Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Navn hannoveraner
Forfatter: 
Dato:  15-12-2016 13:49

Hejsa,

Er ved at navngive min Sezuan hoppe, der kommer hjem fra Tyskland til februar 2017. Er der regler for, hvor mange karakterer navnet må have? Jeg er med på, at hun skal starte med F, eftersom hun er efter Sezuan (Furioso), men jeg er oppe på et navn med i alt 15 karakterer i to ord (jeg har talt melemrummet med som en karakter). Er 15 karakterer tilladt/muligt?


- Camilla



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-12-2016 10:13

Hvis du skal følge hannoveranernes regler i forhold til navngivning, så skal navnet altså starte med S, i det de altid opkalder efter faderhingsten.

De godkender uden tvivl et navn i to ord på ca. 15 karakterer ialt.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Navn med F
Forfatter: 
Dato:  16-12-2016 12:40

Hvis hesten er efter Sezuan, der jo ikke er født hannoveraner men derimod DV, skal hesten starte med F. Dette er fordi Furioso er stamfar. Jeg læste i hvert fald på hannoveraner hjemmesiden, at hun skal starte med F, såfremt Sezuan er far :)

Du er sikker på, at de godkender et navn på 15 karakterer i to ord?


- Camilla



0
0
Svar på denne tråd
 
 Stamhingsten
Forfatter: 
Dato:  16-12-2016 20:08

Du har helt ret i at et Sezuan-føl skal navngives med F efter Furioso.

 

Jeg har ikke helt styr på hvor lange navnene må være, men sidste år kom vores Dice-føl til at hedde Dizzy Miss Lizzy Lund, besigtigeren mente at det var for langt, men det er da det der står på hendes pas. Fürsten-Look-føllet i år hedder Flashdance Lund.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-12-2016 15:37

Jeg er udemærket klar over, at Sezuan er Dansk varmblod. Jeg ejer jo hans oldefar

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

Lionell DVH 571 - grand old man og still going strong

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forklaring
Forfatter: 
Dato:  17-12-2016 16:05

Det var egentlig bare for at understrege, at reglerne for navngivning i Hannoveraner afviger fra den sædvanlige metode (samme forbogstav til afkommet som faderen har), at jeg skrev at Sezuan er DV.

 

Jeg satser på, at 15 karakterer er ok!

Tak for hjælpen og god jul :)


- Camilla



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hollandske hingste
Forfatter: 
Dato:  18-12-2016 08:12

Det har faktisk absolut intet at gøre med at Sezuan er DWB, men derimod at BH Zack er KWPN, da hollænderne har deres egne underlige navngivningsregler som Hannoveraner ikke vil have del i.

 

Derfor har de besluttet at føl efter KWPN hingste skal have navn med stamfaderens forbogstav. I det store og hele er det noget med F for Furioso, L for Ladykiller xx og Der Löwe xx og så nogle få andre.

 

Enkelte nyere hingste har gjort så meget væsen af sig at de har fået deres eget forbogstav, fx Q for Quidam de Revel eller V for Voltaire(som stammer fra Furioso).

 

Vi har fået godkendt et navn på 21 karakterer til vores Dizzy.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Regler
Forfatter: 
Dato:  18-12-2016 08:32

Tak for yderligere uddybning

 

Intuitivt mente jeg også, at det måtte have noget at gøre hvilket avlsforbund, der ligger bag mit afkom. Resten var rent gætteri

 


- Camilla



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider