge.


hilsen

Marianne Olesen

Stald-MariBo.



Vi Har Schæfer / Groendal hvalpe til salg. Må flytte hjemmefra d. 26 juni, sælges med Hvalpepakke!

0
0
Svar på denne tråd
 
 katte p-piller
Forfatter: 
Dato:  11-05-2006 19:37
Jeg kendte en dame som havde en hest der var ligesom din. Ekstremt aggressiv når den var hingstegal. den fik katte p-piller, det hjalp rigtig meget. Det var et bud.. hør din dyrlæge ad!
0
0
Svar på denne tråd
 
 123 456
Forfatter: 
Dato:  12-05-2006 20:41

Tak for svarerne.


Marianne Olesen: Når hun er i brunst er hun meget mere besværlig end hun plejer, både at ride og i stalden truer hun ofte med at sparke, og er ret strid både overfor mig og de andre heste hun bliver meget pirrelig, og skifter humør meget pludseligt, fra at være glad til at nappe, lægge ører og true og omvendt.


Pinafore/Tina: Ok, tak for rådet!


Man kan hvad man vil <3

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider