Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hoppe med "morgen syge" gode råd?
Forfatter: 
Dato:  15-02-2017 13:31
Hejsa jeg har efterhånden haft mange avlshopper men jeg har godt nok ond af min yngste hoppe hun fik også føl for 2 år siden og venter sit andet føl (hos mig får de somregl et år fri mellem føl) men begge gange hun har været ifol har hun virket meget ubekvem næsten hele drægtighedsperioden, hun tisser lidt men ofte og ser døsig ud, hun er med andre ord ikke rigtig sig selv. Men dermed ikke sagt at hun er syg eller noget for hun spiser og drikker fint og dyrlægen har også sagt der ikke er noget galt og det er derfor jeg kalder det "Morgen syge" jeg har hendes mor og der har aldrig været problemer der.


Så mit spørgsmål er: kender i nogle gode råd til noget jeg kan gøre eller give hende for at gøre hende det lidt mere bekvem til næste gang hun skal have føl


Hold en pæn tone, jeg spørg tros alt kun om råd,
0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  19-02-2017 07:53
Kan det virkelig passe der ikke er en eneste der har/ har haft en hoppe der får "morgen syge" når ifolet ?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Førstegangshopper
Forfatter: 
Dato:  19-02-2017 15:48

Nu har jeg avlet i rigtigt mange år, og min erfaring er at der er kæmpe forskel på førstegangshopper og så alle andre hopper. Jeg har kun oplevet at førstegangshopper har været besværede og irritable, aldrig hopper som foler anden gang eller mere.

 

Det eneste jeg kan anbefale dig at prøve er at ifole hende igen i år, og så se om hun vænner sig til livet som følhoppe. Ellers ville jeg sige at hun nok ikke egner sig til det.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider