Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hjælp til hingstevalg (DV)
Forfatter: 
Dato:  05-01-2017 11:03

Så er det ved at være tid igen. Den svære beslutning om hingstevalg skal tages.

 

Min RDH hoppe efter De Noir/Weinberg skal ifoles med Sunny-Boy igen. Hun leverede et smukt hoppeføl efter ham i år. Der må laves en lillebrør/lillesøster.

 

Derudover skal jeg have ifolet min ERDH hoppe efter Rawage Quintus/Donauwind, der pt. er drægtig med BH Don Olymbrio. Hun har tidligere lavet medaljehopper med BH Don Schufro og Come Back II. Derudover har hun lavet 2 yderligere RDH hopper med Era Dancing Hit og Uno Don Diego.

 

Jeg overvejer selv bl.a. Hoftanz, Dream Boy og Dancier til hende. På trods af hun er en ældre dame, er hun smuk og ædel. Der skal tilføres lidt størrelse, og gerne nogle mere aktive ben.

 

Jeg skal også have ifolet en RDH hoppe efter Limelight/Matador. Hun gjorde det godt på konkurrencebanerne i sine yngre dage, og er B hest i dressur. Hun er også en ældre sag. Her skal tilføres længere ben og gerne noget ædelhed.

 

Hvad putter man på sådan en? De 3 ovennævnte hingste er også i mine overvejelser her, dem har jeg set mig lidt lun på. Men er bange for om de er knapt ædle nok til at forbedre hendes lidt gamle stamme.

 

Håber I kan komme med nogle gode input.

 

Vh. Anni Nielsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 mine bud..
Forfatter: 
Dato:  05-01-2017 11:55

til din Rawage Quintus hoppe tænkte jeg Hesselhøjs Donkey Boy, nu hun har gjort det godt med faderen, men tror Donkey boy lige vil tilføre mere ædelhed og de afkom der er lavet indtil nu lover godt.

 

Til din Limelight hoppe, savner jeg evt. lid oplysninger omkring højde og evt. rammer. Her tænker jeg evt. Zonyx. den lille herre gør det altså godt på devarmblodshopper.. af forholdvis få afkom, de to fremstillede hopper kåret i RDH og BRDH, han har haft føl til eliteskuet. Han tilfører ædelhed, dejlig hals og yndigt hoved uden at gå på kompromi med bevægelse.. han laver lette taktfaste gangarter, så hvis hoppen har rammer og super bevægelse, kan han være et bud.

De afkom jeg har set efter ham, kan ikke lyve fra deres far...


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-01-2017 11:59

Er den sidste hoppe Eevee?

 

I såfald skal du også være obs på især forpart, men tildels også bagpart, forlemmer og bevægelse (hvis man vil gå i detaljerne).

 

Jeg synes det kunne være spændende med Donkey Boy. Så får du hoppen Pinhead ERDS på begge sider af stammen, idet det er samme hoppestamme.

 

Ellers kan jeg se på Horsetelex at der brugt rigtig meget Zack på div. hopper i stammen. Så måske ham selv eller en søn. Jeg er selv meget spændt på at se Overgaards Zackery som Blue Hors har med til Herning.

 

Den anden hoppe må være Raqwina. Der finder jeg ikke så meget på Horsetelex. Men ifølge hestedata, så du være obs på type, forpart og lemmer (igen hvis man er lidt detaljeorienteret... )

 

Igen synes jeg Donkey Boy kunne være spændende, fordi hun tidligere har fungeret godt med det blod. Ellers mener jeg faktisk at Zack eller en søn kunne være et bud igen pga forparten. Ved Zack skal du dog være obs på overlinien ikke bliver for kort, men umiddelbart tænker jeg at to hoppe af ældre generation er en rigtig familiehest (plads til både mor, far og børn... )


Sælges:

3 års hoppe e. BH Zatchmo

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

samt

1 års hingsteføl efter ERA Dark Legend - Don Romantic - Milan (Pari-stammen)

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  05-01-2017 12:53

Det er nemlig lige præcis Eevee og Raqwina :) Der er en der har gjort et fint stykke detektivarbejde.

 

Jeg har fået oplyst af tidligere ejer af Eevee, at Zack ikke duer på hende. Hun er forsøgt ifolet med ham flere gange uden held. Det samme har gjort sig gældende for hendes mor, hun kunne heller ikke blive drægtig med ham. Så det duer ikke.

 

Linjeavl er jeg ikke vild med, selv om Hestedata kun siger 0,78% indavl i 7. led ved Eevee/Hesselhøj.

 

Zonyx har jeg egentlig tidligere været fin fan af, men i år har jeg set et afkom lavet på en kæmpe stor Heslegårds Platin hoppe, og det hingsteføl er blevet ret lille, så er lidt bange for om afkommet vil ende som en lille @!#$? Jeg har ikke set andre af hans afkom live, så har kun den ene at bygge mine antagelser på.

 

Lene, når du skriver at jeg skal være obs på forlemmer for Eevee, vil du så uddybe det? Kan se hun fik 7-7 for lemmer til kåringen?

 

Vh. Anni

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indekstal
Forfatter: 
Dato:  05-01-2017 13:00

Det er når jeg kigger på indekstallene, da er der "røde tal på kontoen" på de ting jeg har nævnt.


Sælges:

3 års hoppe e. BH Zatchmo

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

samt

1 års hingsteføl efter ERA Dark Legend - Don Romantic - Milan (Pari-stammen)

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 zonyx..
Forfatter: 
Dato:  05-01-2017 15:01

ja ved godt der kan godt være enkelte afkom efter Zonyx der er knap høje nok..

det er også derfor vigtigt at kigge om der er store individer til at trække højden op..

 

mit Zonyx føl på 7 måneder er omkring 146 cm i stang, så hendes højde er jeg ikke bekymret for.. men mor er 170 og der er et par onkler på 176 cm i stang, samt morfar, mmf er over de 170 cm så jeg ønskede netop også et afkom, der ikke blev for stort..

jeg knuselsker hendes temperament.. sikke en tænding damen har og en mening om tingene.. hun kan eksplodere.. men hun kan også SLUKKES.. det er total fedt at se hende brænde af ude på marken og føre sig frem.. men når man så går hen til hende beder hende stoppe vupti, så er hun hos mig og helt cool.. det er så fedt.. moderen kan nemlig mangle slukknappen nogle gange, når der f.eks er hestespisende droner der flyver over marken (ja den kunne godt lyde som en KÆMPE bremse, så kan egentlig godt følge hende men alligevel)..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zonyx..
Forfatter: 
Dato:  05-01-2017 15:21

Jeg kan godt lide Zonyx' levende-føl garanti, især nu det er en ældre hoppe, der ikke har fået føl sidste år eller i år.

 

Nogen der har input til de tre hingste jeg selv har i tankerne? Hoftanz, Dream Boy og Dancier?

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-01-2017 23:00

Hoftanz ville jeg nok genoverveje, specielt da det er ældre damer, vi her taler om. Hoftanz er såvidt jeg lige husker udelukkende til rådighed på frost, og det vil ikke være optimalt for dig.

Men jeg tænker måske lidt Bøgegårdens Santiago. Men der er jo en del muligheder og med Herning lige om hjørnet, så kunne der måske også dukke et emne op der.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Zonyx platin
Forfatter: 
Dato:  12-01-2017 23:02

afkommet kan godt have fået str fra platin, så vidt jeg husker spreder han i str


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

samt Staldren Jorenku

 

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

 

Welsh føl sælges, venter to i 2017

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider