Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hingst - Kønsmoden?
Forfatter: 
Dato:  23-09-2016 07:49

Jeg har købt et dejligt hingsteføl i Frankrig, som jeg skal ha' til DK til foråret :-)

 

Da jeg er lidt uerfaren mht. føl og plage, vil jeg gerne høre lidt om, hvad der er mest optimalt i forhold til opstaldning osv.

 

Skal hingsteplage f.eks. helst gå med jævnaldrende hingsteplage de første år? Eller er det ok, hvis de f.eks. går med nogle vallakker?

 

Og hvornår bliver de typisk kønsmodne? Er lidt i tvivl om, de gør det som 1-års eller 2- års?

 

Fortæl mig gerne om jeres erfaringer? :-)


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare sammen med andre drenge
Forfatter: 
Dato:  23-09-2016 12:27

En hingsteplag skal bare gå sammen med andre heste af hankøn, da hingste/vallakker leger på en anden måde end hopperne.

 

Langt de fleste hingsteplage bliver kønsmodne om foråret det år de fylder 1, dvs de er alt fra 14 mdr (født jan-feb) til kun 6-7 mdr (født august) når de finder ud af at der er et andet køn.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Halløj...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2016 09:00

Vi har haft et par connemarahingsteføl, som har haft interesse allerede ved 2-måneders alderen, og en enkelt gjorde rent faktisk noget ved det

Uheldigvis var det en 3 års hoppe, vi netop havde solgt; så på trods af at dyrlægen mente, at det kun var "mosevand", tog vi ingen chancer og sprøjtede hoppen af.
Det skulle siden vise sig, hingsten nogle år efter blev kåret i klasse 1 med særdeles flotte karakterer - så hvis det skulle have været, ville hingsten nu ikke være den værste at vælge

 

Vi har alle vores drenge 7 månder - 4 år i en løsdrift sammen, både hingste og vallakker, og de leger sammen og hygger som rigtige drenge

 

Mvh Anna


Skærgården Connemara

Seriøst opdræt af særdeles velgående, funktionelle og smukke ponyer
Lejlighedsvis salg af veluddannede og ridelige ponyer

 

www.skaergaarden.dk

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider