Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hvilken hingst til holstener hoppe
Forfatter: 
Dato:  30-10-2016 15:09

Billede

 

Jeg går med overvejelser at låne min holstener hoppe ud til avl eller som rugehoppe, medmindre at hun er for gammel.

hun er 11 år, spring betonet men er primært brugt som dressur hest. 168. Er uanvendelig til

ridebrug grundet ikke arvelig skade, kan sagtens holde

til skridt ture.

ukomplicret i alt, man kan bare lade hende stå og sætte sig op efter flere måneder.

 

Avlsforbund holstener

Far capo

morfar lordon

 

Jeg er i tvivl om hun skal kåres i DV eller holstener forbundet.

Jeg tænker umiddelbart noget mere ædelt blod, da hun er lidt grov og lang. Samt noget mere tænding.

Har fin spring teknik. Mangler mere smidighed. Hun har som sagt det skønneste sind. Jeg har kun kendt hoppen et par år og har for nylig overtaget hende, men det viser sig så desværre at hun ikke bliver ridehest igen udover skridt ture.

 

hun har ikke vist sit værd i sporten grundet tidligere ejers interesse, og nu er hun skadet. Er ellers øvelsesstærk og har nemt ved at lære. Der har været leget med øvelser på m niveau.

 

hvad tænker i?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-10-2016 19:51

Uden en kåring er jeg komplet uinteresseret i at anvende din hoppe til avl. Du kan trække et "musseføl" hvis du selv vil have det, men selv det ville hos mig kræve kåring. Jeg ville i DK altid vælge DV med tanke på føllets fremtid, det er bare nemmere hvis det er DV - til kåring, egnethedstest osv


Suldudu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar......
Forfatter: 
Dato:  31-10-2016 20:01

Selvfølgelig skal hun kåres, jeg tror ikke at jeg har skrevet at hun ikke skal, men i hvilket forbund.

Har du nogle bud på en hingst? Jeg er godt klar

iver at det er nemmere at vurdere efter kåring, men jeg spørger også for at blive klogere.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan noget pjat
Forfatter: 
Dato:  31-10-2016 22:14

Jeg ville så vælge Holstenerforbundet, da det er et stor internationalt anerkendt avlsforbund, som så vidt jeg ved kommer til DK og kårer hopper/bedømmer føl hvert år.

 

Egnethedstest er da en ligegyldig biting, det er kun interessant hvis hesten er så god at den bliver utaget til Unghestechampionatet. Afkommet kan starte championater og det kan starte stævner ligesom alle andre heste, det er det der tæller for rytterne.

 

GHH er den danske afdeling af Holsteiner Verband, og det er dem som formidler sæd fra de tyske forbundshingste. http://ghh.dk/DK/Hingste.aspx


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

 

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider