Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Søger råd om ponyhingste
Forfatter: 
Dato:  31-12-2016 12:29

Hejsa, mangler lidt gode råd ang. ponyhingste.

Har en hoppe kåret DS i dsp efter Mambo moscan, ønsker at forbedre overlinje og galop, og en hingst som avler, højstillet og god temperement. Helst kølesæd. Hvad har i af bud.

 

Kari



» Stald Jessen «


Undervisning tilbydes i Tønder & omegn.

Læs mere på:
www.stald-jessen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kølesæd?
Forfatter: 
Dato:  31-12-2016 14:12

Vi er ret nyudsprungne som DSP-avlere, og vores første problem var at vil man helst have kølesæd, så er udvalget meget begrænset hvis ikke man kigger mod syd til Tyskland.

 

Vi ifolede én hoppe sidste år, der faldt valget på D-day AT, der har vi fået et føl med en ekseptionel galop og et utroligt tillidsfuldt temperament.

 

I år har vi brugt Dating AT på en anden hoppe og så har vi brugt danske Rolsteds Don Disco på vores Welsh Mountain-hoppe, som vi har fået DSP-kåret i år. Don Disco lagde ud med sædfordeling, men da der var interesse fra Jylland har de sendt sæd til udvalgte dyrlæger.

 

Hingsteliste 2016

 

For mig er det også vigtigt at benytte hingste uden hesteblod, så jeg ikke pludseligt får en hilsen og ender med et meget stort afkom. Det kan jeg selvfølgelig få alligevel.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Don Disco
Forfatter: 
Dato:  07-01-2017 20:24

Don Disco, som Charlotte skriver om, kommer til at tilbyde kølesæd igen i år (Så fremt han bliver færdigkåret i marts!)

 

 

Billede

 

Han har ikke haft sin første følårgang endnu, de kommer først til april, men jeg vil sige at der næsten er garanti for bevægelse og ridelighed. Hoppestammen bag ham har præsteret kårede hingste i ind- og udland, medaljehopper af højeste karat, samt ponyer der går international dressur.

 

Han selv er super medgørlig, og blev bedste dressurhingst til sin afprøvning, med bl.a. 9 i temperament.

Billede

 

Billede

 

Du kan læse mere om ham på vores hjemmeside http://www.stengaard-haslev.dk eller følge ham på vores facebookside @stengaardspony hvor der jævnligt bliver lagt video'er af ham.


 

 

Stengaard

- En partner til toppen og en ven for livet!

Følg os på Facebook:

www.facebook.com/pages/Stengaard/ 397894633580913

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider