Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 nu New Forest ejer
Forfatter: 
Dato:  09-12-2016 12:12

Jeg ved godt det ikke er helt fornuftigt, da jeg jo egentlig har heste nok.. men kunne ikke lade være..

Må nok erkende at min datter nok vokser fra sine dartmoorponyer i løbet af et par år.. og der er jo langt op til de store heste (som hun sjovt nok glædeligt rider på når lejligheden byder sig).. men alle prædiker om hun da skal have en kat 1 pony i sine ponyår,..

nårh ja.. godt så..

Så skete der det jeg faldt over en lille lækker sag, som bare stjal vores hjerter.. og tja.. nu står hun hjemme..

Koglens Diamant er efter Lundemarksgårds Layout og moderen hedder AB Cikorie (mf. Horsemosens Cayenne C)..

jeg har målt hende til 121,5 cm i stang her 7 måneder gammel.. hvad kan jeg forvente den udvoksede højde bliver ? tænker selv omkring 142-143 cm i stang.

Hun er MEGA overbygget, så foderplanen blev lagt og bortset fra hun ikke gider spise sit tørgær, så er hun flink til at spise..

Pt går hun med min vallak, til jeg tør lukke dem allesammen sammen.. (tror det bliver efter nytår eller sådan noget).

min datter jubler for hendes milde sind og har gået tur imens jeg tager vallaken.

 

Hingsten er allerede fundet (sig det ikke højt til nogle).. piver bare allerede over det er i den anden ende af landet.. men meget kan ske de næste par år..

men så har jeg lidt tid til at sætte mig ind i de New Forest linjer og regler der er..

 

sig hej til Diamant

Billede

 

Billede

ved godt hun nærmest ser svajrygget ud.. men her forleden da det regnede og alt pelsen lå ens ned, var det heldigvis ikke så slemt ..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

7
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  09-12-2016 22:19

Tillykke med ponyen, så kan det være vi mødes til nogle ponyarrangementer, DSP og NF holder jo en del sammen!


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ponyår...
Forfatter: 
Dato:  09-12-2016 22:38

 

 

... på en følhoppe?

 

Undskyld mig, men jeg syntes det er super fantastisk, at du giver din datter de muligheder, men lad hende nu udvikle sig sammen med sin nye pony uden du absolut behøver at lægge beslag på den som følhoppe!!!

 

 

Den ser hæslig ud (og det skal den jo på det her tidspunkt! ) men sikke dejligt glimt den har i øjnene.

 

Spændende hvad fremtiden bringer.

 

Når jeg tænker tilbage på de år, hvor jeg har avlet så er der næsten lige så mange føl som ikke er blevet født... kombinationer som jeg godt "gad" have set blive sat i verden.

 

To sætninger som har sat sig fast i mit avler-baghovede er We are not collectors og keep it simple....

 

 

...

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Happy wife, happy life

1
0
Svar på denne tråd
 
 Børn vokser fra ponyer
Forfatter: 
Dato:  10-12-2016 08:57

Nu ved jeg ikke hvor gammel Lenes datter er, men udfra billedet har hun ikke 10 år tilbage som ponyrytter, ergo er masser af år til at avle bagefter.

 

Hvis det var mig så ville jeg ifole som 3 års og derefter lade den være ridepony indtil pigen er for gammel.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rigtigt ;-)
Forfatter: 
Dato:  10-12-2016 09:56

 

Du har ret Charlotte der er masser af tid til at avle når barnet er vokset fra ponyklasserne. :)

Ponyen kan vel heller ikke starte stævner som 3 års så med et hurtigt regneskøn så er pony som 5 års klar til uddannelse samtidig med at pigen er 14 år og har hvad...? 2 år tilbage som ponyrytter... Så jeg kan kun give ts ret, det er ikke helt fornuftigt.

 

(Sagde hende som lod datteren få et føl da hun selv var 1 år.... men de rider i det mindste selv rundt i dag.)


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Happy wife, happy life

0
0
Svar på denne tråd
 
 he he...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2016 16:33

Charlotte har netop ret i sine antagelser ... jg ifoler nemlig gerne mine hopper som 3 års og så skal de i ridning som 4 års.. når de så har afstået deres "værnepligt" har de jo haft føl tidligere...

 

og ja planen er jo klart hun skal blive ridepony, men planen er også at min datter på 9 år skal op på de store når hun er blevet 16 år..

 

bliver spændende at møde dig Charlotte :-)


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke
Forfatter: 
Dato:  11-12-2016 22:07

Tillykke, og held og lykke med hende!

 

Her er lidt om familien:

www.heste-nettet.dk/forum/4/334778/ 334778/


Hilsner

Anja

Avler af Årets NF hingst og hoppe 2015

AB Jetstream og AB Cikorie

 

www.123hjemmeside.dk/ABNewforest

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Diamant..
Forfatter: 
Dato:  12-12-2016 12:06

AB New forest.. takker og jeg har prøvet at tygge afstamningen godt igennem. Håber lille Diamant kan leve op til det navn hun har fået (efter sin mormor).

Jeg har stadig ikke kigget på hendes gangarter andet end trav.. jeg viste salgsvideoen til min veninde, der synes det så rigtig fint ud og hun som dommer synes der er mange gode new forest ponyer i sporten, så hun synes det er meget fornuftigt af mig (og nok også den eneste der synes det ud over min datter )..

 

men for pokker hun er sød.. hun er begyndt at kalde efter mig og kommer selv hen og tager kontakt.. men hun minder lidt om min ene dartmoor.. sød og nuttet og gør ikke meget væsen af sig....

 

Glæder mig som et lille barn til sommer når jeg forhåbentlig skal se to 1 års og en 2 års rende rundt og lege ude på marken og det grønne græs


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stille og blide
Forfatter: 
Dato:  12-12-2016 17:12

Det lyder til at hun har arvet sin mor og mormors stille og blide sind.

 

Er det den Dartmoor efter Jayde hun minder om? Jayde kender jeg nemlig, og hun er meget samme type.


Hilsner

Anja

Avler af Årets NF hingst og hoppe 2015

AB Jetstream og AB Cikorie

 

www.123hjemmeside.dk/ABNewforest

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 de kære..
Forfatter: 
Dato:  13-12-2016 09:04

AB ej kender du Jayde.. jeg har godt nok ladet mig fortælle hun er en meget nem og mild dame..

Min Jamilla efter Jayde er da sød og rar, men har godt nok også sin mening om tingene og en helt speciel personlighed.. Min datter knuselsker den lille skid..

Men det er så Jayden Jamillas søn og dermed barnebarn til Jayde.. han er bare sød og nuttet på ALLE punkter.. jeg har altid sagt han bliver en bedre børnepony end sin mor med sin altid ja indstilling og vil bare alt det man byder ham.. nusses jeps.. tilridningen er gået lige efter bogen osv..

 

vi snakkede faktisk om i går da vi gik en tur med min vallak og min datter med Diamant, hvor sød Diamant er og hvor hun dog ligner Jayden af sind.

det er jo netop det sind jeg knuselsker hos ponyer..

 

Min første egen hest var en fjordhest også med tavle.. tog hende til dyrskue.. og vupti pludselig kom der en hen og sagde hun havde haft hendes mormor.. og så fik jeg ellers diverse ting af vide om stamtavlen.. det synes jeg er rigtig fedt.. og endnu en fed ting med de heste der er med tavle.. der kan hentes viden hjem om forældrene..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jayde af L
Forfatter: 
Dato:  13-12-2016 11:47

Min venindes far avlede Jayde, og har også trukket føl på hende. Jeg har haft lånt Jayde til børnepony engang, og hun er faktisk lidt en miniudgave af Diamant, sådan en der bliver ked af det hvis der er noget hun ikke forstår, eller der sker uheld, og som for øvrigt ikke gør eget væsen af sig i flokken.


Hilsner

Anja

Avler af Årets NF hingst og hoppe 2015

AB Jetstream og AB Cikorie

 

www.123hjemmeside.dk/ABNewforest

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 nårh...
Forfatter: 
Dato:  13-12-2016 12:47

Knud har fået Jayde hjem igen.. han ringede og fortalte det. Har også fået en søster til min Jamilla.. så bliver nok nødt til at køre forbi hvis jeg kommer til Fyn.

 

Diamant er bare nuttet... og ulempen ved de ikke laver væsen af sig, er når de andre er for frembrusend så holde de sig i baggrunden selvom de også rigtig gerne vil snakkes med..

 

Jayden kan komme ubemærket hvis jeg går ude på marken og vender jeg mig om kan jeg bare stå og kigge på det nuttede fjæs, der gerne vil nusses.. og det virker Diamant også til at være, hun er dog begyndt at komme med et lille vrinsk og så bare stå og se nuttet ud...

bare det ikke betyder de er dovne (hvilket slet ikke virker sådan) så er det jo en genial egenskab når børn skal håndtere dem.


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider